دو بانک بزرگ آمریکایی به تحریم مالی ایران نه گفتند

کد خبر: 302706
|
09:50 - 1397/06/03
نسخه چاپی
دو بانک بزرگ آمریکایی به تحریم مالی ایران نه گفتند
اسلام آباد خبر: واشنگتن فری‌بیکن گزارش داد دو بانک بزرگ «جی پی مورگان» و «سیتی بانک» که هر دو عضو انجمن سوئیفت هستند، به قطع دسترسی ایران به بازارهای مالی بین‌المللی متعهد نخواهند بود.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری واشنگتن فری‌بیکن، دو بانک بزرگ آمریکایی «جی پی مورگان» و «سیتی بانک» که هر دو عضو انجمن سوئیفت هستند، به مقامات دولت ترامپ اعلام کرده‌اند به قطع دسترسی ایران به بازارهای مالی بین‌المللی متعهد نخواهند بود.

 

واشنگتن فری‌بیکن با اعلام این خبر نوشته است موضع این دو بانک درباره قطع دسترسی ایران به بازارهای مالی بین‌المللی که سنگ بنای سیاست تحریمی دولت ترامپ علیه ایران محسوب می‌شود، بر نگرانی مقامات آمریکایی درباره موفقیت‌آمیز بودن این سیاست افزوده است.

 

این پایگاه خبری آمریکایی می‌گوید مقامات بانک‌های «جی پی مورگان» و «سیتی بانک» که در زمره بزرگترین موسسات مالی آمریکا قرار دارند، به سوال خبرنگار آن درباره همراهی یا عدم همراهی با سیاست تحریمی دولت آمریکا علیه ایران پاسخ نداده‌اند اما مقامات آگاه آمریکایی به آن گفته‌اند که دولت آمریکا به این دو بانک هشدار داده است که در صورت قطع نکردندسترسی ایران به سوئیفو سایر شبکه‌های مالی مشمول تحریم خواهند شد.

 

یک مقام دیگر دولت آمریکا به واشنگتن فری‌بیکن گفته است: «افراد ما در سراسر جهان در حال برگزاری جلسات آموزشی هستند و به همه نهادهای مالی توضیح می‌دهند که مهم نیست شما در کجای جهان قرار دارید، اگر کمپین فشار دولت ترامپ علیه ایران را تضعیف کنید، ما راهی برای ضربه زدن به شما با جریمه‌های میلیاردی پیدا خواهیم کرد.»

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد