رئیس سازمان برنامه و بودجه کرمانشاه:

بودجه ۹۸ کرمانشاه بر اساس اسناد توسعه بالادستی تدوین می‌شود

کد خبر: 302760
|
08:41 - 1397/06/11
نسخه چاپی
بودجه ۹۸ کرمانشاه بر اساس اسناد توسعه بالادستی تدوین می‌شود
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه از تدوین بودجه ۹۸ کرمانشاه بر اساس اسناد توسعه بالادستی خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، حبیب الله وفایی امروز شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: امروز جنگ های نظامی تغییر پیدا کرده و نقطه شروع آنها از اتاق پنتاگون به وزارت خزانه داری آمریکا کشیده شده لذا همانطور که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند سیاست های اقتصاد مقاومتی باید در راس امور قرار بگیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه افزود: اقتصادها در دنیا را باید به ۲ نگاه دید یا شریک هستند یا رقیب، یا تهدید هستند و یا رفیق، که در این ۲ نگاه باید بدانیم اقتصاد ما مورد هجمه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این میان ما در یک مسیر و شاه راه اساسی قرار گرفتیم که مسیری بسیار ژئواستراتژیک است.

وفایی تصریح کرد: یکی از دلایلی که کشور ما مورد هجمه اقتصادی قرار گرفت این است که در اقتصاد دچار ضعف های اساسی و تاکتیکی هستیم چرا که متاسفانه در کشور ما اقتصاد به شدت دولتی است و اقتصاد مردم نهاد در آن شکل نگرفته است.

وی اذعان داشت: از بودجه سال ۹۷ حدود ۲۳۷ هزار میلیارد تومان بودجه هزینه ای است که ۶۲ هزار میلیارد اعتبارات عمرانی داریم.

وفایی خاطر نشان کرد: حدود ۷۱ هزار پروژه نیمه تمام در کشور داریم که ۶۵ هزار مورد آن مربوط به استانهاست که تعدادی از آنها بدون شک در استان ما قرار دارند و دشمن این را به خوبی دانسته که با یک حرکت کوچک اقتصاد را مورد هجمه قرار داده است.

وی اذعان داشت: ارکان اقتصاد مقاومتی، عرضه و تقاضا به شدت وابسته به مسائل ارزی است بخاطر همین تلاطم هایی که با تحریمی که هنوز شروع نشده است در کشور رخ داده است.

وفایی ادامه داد: برای کاهش مشکلات جامعه باید در جهت اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی و سیاست های ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد از کل متابعی که در برنامه ششم مورد استفاده قرار گرفته مربوط به سرمایه گذاری خارجی است، گفت: حدود ۲۴.۸ درصد نیز مربوط به منابع بانکی است که باید مباحث سرمایع گذاری و قیمت منابع بانکی به شدت مورد استفاده قرار بگیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه اظهار داشت: امروز در تبصره ۱۴ قانون اساسی و قانون اشتغال روستایی و عشایری در کشورحدود ۷۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تبیین شده است و باید ما از این فرصت استفاده کنیم چرا که در غیر اینصورت استانهای دیگر از آن استفاده می کنند.

وی چالش بیکاری و تورم را مهم ترین مشکل کشور عنوان کرد و افزود: قصد داریم در افق برنامه ششم کشور تورم را تک رقمی کنیم و این مگر با تلاش مضاعف میسر نمی شود.

وفایی یادآور شد: ما بودجه سال ۹۸ را حتما در پیوند با برنامه های توسعه بالادستی از جمله سند آمایش و برنامه توسعه ششم استان طرح ریزی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد