برنامه نود دوازدهم شهریور؛

از اظهارات کی‌روش درباره تیم ملی و فوتبال ایران تا جوانی که روی صندلی چرخ‌دار مربی شد

کد خبر: 302799
|
09:05 - 1397/06/13
نسخه چاپی
از اظهارات کی‌روش درباره تیم ملی و فوتبال ایران تا جوانی که روی صندلی چرخ‌دار مربی شد
برنامه نود این هفته با حضور کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال به روی آنتن شبکه سه رفت.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ برنامه نود دوشنبه شب ساعت ۲۳ و ۴ دقیقه از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت و ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه بامداد سه شنبه به پایان رسید.

لحظه به لحظه با برنامه ۹۰

سوال پیامکی 

لحظه به لحظه با برنامه ۹۰

  • بهترین گل ماه؟ 

۱. دانیال اسماعیلی فر 

۲. ساسان انصاری 

۳. محمد رضا خلعتبری 

۴. حسین طیبی 

۵. محمد قاضی

۶. سامان قدوس 

  • آیتم های برنامه 

۱. گزارش از بازی پرسپولیس در قطر و هواداران این تیم
۲. ماجرای جوانی که روی صندلی چرخ‌دار، مربی فوتبال شد
۳ گفت‌وگوی زنده با کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی

  • بهترین مربی ماه  :یحیی گل محمدی ( سرمربی پدیده خراسان ) 

از اظهارات کی روش درباره تیم ملی و فوتبال ایران تا جوانی که روی صندلی چرخ دار مربی شد

 گل محمدی : با توجه به نتایجی  که کسب کرده ایم  خوشحالیم ، خوشبختانه توانستیم نتایج خوبی بگیریم و تیم خوبی دور هم جمع کنیم ولی مشکلاتی داریم که امیدواریم حل شود.
از هفته اول بازی خوب را شروع کردیم. پس از برد مقابل استقلال خوزستان توانستیم به روند خوبمان ادامه دهیم.

او افزود: همیشه به قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی فکر کرده ام بازیکنان ایرانی وقتی فضا داشته باشند می‌توانند پیشرفت کنند. هر چقدر فضای خوبی باشد اختلاف سطحی و فنی که نهایتا ۱۵ درصد است با اعتماد کردن و فضا دادن می‌شود برطرف شود. امیدواریم این روند را ادامه دهیم حفظ این روند و تمام کردنش سخت‌تر از آغاز کردن آن است.

خلاصه و حواشی بازی تیم‌های پرسپولیس و الدحیل از قاب دوربین نود +فیلم

  • اظهارات کارلوس کی روش در برنامه 90 

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایراندر برنامه نود صحبت هایش را این گونه آغاز کرد:در حال حاضر مشغول انجام مذاکرات با فدراسیون هستیم اما از بعد کلی سو تفاهمی با تاج ندارم اما هنوز به توافق نهایی نرسیدیم و قراردادی امضا نکردیم زیرا چند مسئله است که باید حل شود.

او در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات موجود گفت:  فکر می کنم نباید این سوال را از من پرسید و باید این مسئله را از کسی بپرسید که قابلت حل کردن آن را  دارد.

کی روش درباره رسیدن به موفقیت درجام ملت های 2019 اماراتعنوان داشت: دست یابی به مدال در جام ملت ها یک افتخار است  و این آرزوی من به عنوان مربی است اما  ما احتیاج به آماده سازی خوب داریم ولی به خاطر مشکلات مختلفی که از بعد های مختلف با آن رو به رو هستیم  کار ما سخت شده است.

عده ای فراموش کردند قبل از جام جهانی چه اتفاقی افتاد

او افزود: نمی توانیم فراموش کنیم که چه اتفاقاتی  قبل ازجام جهانی برزیلوجام ملت های استرالیاافتاد که در همین جام جهانی هم تکرار شد، نمی توانم فراموش کنم که 2 بازی را از دست دادیم البته ما نمی دانیم اما شاید همین اتفاق ها باعث شد نتوانیم به دور بعد برویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ادامه داد: امیدوارم بتوانیم بعد از 7 - 8 سال حضور در ایران راه حل مناسبی برای موفقیت پیاده کنیم از جانب خودم بگویم  که کاری فراتر از چیزی که کرده ام  را نمی توانم انجام دهم .

او ادامه داد: من همیشه به حرف هایم پایند بودم و حالا وقت آن است که چند قدمی برای تحقیق رویا برداشته شود و با حس مسئولیت کلمل جلو برویم . فراموش نکنید وفاداری مهم ترین مسئله است.

کی روش درباره برخی وعده ها گفت : ما نمی توانیم روی قول ها و حرف ها حساب کنیم چون این مسائل تنها باعث قهرمانی نمی شود.

او درباره برنامه آماده سازی اش برای جام ملت های آسیا گفت: برنامه آماده سازی برای جام ملت ها یک سال پیش آماده شده بود ، برنامه ای شامل جزئیات کامل مانند اردو ها ، بازی های دوستانه و... اما از بعد های مختلف ما حالا داریم زمان را از دست می دهیم اگر برنامه ما را با ژاپن و استرالیا مقایسه کنید می بینید که بیشتر روز های فیفا آن ها پر شده است و برنامه آن ها آماده است من با این که رسما سرمربی تیم ملی نبودم اما پیگیر بودم و بازی ازبکستان را فراهم کردم تا حداقل یک بازی را داشته باشیم .

از اظهارات کی روش درباره تیم ملی و فوتبال ایران تا جوانی که روی صندلی چرخ دار مربی شد

ا13 دعوت نامه برای بازی های دوستانه به کشور های مختلف فرستاده ایم 

سرمربی تیم ملی فوتبال افزود: ما 13 دعوت نامه به کشور های مختلف فرستادیم که درخواست های ما رد شد ما تلاش کردیم آماده سازی را انجام دهیم واقعیت مسئله است که بعضی از این کشور ها به ما گفتند که شما برای برنامه های آماده سازی ما به کشورمان بیایید که این مطابق خواسته ما نبود.

کی روش ادامه داد :تاجدر حال حاضر با مشکل بزرگی رو به رو است جامعه فوتبال باید از مشکلات با خبر باشد و همه دست در دست هم دهند تا از برنامه ها و تیم ملی حمایت شود.

او در ادامه تصریح کرد: یک درخواست از تمام ایرانی های دنیا دارم و آن این است که همه  دست به دست هم دهند و ازتیم ملیحمایت کنند تا موفقیت در امارات تبدیل به یک حسرت نشود.

کی روش در ادامه درباره برنامه های فعلی تیم ملی بیان داشت: هنوز نمی دانیم قرار است با چه تیمی و در چه محلی بازی کنیم تاکنون هیچ اتفاق و راه حلی نبوده است اما اگر باشم یا نباشم می گویم که هر روز سخت در حال کار کردن هستیم.

هنوز مزه تلخی صعود نکردن به مرحله بعدی جام جهانی روی زبانم است

او دربارهجام جهانیو صعود نکردن به مرحله حذفی این رقابت ها عنوان داشت:هنوز مزه صعود نکردن و تلخی آن روی زبانم است ، ما دنیا را شگفت زده کردیم ما باید از عملکرد تیم ملی در جام جهانی تقدیر کنیم این نتیجه عملکرد کلفوتبال ایرانو باشگاه ها بود واقعیت مطلب این است که فوتبال هنر بردن است ما نمی توانیم مقابلاسپانیا به گونه ای بازی کنیم که جلوی گوام یا ترکمنستان بازی می کنیم ، تیم ملی افتخار و غرور زیادی خلق کرد حالا همما احتیاج به بازی دوستانه و اردو داریم تا به موفقیت برسیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان افزود:کم بود بازیکن در اردو پیش از جام جهانی نشان نمی داد که جام جهانی اولویت اول فدراسیون است.ما تنها یک قدم تا صعود فاصله داشتتیم

اما گل ما را در بازی  مقابل اسپانیا را قبول نکردند و زمانی که از 5 زاویه آن را بررسی کردیم دیدیم که گل ما درست بود همچنین شما 10 دقیقه آخر بازی مقابلپرتغالرا در نظر بگیرد اگررونالدواخراج می شد شرایط فرق می کرد  اما داور جسارت کارت قرمز را نداشت ما باید  برای جام ملت ها جدی تر باشیم زیرا ممکن است این اتفاقات رخ دهد.

او ادامه داد : به نظرم در فوتبال نظرات مختلف است که باید به آن ها  احترام بگذریم ، پس از 8 سال کار در ایران و خلق نسل فعلی بدون هیچ شک و شبه ای عاشق نتایج و عملکرد بازیکنانم هستم و به نظرم این بازیکنان استحقاق همه چیز را دارند .

از اظهارات کی روش درباره تیم ملی و فوتبال ایران تا جوانی که روی صندلی چرخ دار مربی شد

پیشنهاد های مختلفی داشتم اما بدهکار ایران بودم

کی روش درباره پیشنهاد هایش از کشور های مختلف عنوان کرد:پیشنهاد های مختلفی داشتم اما مدیون و بدهکار ایران بودم واقعیت این بود که به کلام و حرفم متعهد بودم ، یک اصولی وجود دارد و تلاش می کنم تا جام ملت ها را ببریم  اما هنوز نتوانستیم برنامه هایمان را عملی کنیم و حمایت های مختلف را داشته باشیم اگر همین مسائل که روی میز گذاشته شود خوب باشد شانس خوبی برای کسب یک مدال و گرفتن نتیجه خوب داشته باشیم تلاش ما برای کسب مدال طلا است هیچ وقت آرزویی کم تر از مدال طلا نداشتم.

اما یک مسئله مهم وجود دارد و آن هم اسن است که تمام تیم های شرکت کننده قصد قهرمانی در این رقابت ها را دارد اما آیا ما آمادگی کامل را داریم.

توضیحات کارلوس کی روش در خصوص بازیکنان لیست جدید تیم ملی +فیلم

 

  • پس از پایان بخش نخست صحبت های کی روش آیتمی درباره جوانی که روی صندلی چرخ‌دار، مربی فوتبال شد پخش شد 

 

یک پنالتی ما مقابل پرتغال دیده نشد

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورماندر بخش دوم صحبت هایش و درباره پنالتی ایران مقابل پرتغال گفت: پنالتی ما در آن بازی درست بود و حتی صحبت از پنالتی دومی هم بود که تمام رسانه های دنیا از آن نوشتند. اما جدا از همه این مسائل ما توانستیم  اعتباری برای فوتبال ایران کسب کنیم اما مسئله اصلی این است که فدراسیون فوتبال نیاز به کمک مالی دارد زیرا بدون رفع آن نمی توانیم جلو برویم باید تیم ها را دعوت کنیم و مشکلات مختلف را حل کنیم.

او افزود: هم اکنون مسئله حقوق ها هم وجو دارد اما در مجموع  تصور می کنم این تیم اسحقاق فرصت بالاتری دارد باید یک موقعیت بهتر پیدا کنیم زیرا مسابقات جام ملت ها پیچیده است در فضای عربی بازی خواهیم کرد این رقابت ها در امارات است.

کی روش درباره مسئله دعوتسردار آزمونبعد از خداحافظی اش از تیم ملی گفت:این هیچ تفاوتی با تصمیم های قبلی من ندارد تصمیم هایی که در موردرحمتیوعقیلیدر آن زمان گرفته شد نمی خواهم جزئیاتش را مطرح کنم این بازیکنان یک جانبه تصمیم به ترک اردوی  تیم ملی گرفتند که به نظرم مناسب نبود اما اگر بخواهیم با مسئله سردار آزمون مقایسه کنیم متوجه تفاوت ها می شویم سردار هیچ زمان تیم را ترک نکرد من اولین نفری بودم که از این مسئله خبردار شدم اما تلاش کردم به او بگویم این تصمیم درست نبود .

او افزود:فیفاقوانینی دارد که به بازیکنان اجاره می دهد که از تیم ملی ترخیص شوند سردار این درخواست را داشت و مکاتبات حرفه ای صورت گرفته است و این شباهتی به مسائل قبلی ندارد و این پیام را شفاف می گویم که دلایل آن را می دانم من این  مسئله را به  رئیس فدراسیون انتقال دادم.

از اظهارات کی روش درباره تیم ملی و فوتبال ایران تا جوانی که روی صندلی چرخ دار مربی شد

تا زمانی که سرمربی تیم ملی هستم این تیم مختص به یک منطقه نخواهد بود

کی روش ادامه داد: تیم ملی تا زمانی که من سرمربی هستم  مختص به یک منطقه خاص شمال ، جنوب و شرق و غرب ، سیاه و سفید نیست و این نشانه خوبی نیست که برخی افراد با مسئولیت پذیر نبودن یک شکاف در تیم ملی ایجاد کنند.سردار یک سرمایه برای ایران است و نمی توانیم سردار را در  سبد مقایسه قرار دهیم و بنده هیچ زمان اجازه این اتفاق را نمی دهم اتحاد را حفظ کنم و مانع شکاف و تفرقه شوم برخی افراد باید محروم شوند وظیفه من این است که بتوانم این بازیکن را ریکاوری کنم و حالا این مسئله در دستان فدراسیون است.

برخورد متفاوت با خداحافظی رحمتی و آزمون از زبان کی روش +فیلم

او ادامه داد: برخی تلاش می کنند تا در تیم ملی شکاف ایجاد کنند تا زمانی که من هستم همه برای من ایرانی هستند و تا هستم برای این اصول خواهم جنگید .

همه بازیکنان مانند گوچی و رحتمی فوق العاده هستند

کی روش درباره خداحافظیقوچان نژادگفت:  عاشقسید جلالو گوچی هستم در 7 سال و نیم گذشته سید جلال همیشه در اردو ها حاضر بوده است ، همه بازیکنان مانندرحمتیو گوچی دست آورد فوق العاده هستند  و ما باید به همه احترام بگذاریم .

او  ادامه داد : به عنوان مربی تیم باید یک سری تصمیماتی بگیرم اما اگر بپرسین خوشحالم می کند می گویم خیر تا اصولم را احیا کنم.

 البته ااز بازیکنانی که نام بردم قدردانی و تحسین می کنم و به خاطر کمکی به من و تیم ملی داشتند تشکر می کنم و هیچ وقت نمی توانم علاقه ام به گوچی را تکذیب کنم.

همیشه تلاش کردم نظم خوبی ایجاد کنم

برخی مواقع اشتباه هایی وجود دارد اما بابت آن تنبیه شدمحترام و علاقه ام به بازیکنان حد و مرزی ندارد اما برخی مواقع مجبور هستیم تصمیمات خاصی بگیریم.

  • در پایان بخش دوم  آیتمی ازمسابقات پرشین کاپبا قضاوت علیرضا فغانی پخش شد و در ادامه چکیده از برنامه هفته آینده ۹۰ نمایش داده شد که مربوط به تیم بوشهری با بازیکنان بیمار ، مریض و کودکان کار بود.

ماجرای عجیب دعوت بازیکنان تیم ملی از زبان کارلوس کی روش +فیلم

کی روش در ابتدای بخش سوم برنامه و درباره  انتخاب گل ماه هم توضیح داد: همه گل‌ها عالی بود، اما گل طیبی درلیگ فوتسالخاص بود و زیبایی‌های زیادی داشت و سپس با کمک کی روش قرعه کشی برنامه ۹۰ انجام شد.

حدس می زنم سهرابیان بتواند در ادامه به ما کمک کند

واقعیت این است که سهرابیان در چند بازی آخر لیگ به برنامه ما اضافه شد و برای من سوپرایز بوده است، زیرا در پست دفاع وسط و دفاع چپ بازی کرده و عملکرد خوبی بوده است و حدس می‌زنم او می‌تواند در ادامه به ما کمک کند مانندمحمد انصاریدرپرسپولیس، زیرا مقابل مهاجمان حریفان می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند.

دربارهوریا غفوریباید بگویم که من وریا را به تیم ملی آوردم و همیشه گفتم که او بازیکن خوبی است و می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد و همیشه او را تحسین می‌کنم و به دلیل اینکه حریفان سختی داشتم تصمیم گرفتم تا بازیکنان محکم دفاعی را انتخاب کنم

اسپانیادر مقابل تیم‌های بزرگ دنیا مالکیت ۷۵ درصدی داشت و نمی‌توانیم مقابل آن‌ها مالکیت بالایی داشته باشیم، اما در جام ملت‌ها این موضوع متفاوت است و به وریا گفتم که در پست هافبک راست بازیکنان خوبی داریم و تو را درپست دفاع راست می‌خواهممن بااستقلالو غفوری هیچ مشکلی ندارم و قبل از اینکه مربی جدید به تهران بیاید او را دعوت کرده بودیم او یکی از بهترین بازیکنان ایران است.

من تنها ۲۳ بازیکن دارم و نمی‌توانم معجزه کنم

من هیچ موقع افسوس این‌ها را نمی‌خورم و بازیکنان به تمامی کار‌هایی که گفتم انجام دادند و هر موقع که توپ را گرفتیم فرصت گلزنی یا بالعکس داشتیم.من یک مربی با ۳۷ سال تجربه هستم و تجربیات زیادی دارم و در جریان سرویس بهداشتی رفتنپژمان منتظرینیستم.حسینیشجاعت و قدرت زیادی داشت و زمانیکه با او صحبت کردم، دوست داشت بازی کند و نمی‌دانستم که منتظری به دستشویی رفته است.

او افزود: بازی باآرژانتینوجود ندارد و منابع مالی برای تهیه لباس نداریم و چه چیزی می‌توانیم از بازی با آرژانتین و برزیل به دست بیاوریم.بازی مقابل آرژانتین و اسپانیا و خرج چند میلیون یورو چه دستاوری برای ما خواهد داشت.همه بازیکنان وسامان قدوسبرای ما مهم خواهند بود و طرز بازی مان در جام ملت‌ها تفاوت خواهد داشت و ۹۰ دقیقه برای تیم ایران خواهیم جنگید.

  • پس از خداحافظی کارلوس کی روش از برنامه ۹۰ بخش در چنین روزی و با خاطرات نوستالژی بازی ایران و کره با هدایت امیر قلعه نویی پخش شد که به تساوی یک بر یک انجامید
  • آنالیز بازی ۲ تیم استقلال و السد و الدحیل و پرسپولیس پخش شد که به بررسی شکست ۳ بر یک استقلال و شکست ۱-۰ پرسپولیس پخش شد.
  • باخت های سنگین نمایندگان ایران در لیگ‌قهرمانان از دیگر بخش های این برنامه بود که پخش شد و به شرح زیر است:


بنیادکار ازبکستان - سایپا
الاتحاد عربستان - پرسپولیس
الاهلی عربستان - سپاهان
النصر عربستان - تراکتورسازی
العین امارات - استقلال
الهلال عربستان - پرسپولیس

تراکتور سازی 2 - 1 ماشین سازی 

  • در نخستین بازی لیگ‌برتر تقابل تیم های تراکتورسازی تبریز و ماشین سازی پخش شد که با پیروزی تراکتورسازان همراه شد.
  • دخسوسدر تاریخ لیگ برتر موفق به کسب پیروزی مقابل تراکتورسازی نشده است.
  • ماشین سازیدرلیگ هجدهمموفق به کسب پیروزی نشده است.

کنفرانس مربیان

بخشی‌زاده: مستحق باخت نبودیم؛ البته ضد حمله خوردیم و شاید گل‌های بیشتری دریافت می ‌کردیم.
توشاک: از پیروزی خوشحال هستم اما هنوز به کار بیشتری نیاز داریم.

 ذوب‌آهن 1 - 2 پدیده 

  • ذوب‌آهن در هر بازی خانگی دو گل خورده است پیروزی به دست نیاورده است .
  • پدیده برای نخستین بار ذوب آهن را شکست داد.

کنفرانس مربیان

ساکت الهامی: خوشبختانه بچه‌ها خیلی خوب کار کردند و گرفتن این 3 امتیاز خیلی سخت بود. 
امید نمازی: به تیم خوب پدیده تبریک می‌گویم و ما متاسفانه موقعیت های زیادی را از دست دادیم. 

 کارشناسی داوری 

 ذوب‌آهن و پدیده

  • اعلام خطای پنالتی به سود پدیده درست بود.
  • سیلوا، هافبک ذوب‌ی به دلیل ضربه بهخلعتبریباید کارت زرد می‌گرفت.

پارس جنوبی جم 2 -2 سپاهان 

  • زودترین گل لیگ هجدهم توسطمیرجوانبه ثمر رسید.
  • تارتار در چهار مصاف اخیر مقابلقلعه‌نوییشکست نخورده است. 

کنفرانس مربیان

امیر قلعه‌نویی: باید با اختلاف چهار، پنج گل برنده می‌شدیم؛ قبل از پنالتی پارس جنوبی رویپورقازخطا شده بود از این بازی لذت بردم.
مهدی تارتار: داور طوری قضاوت کرد که ما انتظارش را داشتیم؛ وقتی از تیم حریف جلو افتادیم، خیلی به نفع سپاهان سوت زد و خطاهای بی‌موردی گرفت تا سپاهان با تاکتیک مد نظرش به گل رسید.

نیمی از گل‌های خوردهاستقلال خوزستانبا ضربات سر بوده است.

کنفرانس مربیان

داریوش یزدی: ضد فوتبال بازی کردن یک تاکتیک است که تیم مقابل در نیمه دوم از آن استفاده کرد و توانست جریان بازی را کنترل کند.
مجید جلالی: ما بد بودیم و آنها از ما بدتر کار کردند؛ اصلا این بازی فوتبال نبود و هر دو تیم عصبی کار کردند و مسلط نبودند.

فولاد 1-2 سایپا

اولین گل خارج از خانه سایپا در لیگ هجدهم در این بازی رقم خورد.
شصمتین گللوسیانو پریرادر لیگ برتربه ثمر رسید.

کنفرانس مربیان

سید سیروس پورموسوی: امروز فوتبال روی بد خود را به ما نشان داد؛ مالکیت توپ در اختیار ما بود ولی اگر با تجربه‌تر عمل می‌کردیم، حداقل به یک امتیاز می‌رسیدیم.

 سپیدرود 0 -0 صنعت نفت 

  • صنعت نفت بدون پیروزی در 6 هفته ابتدایی آمار بدی را به جای گذاشته است. 
  • اولین کلین‌شیت سپیدرود در لیگ هجدهم در این بازی رقم خورد

کنفرانس مربیان

علی کریمی: تیم ما کار دارد و باید بیشتر کار کنیم؛ باید از نظر بدنی باید بهتر شویم تا به شرایط ایده‌آل برسیم .
پائولو سرجیو: سه امتیاز بازی را می‌خواستیم ولی بدشانس بودیم.

کارشناسی داوری

 پیکان و استقلال خوزستان

شاهین ثاقبیشبیه‌سازی کرد و برخورد او پنالتی نبود.
به دلیل بودن دو توپ در زمین، داور باید بازی را متوقف می‌کرد.
مهاجم استقلال خوزستان تمارض کرد.

 سپاهان و پارس جنوبی جم

خطایبختیار رحمانیروی بازیکن پارس جنوبی باید با کارت زرد می داشت.
کی‌روش استنلیقبل از گل اول سپاهان خطایی انجام نداد.
پورقاز خطایی روی مهاجم پارس جنوبی انجام نداد و  تمارض کرد.
پیش از گل دوم سپاهان،بنگرروی مهاجم سپاهان خطا کرد و ضربه آزاد به سود سپاهان به درست بود.

سپیدرود و صنعت نفت

 خطا به سود سپیدرود و کارت زرد به بازیکنصنعت نفتدرست بود.
کارت زرد دوم بهسیروان، مدافع صنعت نفت  درست بود.

 سایپا و پارس جنوبی جم

برخورد توپ به دست مدافع پارس جنوبی پنالتی نبود.

 نتیجه نظرسنجی

بیش از یک میلیون و 154 هزار نفر در نظرسنجی این هفته برنامه نود شرکت کردند و گلدانیال اسماعیلی‌فر، هافبکتراکتورسازیبهسپاهان، با 31/4 آرا به‌عنوان بهترین گل ماه از نگاه مخاطبان برنامه نود انتخاب شد.

برنامه نود این هفته ساعت 2 و 45 دقیقه بامداد روز سه‌شنبه، سیزدهم شهریورماه به پایان رسید.


 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد