در دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسلام آبادغرب مطرح شد؛

انتقاد قاسم زارع پیشکسوت سینما و تلویزیون از حمایت های مسئولین از حرف تا عمل در حوزه فرهنگ و هنر

کد خبر: 302632
|
10:55 - 1397/05/25
نسخه چاپی
انتقاد قاسم زارع پیشکسوت سینما و تلویزیون از حمایت های مسئولین از حرف تا عمل در حوزه فرهنگ و هنر
اسلام آبادخبر: قاسم زارع پیشکسوت سینما و تلویزیون از حمایت های مسئولین از حرف تا عمل در حوزه فرهنگ و هنر انتقاد کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، قاسم زارع پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران از داوران آثار بخش صحنه ای دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد
در اسلام آبادغرب در جمع خبرنگاران گفت: اولین دوره ملی تئاتر دفاع مقدس در استان کرمانشاه و اسلام آبادغرب برگزار می شود،شاهد آن هستیم و به نظر من اتفاق خوب و بزرگی است که در این شهر دارد اتفاق می افتد.

 

وی افزود: اما من به عنوان کسی که برای اولین بار وارد این شهر می شوم و این اتفاق بزرگ در آن در حال روی دادن است اولین چیزی که به ذهن من میرسد و می توانم عنوان کنم این است که به جای برگزاری جشنواره ملی و کشوری، آیا این شهر می تواند بضاعت برگزاری این رویداد هنری راداشته باشد؟ برای زیر ساخت های چنیین اتفاقی چقدر کمک کردیم؟ باید انتظار اشته باشیم که همه چیز به نحو احسن پیش برود؟


قاسم زارع  خطاب به مسئولین گفت: روی صحبت من با تمام مسئولین است،چه استانی و چه سراسر کشور است؛ در حوزه فرهنگ و هنر چقدر حرف می زنیم و چقدر عمل می کنیم؟اصلا حوزه فرهنگ و هنر چقدر می تواند کاربرد داشته باشد؟

 

وی افزود: من شنیده ام این اتفاق اول استانی بوده و بعد منطقه ای شده است و الان ملی گزار می شود، در این روند مسئولین تاکجا همکار و همراه بوده اند؟

 


این پیشکسوت سینما و تلویزیون در انتقاد به حمایت های اندک مسئولین، عنوان کرد: آن چیزی که می شنوم و می بینم خود بچه های فرهنگ و هنر هستند که بیشتر دارند بال بال می زنند و حرکت می کنند و حتی از جیب هم خرج می کنند. ما به اقتضای کار در سراسر کشور و استان ها می چرخیم و تمام حرف ها همینه؛ حرف...حرف... حرف، عمل کجاست؟

 

 

وی بیان داشت: به نظر من صد در صد، نه به خاطر اینکه من متعلق به حوزه فرهنگ و هنر هستم این را بگویم، در دنیا این ثابت شده است.
جایی می تواند پویایی و پیشرفت داشته یاشد که آرامش باشد،ارامش هم در حوزه فرهنگ و هنر است، آرامش هست، اندیشه و تفکر هم هست اینها راه کار ساختار آینده است و در تمام ممالک پیشرفته دنیا چراغ حوزه فرهنگ و هنر پرفروغ تر از حوزه صنعت و سیاست است.

 

زارع با بیان اینکه؛وقتی چنین شهری با این بضاعت کم چنین حرکت ملی می کند باید کمک کنیم، گفت: مسئولین کجا هستند؟چقدر همراه و همکار بوده اند؟زیر ساختارها را درست کرده اند؟هتل دارند؟ چقدر امکانات رفاهی داریم؟چندین سالن در این استان و این شهر احداث شده که بخواهد چنین حرکت ملی بکند.

 

 

وی در پایان گفت: حرف زیاد است و من امیدوارم که مسئولین بشنوند و حرکت کنند،حوزه فرهنگ و هنر احتیاج به کمک های صد در صدی دارد‌.

 

به گزارشاسلام آبادخبر، شهرستان اسلام آبادغرب که بخاطر ولایتمداری مردمانش و استراتژیک بودن منطقه جغرافیایی در دوران دفاع مقدس نقش مهم و بی بدیلی در پشتیبانی جبهه های غرب داشته است.

 

 اسلام آباد غرب،شهری که به قولی بیش از 300 بار در طول جنگ8 ساله مورد حمله موشکی و بمباران هوایی هواپیماهای رژیم بعث عراق قرار گرفت، و در عملیات مرصاد بنا بر اظهارات فرماندهان دفاع مقدس مقاومت مردم این خطه و حضور رزمندگان اسلام از سراسر کشور در این منطقه یکی از عامل های مهم جلوگیری ازپیشروی منافقین و شکست آنان در سال 67 بود.

اما اسلام آبادغرب، با این سبقه دیرینه مقاومت، تاریخ کهن و ظرفیت های گردشگری، فارغ از رشادت مردمانش، بعنوان قدمگاه بسیاری از شهیدان گران سنگ و والامقام، فاقد مجتمع فرهنگی،هنری  و دفاع مقدس است و تنها بضاعت فرهنگی و هنری شهر شهیدان مرصاد، سالن غیر تخصصی غدیر( با ظرفیت 150 نفر) و تالار چند منظوره شهرداری( با ظرفیت 400 نفر) می باشد که این نشان از  مظلومیت مردم و محرومیت و عدم توسعه یافتگی شهری است که قریب به یکصد سال پیش فرمانداری داشته ولی در جوار ما روستاهایی که در آن زمان حتی اسمی هم نداشتند اکنون به شهر یا استانی توسعه یافته و مرکز توریستی مبدل شده اند.

 


انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها