ترکان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سوال از رئیس‌جمهور راه حل رفع مشکلات نیست/نظام بانکی باید اصلاح شود

کد خبر: 302747
|
11:10 - 1397/06/09
نسخه چاپی
سوال از رئیس‌جمهور راه حل رفع مشکلات نیست/نظام بانکی باید اصلاح شود
مشاور رئیس جمهور گفت:سوال از رئیس‌جمهور راه حل رفع مشکلات نیست و تنها ژست سیاسی محسوب می‌شود.

به گزارشاسلام آباد خبر،به نقل از خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوانترکانمشاور رئیس جمهور به طرح سوال نمایندگان مجلس از رئیس جمهور اظهار کرد: نمایندگان مجلس با طرح سوال از رئیس جمهور به دنبال اثبات دفاع از معیشت و حقوق مردم بودند؛اما انجام این کارها راه‌حل رفع مشکلات نیست و تنها ژست سیاسی محسوب می‌شود.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به خارج شدن آمریکا از برجام گفت: این قدرت جهانی بر علیه همه قواعد بین الملل با ما مقابله می‌کند و سعی دارد تحریم‌ها را با شدیدترین وجه علیه کشورمان اعمال کند و طبیعی است که این موارد به اقتصاد ایران ضربه زند و اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه تلاش آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در سوالات نمایندگان وجود نداشت, افزود: نظام بانکی باید اصلاح شود.

ترکان گفت: درحال حاضر نظام بانکی سودهای غیر واقعی را در اختیار مردم می‌گذارد و سودی حاصل خود بانک‌ها نمی شود.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه بانک‌ها از سپرده‌های مردم 7 درصد سود بدست می‌آورند اما به سپرده‌گذاران خود 20 درصد سود می‌دهند؛ اظهار کرد: این سودها واقعی نیستند و با صدور برگه‌هایی همانند شبه پول در حال توزیع هستند.

وی گفت: این سودهای غیرواقعی روزانه بیش از یک هزارمیلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه می‌کنند که این مسئله تاکنون متوقف نشده است و تا زمانی که ادامه داشته باشد؛ سقوط ارزش پول و گرانی را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها