انتقاد استاندار کرمانشاه از غیبت مدیران در ستاد اقتصاد مقاومتی

بازوند: اجازه نمی‌دهم پروژه‌های نیمه‌تمام نماد رکود کرمانشاه شود

کد خبر: 302856
|
11:05 - 1397/06/17
نسخه چاپی
بازوند: اجازه نمی‌دهم پروژه‌های نیمه‌تمام نماد رکود کرمانشاه شود
استاندار کرمانشاه با انتقاد از غیبت مدیران در ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: نمی توانم اجازه دهم پروژه های نیمه تمام تبدیل به نماد رکود در استان شوند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، هوشنگ بازوند امروز شنبه در ️نشست ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، بزرگترین و اصلی ترین نقطه قوت اقتصاد مقاومتی را مشارکت مردمی اعلام کرد و اظهار داشت: اگر این مساله در استان جا بیفتد بدون شک اقتصاد مقاومتی معنای واقعی خود را پیدا خواهد کرد.

وی افزود: دولت و نظام جمهوری اسلامی به این جمع بندی رسیده که پروژه های نیمه تمام را که سالها راکد مانده به بخش خصوصی واگذار کند و در این راستا هیچ بهانه ای در دست مدیری نیست که بگوید دستگاههای نظارتی مانع این کار هستند.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: این بحث در ششمین جلسه اقتصاد مقاومتی سران ۳ قوه توسط رئیس جمهور ابلاغ و به تایید مقام معظم رهبری رسیده است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در پاسخ به این مصوبه به صراحت فرمودند که پیشرفت مربوط به طرح های نیمه تمام نیازمند اعمال قدرت و پیگیری در اجراست.

بازوند گفت: مشکل ما در مصوبه نیست اما پیگیری در اجرا نداریم که باید بر این مساله اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی مقام معظم رهبری را پرچمدار اقتصاد مقاومتی در کشور دانست و بیان داشت: اقتصاد مقاومتی راهبرد بلند مدت و یکی از اسباب تولید ثروت برای کشور است که به اندازه کافی در این مساله کار کارشناسی انجام شده است چرا که یکی از مسائل مهم برای توسعه است وتمام کشورهای توسعه یافته از این کانال عبور کردند.

استاندار کرمانشاه نسبت به عدم حضور برخی از مدیران در جلسه اقتصاد مقاومتی استان انتقاد کرد و افزود: این عدم حضور یعنی اینکه مدیران اعتقاد به این راهبرد بلند مدت ندارند و این واقعا پذیرفته نیست.

بازوند تاکید کرد: یکی از شاخص های ارزیابی برای مدیران کل، اجرای دقیق پروژه های اقتصاد مقاومتی است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید دقت کند که اگر مدیری به اقتصاد مقاومتی اعتقاد ندارد آنها را در جشنواره شهید رجایی نیز شرکت ندهد.

وی تصریح کرد: نمی توانم اجازه دهم پروژه های نیمه تمام تبدیل به نماد رکود در استان شوند و این رکود مردم را بی اعتماد کند لذا باید به هر شکل موجود در واگذاری آنها تلاش کنیم.

گفتنی است، در این نشست توسط رئیس برنامه و بودجه استان کرمانشاه اعلام شد که تاکنون ۹۶ پروژه برای واگذاری شناسایی شده است که استاندار در این خصوص گفت: البته به نظر می آید ما بیشتر از ۹۶ پروژه را می توانیم واگذار کنیم و پروژه های ملی را نیز باید به صورت ویژه در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم آنها را نیز به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی در پایان خواستار رسیدگی هرچه سریعتر جهت تعیین تکلیف پروژه های ساختمان پارک علم و فناوری، پروژه های ورزشی، اداره کار و دیگر پروژه ها شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد