خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب:

خبرنگاران مروجان دانایی و و عامل بالندگی جامعه هستند

کد خبر: 302559
|
12:11 - 1397/05/17
نسخه چاپی
خبرنگاران مروجان دانایی و و عامل بالندگی جامعه هستند
اسلام آباد خبر: خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک روز خبرنگار گفت : خبرنگاران مروجان دانایی و و عامل بالندگی جامعه هستند.

به گزارشاسلام آباد خبر،خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب با گرامیداشت ١٧ مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار گفت : ١٧ مرداد یک روز با اهمیت برای تجلیل از مقام زحمتکشانی است که سالها با زحمت و تلاش خستگی ناپذیر خود بسترهای آگاهی و رشد و نمو جامعه را فراهم نموده اند. 

 

وی افزود : در حقیقت تمام روزهای سال متعلق به خبرنگاران است و هیچ روزی نیست که خبرنگاران فعالیت خود و رسالت خود را تعطیل کرده باشند . 
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب افزود : رسالت اصلی خبرنگاری که امروز پهنه بیکرانه جهان را تسخیر نموده است فرهنگ سازی و آگاه سازی است که در هر صورت نیازمند اخلاق و توجه به جایگاه انسانی در مسیر خلقت الهی است. 
 
تمری رسانه ها را یکی از مهمترین ابزارهای آگاهی بخشی به جامعه ذکر کرد و افزود : رسانه ها امروزه علاوه بر رسالت اطلاع رسانی، کارکردهای بسیاری در زمینه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه دارند.که اگر در این کارکردها با همنوایی حرکت کنند می توانند جهش بزرگی را در توسعه جامعه رقم بزنند. 
 
وی تصریح کرد: امروزه باور حتمی بر این است که رسانه ها یکی از قدرتمند ترین ابزار فرهنگی برای تحقق اهداف و سیاست های مختلف نظام‌های حاکمیتی هستند و لذا تمامی مدیران سعی می کنند به نحوی با بهره گیری از ظرفیت رسانه ها بخشی از اهداف خود را محقق سازند.
 
تمری بیان داشت : در حوزه رسانه ها مهمترین رکن خبرنگاران هستند و اهمیت خبرنگاری برای جامعه یک اهمیت ویژه و غیر قابل کتمان است و نقش آنها در توسعه نظام اجتماعی قابل توجه است. اگر چه شغل خبرنگاری یک شغل سخت ، طاقت فرسا و پراسترس است اما افرادی که دراین حوزه فعالیت دارند در حقیقت به شغل خود باور دارند. 
 
وی افزود : بدنبال آن هستیم تا ساماندهی مناسبی از حوزه رسانه شهرستان داشته باشیم و در حقیقت ظرفیت رسانه های شهرستان را از نظر کیفی بالا ببریم و حتی بستر لازم برای رشد و افزایش تعداد خبرنگاران حرفه ای را در این حوزه فراهم کنیم. 
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب بیان داشت : رتبه بندی خبرنگاران و ساماندهی حوزه های مختلف رسانه در ابعاد مختلف آن می تواند به نقش کیفی و کمی خبرنگاران و شفافیت این حوزه کمک کند که البته این موضوع نیازمند بررسی و کار کارشناسی است چون ضوابط حوزه مطبوعات زمینه حضور راحت افراد در حوزه خبرنگاری را به راحتی فراهم نموده است. 
 
وی تصریح کرد : ساماندهی خبرنگاران نیازمند قانونی مشخص و مدون است که باید لحاظ شود که متاسفانه در این خصوص جای نقص زیادی وجود دارد اما از طرف دیگر خود مطبوعات می توانند کنترل کننده این حوزه باشند چرا که برخی مطبوعات بدون توجه به میزان توانمندی و سطح کیفی ، افرادی را به عنوان خبرنگار معرفی می کنند که فاقد هرگونه تجریه رسانه ای هستند و و در واقع اشکال کار بیشتر به این حوزه بر می گردد. 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد