ردپای پررنگ محتکران در کمبود اجناس /مبارزه با احتکارکنندگان؛ از حرف تا عمل

کد خبر: 302520
|
13:02 - 1397/05/13
نسخه چاپی
ردپای پررنگ محتکران در کمبود اجناس /مبارزه با احتکارکنندگان؛ از حرف تا عمل
اسلام آباد خبر: وضعیت بازار استان کرمانشاه به وضوح نشان از ردپای پررنگ احتکار در کمبود اجناس دارد و فروشندگان و خریداران از این وضعیت پیش‌آمده به شدت گله‌مندند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، نوسانات و التهابات ارزی ایجاد شده در بازار ارز که از اوایل امسال آغاز شد دستمایه سودجویی برخی افراد شد برای اینکه از این آب گل‌آلود تا می‌توانند ماهی بگیرند.

در این میان حتی کالاهای تولید داخل که هیچ ربطی به ارز هم نداشتند دستخوش تغییرات قیمت آن هم ا درصدهای قابل توجهی شدند و با پیگیری این موضوع از فروشندگان آنها از احتکار کارخانه‌جات و فروشندگان عمده برای افزایش قیمت‌ها در بازار صحبت می‌کنند و از این موضوع و عدم نظارت بر آن به شدت گله‌مندند.

ا

 

تولیدکنندگان مکلفند آمارهایشان را لحظه‌ای اعلام کنند

مجتبی صفایی سخنگوی اتاق اصناف کرمانشاه با اشاره به اینکه برخی افراد برای سود بیشتر از عرضه کالاها خودداری می‌کنند، گفت: تمام تولیدکنندگان مکلف هستند تمام آمارهای خودشان را به صورت لحظه‌ای اعلام کنند و اگر کتمان اطلاعات صورت بگیرد و یا از ارائه آمار خودداری شود  کالاهایشان ضبط و با آنها برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی افزود: تامین وتوزیع کالا یک چرخه است که اگر جایی از آن نقص پیدا کند کل سیستم زمین‌گیر می شود

صفایی با انتقاد از حوزه تنظیم بازار کشور تصریح کرد: ظاهرا متولیان این امر اولویت‌های دیگری دارند، بسیاری از مسئولان کار می‌کنند اما باید بدانیم مردم با این وضعیت موجود مدارا می‌کنند.

ا

 

تمام انبارهای سطح شهر رصد می‌شود

داریوش جودکی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاهاخیرا بر برخورد جدی تعزیرات حکومتی و دستگاه های نظارتی با افرادی که کالای مورد نیاز مردم را احتکار می‌کنند تاکید کرد و افزود: از هفته گذشته این طرح در دستور کار تعزیرات حکومتی و دستگاه های نظارتی قرار گرفته است

وی افزود: امروز نوسانات قیمت در بازار هم دغدغه مصرف‌کنندگان شده و هم فروشندگان و خودداری از فروش کالا و انبار کردن آن از عوارضی است که به این مشکلات دامن می‌زند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت؛اکیب گشت مشترک تعزیرات حکومتی و بازرسان دستگاه‌های نظارتی از یک انبار فروشندگان لوازم خانگی بازرسی و کالا های احتکاری را کشف کردند.

جودکی تصریح کرد: شناسایی انبار ها در دستور کار تعزیرات حکومتی قرار دارد و کلیه انبار های سطح شهر رصد خواهد شد و از مردم انتظار داریم ما را همراهی کنند و در این خصوص اطلاع رسانی کنند و ما سریعا چنانچه کالا ها در سامانه جامع انبار ها ثبت کالا نشده باشد تحت عنوان احتکار با آنان برخورد خواهیم کرد.

وی ضمن تشکر از گزارشات مردمی خواستار همکاری‌های بیشتر مردم درشناسایی انبارهای احتکار کالا شد واز شهروندان خواست به محض مشاهده هرگونه تخلف اقتصادیارزی سریعا گزارش تخلف را به سامانه پیامکی رایگان300000135ارسال و یا با تلفن 124 تماس حاصل نمایند تا بدون فوت وقت نسبت به بررسی گزارش و اعمال قانون و همچنین اعلام نتیجه به شماره ارسالی اقدام شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها