باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

وقوع چهار انفجار در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد

کد خبر: 302844
|
10:36 - 1397/06/16
نسخه چاپی
وقوع چهار انفجار در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد
منابع خبری از شنیده شدن صدای چهار انفجار در منطقه الخضراء واقع در مرکز بغداد و به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در این منطقه خبر دادند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازگروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی المیادین از شنیده شدن صدای چهارانفجار در مرکز بغداد، پایتخت عراق، در نزدیکیسفارت آمریکا خبر داد.

شبکه تلویزیونی الحدث نیز گزارش داد پس از اصابت چند راکت به منطقه سبز (الخضراء) بغداد از سوی مهاجمان ناشناس، آژیرهای هشدار در این منطقه به صدا درآمدند.

یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد منطقه «الخضراء» که مقر مراکز مهم دولتی و سفارتخانه‌ها محسوب می‌شود، پنجشنبه شب هدف حمله خمپاره‌ای قرار گرفته است.

این منبع امنیتی افزود: پنجشنبه شب تعدادی خمپاره به منطقه الخضراء واقع در مرکز بغداد اصابت کرد که در نتیجه آن خسارت مالی زیادی به این منطقه وارد شده اما خبری از تلفات انسانی گزارش نشده است.

برخی منابع محلی گزارش داده‌اند که این انفجارها در نزدیکیسفارت آمریکا در بغدادرخ داده و آژیرهای خطر در محل این سفارتخانه نیز پس از این انفجارها به صدا درآمده‌اند.

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که به دقت این اتفاق را زیر نظر دارند و هشدارهای امنیتی لازم را در این خصوص برای کارکنان سفارت صادر کرده‌اند.

این انفجارها همزمان با تشدید ناآرامی‌ها در بصره در جنوب عراق رخ داده‌اند. دو روز پیش، 10 گروه عراقی در بیانیه‌ای با متهم کردن آمریکا به دخالت در این ناآرامی‌ها، هشدار دادند که تداوم این وضعیت، "منافع بیگانگان در عراق" را به خطر خواهد انداخت.

طبق گزارش واشنگتن‌پست، این اولین حمله‌ای است که از سال 2015 تاکنون در منطقه سبز بغداد رخ می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد