مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

زیرساخت های تئاتر شهرستان اسلام آبادغرب تقویت شود

کد خبر: 302641
|
11:36 - 1397/05/27
نسخه چاپی
زیرساخت های تئاتر شهرستان اسلام آبادغرب تقویت شود
اسلام آبادخبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه؛ باید به‌سمت ملی شدن و اجرایی شدن آن در سمت و سوی سراسری رفت، گفت: انتظار داریم زیرساخت های تئاتر شهرستان اسلام آبادغرب تقویت شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه درآیین اختتامیه دهمین جشنواره ملی تئاتر «مرصاد» در روز جمعه 26 مرداد ماه 97، ضمن خیر مقدم به مدعوین اظهار داشت: مقوله هنر و " مرصاد" از لحاظ محتوایی نقاط مشترک زیادی دارند و به همین خاطر اتصال برقرار شده و جشنواره تئاتر مرصاد را برقرار می کنیم.

 

حجت‌الاسلام رحیم جعفری ادامه داد: ما وقتی از دریچه هنر تئاتر تاریخ را نگاه می‌کنیم، 124 هزار پیامبر و 14 معصوم(ع) داریم که همه مبلغ دینی و مروج دین خدا بودند ولی هیچ‌کدام به اندازه واقعه کربلا و حوادث آن بارز نشد، به‌دلیل اینکه کربلا سراسر هنر شهادت، ایثار و فداکاری بود و نتیجه می گیریم این مصادیق از لحاظ ماهوی یکی هستند.

 

 

جعفری تاکید کرد: جشنواره امسال نخستین شکل ملی آن‌را داشت و باید به‌سمت ملی شدن و اجرایی شدن آن در سمت و سوی سراسری رفت و در این جشنواره آثار 18 استان ارسال شد که 13 استان به جشنواره راه پیدا کرد و به اجرا درآمد.

 

وی افزود: "مرصاد" رویداد مهمی بود و تیر خلاصی بود که جمهوری اسلامی به دشمنان داخلی و خارجی زد و همه دشمنان بعد از مرصاد تنبیه شدند که فکر حمله نظامی با کشور ما نکنند و با این محتوا جشنواره ملی مرصاد باید تقویت شود و کار کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به رشد تئاتر در شهرستان های مریوان و سنندج، گفت: انتظار داریم زیرساخت های تئاتر شهرستان اسلام آبادغرب تقویت شود، باید یک سری المان ها و نمادها انجام شود تا جشنواره جایگاه خودش را پیدا کند و ما هم در این زمینه کمک خواهیم کرد چون یکی از اولویت های کاری ما تقویت شاخص های هنری در شهرستان هاست.

 

 

دکتر جعفری یاد و خاطره اساتید فقید حوزه هنر و سینما عزت اله انتظامی و سید ضیاءالدین دری را گرامی داشت.

 

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها