معاون ارشاد اسلامی کرمانشاه مطرح کرد

آشتی کرمانشاهی‌ها با «سینما» /سهم هر ۱۰۰۰ نفر یک صندلی

کد خبر: 302908
|
11:26 - 1397/06/20
نسخه چاپی
آشتی کرمانشاهی‌ها با «سینما» /سهم هر ۱۰۰۰ نفر یک صندلی
معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: مردم استان ما با سینما آشتی کرده اند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، مظفر تیموری درگفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه بیست و یکم روز ملی سینما نامگذاری شده اظهار داشت: به منظور توسعه فضاهای سینماهای استان اقداماتی انجام شده که یکی از آنها برگزاری جلسه با مدیرعامل سینما فرهنگ برای توسعه این سینما است.

وی افزود: در حالی که قبلا سینما فرهنگ ۲۹۵ صندلی داشته اینک با افزودن ۱۰۶ صندلی به این سینما شمار صندلی های آن به ۴۱۰ صندلی رسیده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه عنوان کرد: امسال شاهد راه اندازی سینمای بیستون در هتل پارسیان با ۱۵۶ صندلی بودیم.

وی با اشاره به اینکه باید به ازای هر ۱۰۰ نفر یک کرسی صندلی در سینما داشته باشیم گفت:این در حالی است که در استان ما به ازای هر یک هزار نفر یک صندلی سینمایی وجود دارد.

تیموری افزود: همچنین از طریق حوزه هنری پیگیر راه اندازی سینما پیروزی هستیم که البته اینک در دست ساخت و ساز است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه خاطر نشان کرد: درصدد تعمیر و راه اندازی سینمای صحرای دولت آباد هستیم که ۶۰۰ صندلی دارد.

وی با بیان اینکه در شهرستان پاوه و قصرشیرین سینما فعال است گفت: در شهرستان های هرسین، سنقر و جوانرود هم سینما راه اندازی شده تا مردم شهرستان ها نیز بتوانند از فضای سینماها استفاده کنند.

تیموری با تاکید بر اینکه درصدد توسعه این فضاها در استان هستیم افزود: همچنین سینمای فرهنگ متقاضی راه اندازی سالن چهارم در این سینما است تا در سانس های مختلف بتواند اکران فیلم داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: مردم کرمانشاه تمایل خوبی به سینما دارند و با سینما آشتی کردند به گونه ای که از ابتدای فروردین تا بیست و ششم این ماه، در دو سینمای آزادی و فرهنگ ۳۶ هزار نفر بازدید کننده داشته ایم که ۲۲ هزار نفر در آزادی و ۱۴ هزار در سینما فرهنگ فیلم دیده اند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه با اشاره به اینکه این استقبال نشانه علاقه مندی مردم است بنابراین باید زیرساختهای سینما را برای شهروندان مهیا کنیم افزود: در این میان نیزهرکدام از ادارات و مکان ها که مایل باشند آمادگی تغییر کاربری آن محل را به سینما داریم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد