مدیرعامل مخابرات کرمانشاه:

راه‌اندازی ۸۰ سایت مخابراتی روستایی/ پوشش ضعیف به زلزله ربطی ندارد

کد خبر: 302774
|
12:55 - 1397/06/11
نسخه چاپی
راه‌اندازی ۸۰ سایت مخابراتی روستایی/ پوشش ضعیف به زلزله ربطی ندارد
مدیر عامل مخابرات استان کرمانشاه با اشاره به راه اندازی ۸۰ سایت مخابراتی روستایی گفت: هیچ مشکلی در شبکه های مخابراتی استان که ناشی از زلزله باشد، نداریم.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد  مسیب قبادیان در گفتگو با خبرنگار این شبکه با اشاره به اینکه مشکلی در بحث آنتن دهی تلفن در مناطق زلزله نداریم که ناشی از زلزله باشد اظهار داشت: بلافاصله پس از قوع زلزله و کمتر از ۲۴ ساعت کل سایتهای مخابراتی به مدار وارد شدند و از آن روز سرویس دهی می کنند.

وی افزود: در این مدت هم چندین سایت در مناطق پر ترافیک و ۳G و ۴G سایت اضافه شده و منطقه ای نیست که در زلزله تخریب اما مشکلش تاکنون حل نشده باشد.

مدیر عامل مخابرات استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: مشکلات بعضا در لحظه وقوع زلزله به خاطر ترافیک شبکه و به صورت لحظه ای است زیرا همه برای برقراری تماس هجوم می آورند اما بعد به حالت عادی برمی گردد.

وی با اشاره به اینکه اگر مشکل قطع و وصل در زمان زلزله بوده بیان کرد: این مشکل به دلیل همزمان شدن با قطع برق های گسترده است زیرا در مواردی ممکن است به خاطر قطعی برق، پوشش دهی نداشته باشد.

قبادیان با بیان اینکه در حال حاضر همه روستاهای استان ارتباط موبایلی دارند، گفت: هم اکنون یک هزار و ۷۴۰ روستای استان از طریق سایتهای همراه اول یا رومینگ روستایی تحت پوش همراه اول هستند اما ممکن است ۶۰۰ روستا در محدوه این پوشش نباشد.

وی بیان کرد: با اینکه ممکن است تعدادی از این روستاها در مناطق زلزله زده باشد اما تقریبا در مناطق زلزله زده پوشش شبکه وجود دارد هرچند به خاطر خرابی یا قطعی برق چند ساعتی پوشش قطع شده است.

مدیر عامل مخابرات استان کرمانشاه با تاکید براینکه هیچ مشکلی در شبکه های مخابراتی استان که ناشی از زلزله باشد، نداریم گفت: از ظرفیت زلزله استفاده کرده ایم به گونه ای که طی این مدت ۸۰ سایت جدید در مناطق روستایی و جاده ای در دست راه اندازی است.

وی افزود: در سفر مقام وزارت خانه به استان، این پیشنهاد از سوی استاندار مطرح، مصوب و اینک در دست اجرا است.

قبادیان ابراز داشت: در شبکه مخابرات نه تنها مشکلی نداریم بلکه مجموع اقداماتی که در حوزه ارتباطات و مخابراتی استان انجام شده هفت پله شاخص های ICT استان را ارتقا داد و در شبکه های تلفن همراه باعث شد رتبه اینترنت استان هفت پله بالاتر بیایید.

وی با بیان اینکه ممکن است همچنان در جاهایی پوشش ضعیف داشته باشیم تصریح کرد: این ضعف ها از قبل بوده و ناشی از زلزله نیست زیرا امکانات مخابراتی استان نسبت به قبل زلزله بهتر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد