مدیرکل ورزش و جوانان خبر داد:

آغاز لیگ «کتابخوانی» دانش‌آموزی در کرمانشاه

کد خبر: 302775
|
13:00 - 1397/06/11
نسخه چاپی
آغاز لیگ «کتابخوانی» دانش‌آموزی در کرمانشاه
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از آغاز لیگ کتابخوانی دانش‌آموزی در استان خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  به نقل از اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، صابر رحیمی در آیین افتتاحیه لیگ کتابخوانی دانش آموزی اظهار داشت: این برنامه ابتکاری در جهت علاقه‌مند کردن دانش آموزان به مطالعه هدفمند است و امیدواریم این نوع برنامه ها به ارتقای سطح مطالعه و کتابخوانی منجر شود.

همچنین ماه‌ور دبیر اجرایی این طرح نیز گفت: از ابتدای تابستان پس از مطرح شدن ایده اولیه این طرح با کمک اداره کل کتابخانه ها اقداماتی برای برگزاری یک برنامه مفید و حرفه ای مناسب دانش آموزان صورت گرفت.

وی افزود: با انتخاب منابع برتر و متعالی و چینش مناسب تیم های شرکت کننده و آموزش تحلیل و نقد کتاب به آنها یک دوره آموزشی رقابتی در طول دو ماه برگزار شد.

دبیر اجرایی طرح لیگ کتابخوانی دانش‌آموزی تصریح کرد: تیم های شرکت کننده از آموزش و پرورش، انجمن های اسلامی دانش آموزان، سپاه نبی اکرم (ص) و کمیته امداد امام خمینی و کتابخانه های عمومی در قالب گروه های ۴نفره انتخاب شدند و مسابقات تا اواخر مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه نوبت اول این مسابقات ویژه دانش آموزان دختر است، افزود: تیم ها به صورت حذفی مقابل هم قرار می گیرند و بر اساس معیارهای اعلام شده با موضوع تحلیل و نقد کتاب داوران تیم برتر را معرفی می کنند.

دبیر اجرایی این طرح در پایان گفت: کتابهای «من زنده ام»، «پنجشنبه فیروزه ای»، «بینوایان» و «دختران آفتاب» در هر مرحله باید توسط شرکت کنندگان تحلیل و نقد شوند.

گفتنی است، در ادامه این برنامه قرعه کشی مسابقات بین ۲۴ تیم شرکت کننده صورت گرفت تا از ۱۵ شهریور دور اول مسابقات آغاز شود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد