باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

افشای محتوای نامه‌ای که از روی میز ترامپ دزدیده شد

کد خبر: 302868
|
13:27 - 1397/06/17
نسخه چاپی
افشای محتوای نامه‌ای که از روی میز ترامپ دزدیده شد
خبرگزاری سی‌ان‌ان اقدام به انتشار نامه‌ای کرد که سال گذشته توسط یکی از مشاوران رئیس‌جمهور آمریکا از روی میز او به سرقت رفت.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در حالیکهدونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به تلاش خود برای بی‌اعتبار نشان دادن کتاب جدید باب وودوارد، روزنامه‌نگار آمریکایی با عنوان «وحشت: ترامپ در کاخ سفید» ادامه می‌دهد، شبکه خبری سی‌ان‌ان رویکرد متفاوتی را در این زمینه در پیش گرفته است.

خبرگزاری سی‌ان‌ان نامه‌ای را منتشر کرد که بنابر گزارش‌ها در سپتامبر گذشته از روی میز ترامپ دزدیده شده است.

سی‌ان‌ان گزارش داد آنها به یک نسخه کپی از کتاب وودوارد دسترسی پیدا کرده‌اند که حاوی یک کپی از نامه‌ای است که از روی میز رئیس جمهور آمریکا به سرقت رفته بود. پیش از این در بخش‌هایی از کتاب وودوارد آمده بود مقامات بلندپایه دولت ترامپ چگونه به دنبال جلوگیری از اجرای تصمیماتی از رئیس جمهور بودند که ممکن بود به زیان این کشور باشد.

 این نویسنده یادآور می‌شود گری کوهن، مدیر شورای ملی اقتصاد وقت آمریکا نامه‌ای را از روی میز ترامپ برداشته است. این نامه می‌توانست منجر به پایان توافق تجارت آزاد میان آمریکا و کره جنوبی شود. این نامه که سی ان ان متن کامل آن را منتشر کرد، خطاب به رئیس جمهور کره جنوبی و وزیر بزرگانی این کشور نوشته شد. در بخشی از این نامه آمده است: توافقنامه تجارت آزاد کره جنوبی و آمریکا در شکل فعلی آن منافع کلی اقتصاد آمریکا را تامین نمی‌کند. بنابراین براساس ماده 24.5 این توافق، آمریکا به اطلاع می‌رساند مایل به پایان دادن به این توافق هستیم.

نویسنده کتاب «وحشت: ترامپ در کاخ سفید» می‌نویسد کوهن هراسان بود که ترامپ احتمالا این نامه را امضاء خواهد کرد و بنابر گزارش ها او گفته بود: من آن نامه را از روی میز او برداشتم. من اجازه نمی‌دهم او هرگز این نامه را ببیند. باید از کشور حفاظت شود. گزارش‌ها حاکی از آن بود که کوهن و دیگر کارکنان کاخ سفید نگران بودند که پایان توافق با کره جنوبی برنامه واشنگتن برای رهگیری موشک‌های کره شمالی را در معرض خطر قرار دهد.

رئیس جمهور آمریکا پیش از این در واکنش به کتاب جدید وودوارد محتوای کتاب او را رد کرد و روز جمعه در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، نوشت: کتاب وودوارد نوعی کلاهبرداری است. من به آن صورتی که از زبان من نقل شده، حرف نزده‌ام. این نقل قول‌ها ساختگی بود. نویسنده این کتاب به هر ترفندی برای تحقیر متوسل شده است. کاش مردم می‌توانستند حقایق را ببیند و کشور ما عملکردی عالی دارد.

باب وودوارد به همراهی کارل برنستین، خبرنگاران وقت واشنگتن پست، در افشای رسوایی واترگیت و استعفای ریچارد نیکسون، رئیس جمهور وقت آمریکا نیز نقش مهمی داشت.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد