باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد:

رئیس‌جمهور سه طرح پتروشیمی را در عسلویه افتتاح کرد

کد خبر: 302807
|
11:52 - 1397/06/13
نسخه چاپی
رئیس‌جمهور سه طرح پتروشیمی را در عسلویه افتتاح کرد
رئیس جمهور سه طرح مهم اقتصادی شامل متانول پتروشیمی مرجان، فاز یک نیروگاه پتروشیمی دماوند و فاز سوم پتروشیمی پردیس را به طور رسمی در عسلویه افتتاح کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس جمهوری سه طرح مهماقتصادیشامل طرح متانول پتروشیمی مرجان، فاز یک نیروگاه پتروشیمی دماوند و فاز سوم پتروشیمی پردیس را به طور رسمی در عسلویه استان بوشهر افتتاح کرد.

رئیس جمهور پتروشیمی مرجان عسلویه را افتتاح کرد+تصاویر

عملیات ساختطرح متانول مرجانبا ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ششصد و پنجاه هزارتن در سال ۱۳۹۰ آغاز شد و از چندی پیش تولید اولیه خود را آغاز کرده است.

رئیس‌جمهور سه طرح پتروشیمی را در عسلویه افتتاح کرد

با بهره برداری از این طرح پتروشیمی ۲۵۰ نفر در دوران بهره برداری مشغول به کار خواهند شد.

راه اندازی فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند با حضور رئیس جمهور

فاز یک نیروگاه پتروشیمی دماوند نیز با هدف تامین برق و بخار ۲۴ مجتمع پتروشیمی مستقر در فاز ۲ پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پارس با حضور رئیس جمهوری بطور رسمی وارد مدار تولید شد.

رئیس‌جمهور سه طرح پتروشیمی را در عسلویه افتتاح کرد

فاز اول نیروگاه دماوند با ظرفیت نصب شده ۶۴۸ مگاوات و توان تامین ۵۴۰ مگاوات برق مورد نیاز مجتمع‌ها از طریق ۴ دستگاه توربین ژنراتور گازی فراهم شده و با اشتغال زایی برای ۱۶۶ نفر در هنگام بهره برداری افتتاح شده است.

بر پایه این گزارش، این واحد اکنون برق مورد نیاز مجتمع‌های مهر، مروارید، کاویان، انتخاب، تخت جمشید، مرجان، بوشهر، مخازن سبز عسلویه و واحد‌های آبگیر و یونیت اول واحد تفکیک هوای فشرده را تامین می‌کند.

این نیروگاه با توان تولیدی ۲ بولر اصلی و ۱ بولر کمکی بازیافت حرارتی ظرفیت تولید ۷۸۰ تن بخار را در ساعت فراهم کرده است و بخار مورد نیاز مجتمع‌هایپتروشیمی مهر، مروارید، کاویان و مرجان را تامین می‌کند و در آینده نیز نیاز سایر طرح‌های در حال ساخت در فاز ۲ را تامین خواهد کرد.

افتتاح فاز سوم پتروشیمی پردیس عسلویه با حضور رئیس جمهور

ساخت فاز سوم اوره و آمونیاک پتروشیمی پردیس با ظرفیت تولید یک میلیون و ۷۵۵ هزار تن اوره و آمونیاک سال ۱۳۹۰ آغاز شد و حالا با بهره‌برداری از آن، این مجتمع به بزرگ‌ترین تولیدکننده اوره و آمونیاک جهان با ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون و ۲۶۵ هزار تن اوره و آمونیاک تبدیل می‌شود.

انتهای پیام /

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد