مظفر تیموری قائم مقام جشنواره ملی تئاتر مرصاد :

جشنواره ملی تئاتر مرصاد می تواند زمینه ارتقاء تئاتر استان کرمانشاه را فراهم کند

کد خبر: 302532
|
11:42 - 1397/05/15
نسخه چاپی
جشنواره ملی تئاتر مرصاد می تواند زمینه ارتقاء تئاتر استان کرمانشاه را فراهم کند
اسلام آباد خبر: تئاتر استان کرمانشاه نیازمند وجود جشنواره های دائمی و در سطح ملی است و جشنواره تئاتر مرصاد می تواند زمینه و بستر لازم برای توسعه نمایش استان فراهم کند.

 مظفر تیموری در کفتگو با خبرنگار اسلام آباد خبر،بیان داشت:  تئاتر استان کرمانشاه نیازمند وجود جشنواره های دائمی و در سطح ملی است و جشنواره تئاتر مرصاد می تواند زمینه و بستر لازم برای توسعه نمایش استان فراهم کند. 

وی افزود : در استان کرمانشاه گروههای متعددی در حال فعالیت هستند و لذا برگزاری جشنواره های نمایشی زمینه حضور گروههایی از سراسر کشور فراهم می کند و باعث تبادلات هنری در عرصه نمایش را فراهم می کند. 
 
تیموری افزود : جشنواره تئاتر مرصاد در ٩ دوره گذشته خود که به صورت استانی و منطقه ای برگزار شده دارای فراز و فرودهای زیادی بوده و لذا در دهمین دوره اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب به صورت جدی طرح ملی شدن این جشنواره را مطرح کردند که با استقبال اداره کل و این معاونت مواجه شد و خوشبختانه جشنواره در گستره ملی در حال انجام است.
 
قائم مقام دبیر دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد افزود : این جشنواره در دو بخش صحنه ای و خیابانی فراخوان داده شد و مجموعا ١١٢ اثر در این دوبخش به جشنواره رسد که تعداد ٦٣ اثر در بخش خیابانی و ٤٩ اثر نیز در بخش صحنه ای به جشنواره رسید که پس از ارزیابی هیات داوران تعداد ٢٠ اثر به مرحله پایانی راه یافتند. 
 
تیموری افزود : این جشنواره به مدت ٥ شبانه روز در شهرستان اسلام آباد غرب از ٢٢ مرداد لغایت ٢٦ مرداد برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند به صورت عمومی از اجراهای نمایش در این جشنواره دیدین نمایند.
 
وی افزود : در این جشنواره هنرمندای از استانهای تهران ؛ قزوین ؛ گیلان ؛ اصفهان ؛فارس ؛ کردستان ؛ آذربایجان غربی ؛ کرمانشاه ؛ آذربایجان شرقی ؛ خوزستان ؛ بوشهر ؛ کهکیلویه و بویراحمد ؛ لرستان در دو بخش خیابانی و صحنه ای حضور خواهند داشت
.
وی همچین به حماسه مرصاد اشاره و بیان داشت : حماسه مرصاد برگ زرین تاریخ رشادت ها و شهامت های مردمان کرمانشاه به ویژه اسلام آّباد غرب بود و شایسته است به صورت ویژه ای در ابعاد مختلف به آن توجه شود و جشنواره تئاتر مرصاد بهترین ظرفیت برای به نمایش درآوردن این حماسه ها است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد