حسن شمشادی:

خلاء آموزش خبرنگاری در شرایط «بحران» داریم

کد خبر: 302620
|
09:55 - 1397/05/24
نسخه چاپی
خلاء آموزش خبرنگاری در شرایط «بحران» داریم
اسلام آباد خبر: خبرنگار صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: باتوجه به توطئه‌های دشمنان جای خبرنگاری در شرایط بحرانی و جنگ در کشور خالی است و باید به آموزش این موضوع پرداخت.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، حسن شمشادی امروز سه‌شنبه در همایش روز خبرنگار که به همت سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه همگان به اهمیت خبرنگاری واقف هستند، اظهار داشت: از ۸۵ میلیون ایرانی ۵۰ میلیون نفر از کودک پنج ساله تا افراد مسن در فضای مجازی حضور داشته و به انواع اطلاعات دسترسی دارند.

وی با بیان اینکه این سطح از دسترسی باعث شده عده‌ای شهروند خبرنگار باشند، افزود: این موضوع کار خبرنگار را سخت تر و عرصه رقابت را نابرابر می‌کند.

شمشادی بیان داشت: تمام خبرنگاران می‌توانند اثرگذار باشند، اما علاوه بر دغدغه شهر و محل زندگی باید دغدغه هایی فرامنطقه‌ای و بین‌المللی داشته باشیم.

خبرنگار صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، نگاه صفر یا صدی برخی مسیولین به قضایا را مشکلی بزرگ خواند و با تاکید بر اینکه مسئول یا فرد صفر یا صد مطلق بد یا خوب نداریم، ادامه داشت: دغدغه ما این است که مسئولان این نظام روی خون صدها هزار شهید سِمَت گرفته‌اند بنابراین منافع ملی و هدف شهدا باید حفظ شود.

شمشادی با بیان اینکه باید خوبی‌ها و بدی‌ها دیده و لحاظ شود و به فرموده امام علی(ع ) حق گفته شود هرچند به ضرر ما باشد، خارنشان کرد: نباید برای گفتن حق، غم نان را داشته باشیم زیرا خداوند رازق است.

وی ولایت، نظام، خون شهدا، منافع ملی و آرمانهای امام را خطوط قرمز دانست و افزود: در هیچ جای دنیا آزادی بدون حد و حصر وجود ندارد.

این خبرنگار رساه ملی خاطرنشان کرد: اخبار باید بدون نگاه حزبی و جناحی و قومی و قبیله ای و بدون توجه به خوشایند بودن یا نبودن برای عده ای انعکاس یابد.

شمشادی تصریح کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بر روی مطالبه گری تاکید دارند بنابراین خبرنگاران نباید در این زمینه کوتاهی کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید حقوق مردم بدون هراس مطالبه شود، افزود: خبرنگار، تنها برای افتتاحیه و کلنگ‌زنی و گلریزان نیست مسئولان نباید بر دهان خبرنگاران مطالبه گر بکوبند.

این خبرنگار پیشکسوت با فراخواندن مسئولان به مطالعه توصیه‌های مالک اشتر در حکومت داری گفت: اجازه دهید خبرنگاران با جسارت نقادی کنند.

شمشادی با اشاره به اینکه مملکت ما ۴۰ سال گذشته کانون بحران‌های داخلی، ملی و منطقه ای بوده و هست چون در منطقه ای پرآشوب هستیم، افزود: باتوجه به توطئه‌های دشمنان باید در کارگروه های بسیج رسانه علاوه بر آموزش مهارتهای خبرنگاری، خبرنگاری در شرایط بحرانی و جنگ نیز آموزش داده شود که جای آن در کشور خالی است.

وی با بیان اینکه ما هرلحظه آبستن بحرانه‌ای شهری، شهرستانی و استانی و ملی و منطقه ای هستیم، گفت: مطالبه گری، دغدغه‌مندی، منافع ملی، آموزش و پا به رکابی از جمله دغدغه های موجود است.

خبرنگار صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه کسی که کار تولید محتوا انجام می دهد افکار عمومی را جهت‌دهی می کند، ادامه داد: جنگ رسانه‌ای پیش از جنگ اقتصادی مطرح بوده است.

شمشادی خاطرنشان کرد: رسانه تنها سلاح ۲۴ ساعته‌ای است که هرگز خاموش نمی شود و تعطیلی ندارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد