مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد

پیش بینی برداشت ۶۰۰۰ تن انجیر در کرمانشاه

کد خبر: 302889
|
10:49 - 1397/06/19
نسخه چاپی
پیش بینی برداشت ۶۰۰۰ تن انجیر در کرمانشاه
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از پیش بینی برداشت بیش از ۶۰۰۰ تن انجیر در استان خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، رضا زارعی با اشاره به اینکه برداشت انجیر از ۱۵ مرداد آغاز شده است، اظهار داشت: برداشت انجیر از باغات استان به طور معمول تا پایان شهریورماه ادامه دارد .

وی سطح زیرکشت باغات انجیر استان را ۷۳۷ هکتار اعلام و تصریح کرد: از این میزان ۷۷٫۵ هکتار غیرمثمر و ۶۵۹٫۵ هکتار باغات مثمر است .

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: با توجه به برداشت صورت گرفته تا به امروز، پیش بینی می شود تا پایان شهریور بیش از ۶۰۰۰ تن انجیر از باغات استان برداشت شود.

وی با بیان اینکه بیشترین برداشت انجیر از باغات دالاهو و پاوه است، گفت: این دو شهرستان به ترتیب با ۵۰۱ هکتار و ۱۱۸ هکتار بیشترین سطح باغات انجیر استان را به خود اختصاص داده اند و بعد از آنها شهرستان گیلانغرب با اختلاف زیاد و با ۳۱ هکتار در رتبه بعدی قرار دارد.

زارعی با اشاره به پرورش چهار رقم انجیر در استان، گفت: به ترتیب ارقام منجیفی، شام(انجیر سیاه)، باباملی و ازمیر بیشترین ارقام پرورشی انجیر در استان هستند.

وی از انجیر منجیفی به عنوان اعلاترین رقم انجیر کشور نام برد و افزود: این نوع انجیر هم اکنون در استان های مشهد و تهران با نام انجیر کرمانشاه به فروش می رسد که بسیار هم پرطرفدار است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: این نوع انجیر طلایی رنگ است و قابلیت خشک کردن دارد که در خود استان داخل اتاقک هایی دودی شده و خشک می شود و سپس به استان های دیگر ارسال می شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد