پشت‌پرده پیشنهاد عربستان به سوریه/ ماموریت‌های شوم «بن‌سلمان» از کجا سرچشمه می‌گیرد؟

کد خبر: 302721
|
10:48 - 1397/06/05
نسخه چاپی
پشت‌پرده پیشنهاد عربستان به سوریه/ ماموریت‌های شوم «بن‌سلمان» از کجا سرچشمه می‌گیرد؟
اسلام آباد خبر: پیشنهاد‌های اخیر بن سلمان به بشار اسد از اهدافی شومی سرچشمه گرفته، اما این که چه کسی به ولیعهد عربستان خط می‌دهد هم پرسش مهمی است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛تلاش‌هایمحمد بن سلمانولیعهد عربستان سعودی برای ارتباط گرفتن با دولت سوریه با این مضمون که در صورت تغییر ائتلاف‌هایبشار اسدرئیس جمهور سوریه، عربستان تا پایان عمر به حمایت از سوریه و بشار اسد متعهد خواهد بود، تلاش جدید و جدی از سوی تصمیم‌سازان عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

پشت پرده پیشنهاد بی شرمانه «بن سلمان» به سوریه/چه کسی به ولیعهد خام سعودی خط می‌دهد؟

البته به نظر می‌رسد این تصمیم نیز مانند سایر موضع‌گیری‌های محمد بن سلمان ماموریتی است که از سوی دولت آمریکا و بر اساس زمانبندی و شرایط زیر بر عهده وی گذاشته شده است.

نکته اصلی در زمانبندی ارائه پیشنهاد مذکور به بشار اسد همزمانی آن با پیشبرد معامله قرن است که قرار بود در می سال جاری و هم‌زمان با جشن برپایی سفارت آمریکا در قدس اشغالی رونمایی شود.

المیادین نوشت: شکی نیست که پیشنهاد عربستان در این رابطه بخشی از یک مجموعه بزرگ شامل طرح‌های آمریکا و اسرائیل است، آمریکا به خوبی می‌داند که جنگ در سوریه را به نفع خود به پایان نخواهد برد. اسرائیل نیز از همین موضوع رنج می‌برد و می‌داند دوستان و ابزارهای خود را در میان گروه‌های تروریستی و تکفیری در سوریه و به ویژه بخش‌های جنوبی این کشور از دست خواهد داد.


بیشتر بخوانید:پیشنهاد وسوسه‌‌انگیز سعودی ها به سوریه فاش شد!


رژیم صهیونیستی به خوبی می‌داند که پایان این مرحله بدون توافق بر سر خروج نیروهای عضو محور مقاومت شامل ایران و حزب الله از سوریه می‌تواند یک خطر استراتژیک و نگرانی پایدار برای این رژیم ایجاد کند. در همین راستا است که رژیم صهیونیستی هر از چندگاهی به مواضع مقاومت در سوریه حمله می‌کند.

علاوه بر اینها پیشنهاد محمد بن سلمان در شرایطی مطرح شده که هجمه تقریباً فراگیری از سوی گروه‌های فلسطینی ضد معامله قرن و افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی وجود دارد. هجمه‌ای که همراه با تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار غزه باعث شکست پروژه معامله قرن شده است.

علاوه بر اینها پیشنهاد محمد بن سلمان در شرایطی مطرح شده که هجمه تقریباً فراگیری از سوی گروه‌های فلسطینی ضد معامله قرن و افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی وجود دارد. هجمه‌ای که همراه با تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار غزه باعث شکست پروژه معامله قرن شده است.

پیشنهاد محمد بن سلمان بخشی از رویکرد فراگیر آمریکا و رژیم صهیونیستی و اعتراف ضمنی به شکست محور آمریکایی – اسرائیلی - سعودی در جنگ سوریه است. به این ترتیب می‌توان گفت که پیشنهاد محمد بن سلمان بخشی از رویکرد فراگیر آمریکا و رژیم صهیونیستی و اعتراف ضمنی به شکست محور آمریکایی – اسرائیلی - سعودی در جنگ سوریه است. این پیشنهاد همچنین ثابت کرد تحولاتی که در سوریه تحت عنوان انقلاب و اصلاحات و تغییرات رخ داد، شعارهایی گمراه کننده و عوام‌فریبانه بود. دلیل آن هم این است که محمد بن سلمان در پیشنهاد خود مشوق‌هایی را در خصوص بازسازی سوریه را مطرح کرده و تلاش دارد باقی ماندن بشار اسد رئیس‌جمهور کنونی این کشور در قدرت را پایان عمر تضمین شده بداند و تمامی شعارهای مطرح شده در رابطه با اصلاحات در سوریه را نادیده بگیرد.

شکی نیست که بشار اسد به خوبی می‌داند که پیشنهاد مذکور فراتر از اختیارات محمد بن سلمان و عربستان سعودی است و در اصل یک پیشنهاد آمریکایی است.

پشت پرده پیشنهاد بی شرمانه «بن سلمان» به سوریه/چه کسی به ولیعهد خام سعودی خط می‌دهد؟

این پیشنهاد گرچه در ظاهر می‌تواند به پایان جنگ در سوریه منتهی شود، اما هزینه‌های بسیار سنگینی برای سوریه خواهد داشت و باعث می‌شود این کشور خالص ترین متحدان خود را که از لحظات اولیه بحران تا اوج آن در کنار این کشور باقی ماندند را از دست بدهد. بشار اسد به خوبی می‌داند که هزینه کنار گذاشتن متحدان وفادار خود، همان کنار گذاشتن ارزش‌ها و مبانی سوریه و گزینه‌های استراتژیک این کشور است.

پیشنهاد آمریکایی- صهیونیستی - سعودی که از زبان محمد بن سلمان مطرح شده پیام جدیدی برای تمامی جریان ها و سازمان ها و جنبش های به ظاهر اسلامی و گروه‌های تروریستی و تکفیری است، مبنی بر اینکه تمامی آنها در معرض نادیده گرفته شدن و فروش قرار دارند.

این پیشنهاد نشان داد که گفتمان عربستان سعودی در خصوص حمایت از اصلاحات و آزادی‌ها در سوریه تنها یک گفتمان عوام‌فریبانه بود که با ادعاهای دیگری نظیر جهاد و انقلاب و حمایت از آزادی‌ها در این کشور مطرح شد.

منبع:مشرق

انتهای پیام/

پیام‌های پیشنهاد بی‌شرمانه محمد بن سلمان به بشار اسد

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد