به بهانه روز خبرنگار؛

دلنوشته‌های فاتحان قاف حقیقت / «سنگ صبوریم» و «عاشق» / پیامبران حقیقت با معجزه قلم

کد خبر: 302548
|
09:32 - 1397/05/17
نسخه چاپی
دلنوشته‌های فاتحان قاف حقیقت / «سنگ صبوریم» و «عاشق» / پیامبران حقیقت با معجزه قلم
اسلام آباد خبر:«سنگ صبوریم و عاشق» و ما را پیامبران حقیقت با معجزه قلم نام نهاده‌اند؛ همان قلمی که توتم ماست.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ،به قول آن ادیب گرانقدر که چه زیبا گفت «هر کسی توتمی دارد و توتم من " قلم " است»؛ دوستش دارم، به آن عشق می‌ورزم و این عشق را با هیچ چیز دیگری معامله نمی‌کنم.

در این هیاهوی پوچ و قیل و قال‌های روزمرگی، هجوم واژه‌ها و قداست قلم است که در کالبد من می‌دمد و شوق نوشتن می‌دهد، نوشتن از دردها، از شادی‌ها و غم‌ها، از خوشی‌ها و ناخوشی‌ها و...

من با قلمم زنده‌ام؛ قلمی که به من جرئت و جسارت می‌دهد تا پلیدی‌ها و پلشتی‌ها را رو کنم؛ قلمی که برای من و نگاه پرسشگر و جستجوگرم پر پروازی می‌شود تا قاف حقیقت را فتح کنم.

منبه قلمم، این امانتی که در دستان من است بی محابا نوشتن را یاد دادم و وجدان درد هم ندارم چون هیچگاه قلم‌فرسایی و قلم‌فروشی نکردم.

لابه‌لای تقویم روزی به نام من است که به پاس فداکاری همکار شهیدم محمود صارمی این روز را به نام منِ خبرنگار سند زدند؛ شش دانگش مال من است تا بگویم دردلهایم را.

به بهانه این روز خوش دیدیم یادی از دوستان خبرنگارمان کرده و یادداشت و دلنوشته‌هایشان را در این مجال و این روزی که متعلق به آنهاست و به پاس زحمت‌های بی‌دریغشان بگیریم.

 

ا

 

 

 

سروش اعظمی، خبرنگار صدا و سیمای مرکز کرمانشاه:

تقویم را که ورق میزنی۱۷مرداد را نشان می‌دهد‌‌، روزی که شاید در بین مردم آنگونه که انتظار می‌رود شناخته شده نیست؛ در بین ما خبری‌ها۱۷مردادماه هر سال یادآور گرامیداشت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار است، خیلی از ماها به دلیل مشغله های کاری و طاقت فرسای این حرفه فقط در این روز همدیگر را می‌بینیم و می رود تا سال دگر همین روز.
 
روز خبرنگار روزی است برای پاسداشت یک سال کار و تلاش سنگربانان عرصه خبر و اطلاع رسانی و چه خوب است همیشه و در همه روزهای سال قدردان زحمات خبرنگاران بی ادعای کشورم باشیم

.

ا

 

 

 

محبوبه علی‌آقایی، خبرنگار ایسنا:

سنگ صبوریم بی آنکه اجازه دهند دم برآریم و از درد مردمانی بگوییم که دردهاشان را لحظه لحظه با تمام وجود لمس می‌کنیم، پوست کلفتیم آنقدر کلفت که کوهی از غم مردمان سرزمینمان را به دوش می‌کشیم و دم بر نمی‌آوریم (نمی‌گذارند که برآریم!)؛ عاشقیم، عاشق مردمانی که کنارمان نفس می‌کشند و حالمان بسته به حالشان، همه اینها هستیم اما خبرنگار نه؛
خبرنگاری که درد مردمش را ببیند و دم نزند می‌شود همان سنگ صبور، آنکه فقط بار غم مردمش را به دوش کشد فقط پوست کلفت می‌شود اما خبرنگار نه، خبرنگار یعنی نگارنده خبر، یعنی کسی که خبر دهد از حال مردمان اینجا

!

ا

 

 

 

سجاد سلیمانی سرپرست خبرگزاری تسنیم کرمانشاه:

ضمن تبریک روز خبرنگار به تلاشگران عرصه خبر، برای این گروه در برابر ناملایماتی همچون حق التحریرهای کم مقدار، نبود امنیت شغلی و مسئولانی که از پاسخگویی فراری هستند صبر و سلامتی آرزو می‌کنم و امیدوارم متولیان حمایت از خبرنگاران در استان کرمانشاه (خانه مطبوعات و فرهنگ و ارشاد اسلامی) به وظیفه خود آگاه شوند تا خبرنگاران فارغ از نگرانی‌های مرسوم بر حرفه خود متمرکز باشند. امروز که جامعه ایران اسلامی در پی بی‌تدبیری مسئولان گرفتار مشکلات بسیاری شده است می‌توان با کمک از حرفه خبرنگاران و نظارت آنها بر عملکردها، چاره‌ای برای مشکلات و توقفی بر سوءاستفاده‌ها داشت

.

ا

 

 

 

پروانه خانی، خبرنگار صداوسیمای مرکز کرمانشاه:

چون ققنوس می‌سوزی و دوباره توتم به دست به زندگی برمی‌گردی تا بدانند نامیرایی، روزت فرخنده و قلمت پاینده.
 

 

ا

 

 

 

فرزاد نویدی، خبرنگار خبرگزاری ایرنا:

خبرنگاری تلاش برای آگاهی بخشی به جامعه از طریق اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است و هرچه رسانه ها حضور پر رنگ تری در جامعه داشته باشند سطح آگاهی مردم بالا می رود.
رسانه ها به عنوان نماینده افکار عمومی نقش موثری در نظارت بر رفتار دولت ها دارند و می توانند در سالم سازی فضای اداری تاثیرگذار باشند

.

ا

 

 

 

فرحناز چراغی، سردبیر روزنامه همشهری در کرمانشاه:
 

ارزش و جایگاه قلم تا بدان حد است که خداوند به عظمت و جایگاه آن سوگند یاد کرد.قلم به امانت در دست خبرنگار است و پاسداری از این قلم تنها با گفتن واقعیت ها و دفاع از حق مردم صورت می گیرد.
خبرنگاری در دل مردم جای می گیرد که از مردم و دردهای آنها بگوید. وظیفه خبرنگار بسیار حساس و خطیر است.خبرنگار کسی است که برای مردمش دلسوزانه قلم می زند و در این راه از کسی هراس ندارد.خبرنگار برای همه می نویسد اما وقتی به خود می رسد چیزی برای گفتن ندارد

.

ا

 

 

 

محمدهادی دزفولی‌زاده، خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کرمانشاه:

اگر عمر مفید کاری یک خبرنگار را۲۵سال بدانیم؛۲۵روز، روز خبرنگار است که آن هم معمولا در هیاهوی تبلیغاتی و استفاده های ابزاری گم می‌شود. در مقابل۲۵سال تلاش شبانه روزی، جهاد برای مردم، گذشتن از خانواده و تعلقات دنیوی و خطرپذیری تنها خاطراتسیت که روزی شاید بتوانیم در یکی از روزهای خبرنگار گوشه کوچکی از آن را بیان کنیم.

 

ا

 

 

 

معین یزدانی قائم مقام خبرگزاری فارس استان کرمانشاه:

رسالت خبرنگار روشنگری و روشن کردن جامعه است و بیان کردن واقعیات بدون داشتن سمت و سویی خاص است، شاید اگر قرار بود در این دوران و زمان پیامبری مبعوث شود، یک خبرنگار واقعی برگزیده می‌شد و پیشه پیامبر این روزها خبرنگاری می‌شد، این خبرنگار است که جامعه را هدایت می‌کند و به کمال می رساند، روز خبرنگار مبارک.
 

ا

معصومه احمدی‌خواه، خبرنگار روزنامه ایران:

خبر درست یک حق اجتماعی است؛ نوشتن مطالب و اخبار جامعه اولین تاثیر را روی خبرنگار می‌گذارد.خبرنگاری شغلی متفاوت است، گهنگی و روزمرگی ندارد و خبرنگاری یعنی خلاقیت، یعنی سختکوشی، یعنی تلاش پی در پی و گاهی اوقات بدون ثمر...

 

ا

 

 

 

مهدی مهارتی مدیر سایت سینه‌ ستبر:

خبرنگار یک حرفه نیست ،بلکه عشق است ، که در خود عشق به دانایی بخشی و اثر بخشی و هدایت دارد؛ در واقع خبرنگار مفهومی از دوست داشتن، کمال خواهی و عدالت طلبی است که در مفهوم این واژه نهفته است.

 

ا

 

  

 

روشنک تکلف پور، مدیرمسئول نشریه شهر روشن:

اصحابه رسانه رسالت سنگینی بر عهده دارند و قلم آنان اسلحه مستحکمی در راه دفاع از مطالبات و ارزش های اصیل و ریشه دار انقلاب است و باید با حفظ امانت داری با همه توان در راستای دفاع از مظلومان زمان و احقاق خود و جامعه با جدیت هر چه بیشتر و تعهد بسیار این پرچم عرصه جهاد فرهنگی را بالا نگه دارند و طالب حقیقت باشند، ان شاءالله.

 

ا

 

 

 

صبا مرجانیان، خبرنگار مرصادنیوز:

به راستی خداوند چه شرح صدری را به خبرنگار عطا فرموده که باید دردهای جامعه را یک به یک ببیند، لمس کند، درک کند تا بتواند آن را به خوبی توصیف کند بر همین مبنا است که خداوند فرموده "ن و القلم و مایسطرون" امید که در نهایت مشمول آیه" و من تطوع خیرا فان الله شاکر علیم" واقع شویم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد