در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تحصیل بیش از ۷۵ هزار دانش آموز با نیاز‌های ویژه از مهر ۹۷/ یکنواخت سازی آموزش‌ها؛سیاست اصلی در آموزش و پرورش استثنایی

کد خبر: 302932
|
08:40 - 1397/06/22
نسخه چاپی
تحصیل بیش از ۷۵ هزار دانش آموز با نیاز‌های ویژه از مهر ۹۷/ یکنواخت سازی آموزش‌ها؛سیاست اصلی در آموزش و پرورش استثنایی
معاون آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به آمار دانش آموزان محصل در مدارس با نیازهای ویژه از تلاش برای یکنواخت سازی آموزش‌ها در نظام تعلیم و تربیت است.

به گزارشاسلام آباد خبر، محسن غفوریان معاون آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برنامه‌های این سازمان برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: امسال در بیش از 1500 مدرسه پذیرای 75 هزاردانش آموز با نیازهای ویژهبا مشکلات متعدد جسمی و حرکتی  هستیم.

وی ادامه داد: 600 هزار جلدکتاب درسیبرای دانش آموزان با نیازهای ویژه در نظر گرفته شده و  روند توزیع آنها در حال تکمیل است البته بخش عمده کار را انجام دادیم.

معلمان باید  آموزش های چند مهارتی بگذرانند

معاون آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور دربارهساماندهی نیروی انسانیدر مدارس با نیازهای ویژه گفت: در تمام بخش‌های آموزش و پرورش  باکمبود معلممواجه هستیم اما سازوکارهایی برای جلوگیری از نبود معلمان در کلاس‌های درس مدارس با نیازهای ویژه در نظر گرفتیم؛هر چند سیاست اصلی ما یکنواخت سازی دانش آموزان است.

غفوریان افزود: با اجرای سیاست یکنواخت سازی بخشی از پوشش تحصیلی به مدارس عادی سوق پیدا می‌کند بنابراین مشکل کمتری در تامین حوزه نیروی انسانی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اهمیت تربیت معلمان چند مهارتی تصریح کرد: دوره‌های آموزشی را برای فراگیر سازی آموزش‌ها به معلمان در دستور کار قرار دادیم همچنین برنامه‌ای آموزشی برای برخورد و رفتار  با طیف اوتیسم با همکاری دفتر بین‌المللی آموزش و پرورش برگزار کردیم.

تدوین کتاب آموزش مهارت های زندگی برای دانش آموزان اوتیستیک

معاون آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره آمار دانش آموزان اوتیستیک در کشور بیان کرد: تا کنون 2 هزار و 100 دانش‌‌آموز اوتیسمی در مدارس تحت پوشش تحصیلی قرار گرفتند که بخشی از آنها درمدارس عادیو بخشی در مدارس با نیازهای ویژه هستند.

غفوریان از تدوین کتابآموزش مهارت‌های زندگیبرای اولیای دانش آموزان اوتیسمی خبر داد و گفت: این کتاب از اول مهرماه در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد:برنامه درسییکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه کنیم بر همین اساس محتوای مناسب سازی شده با شرایط دانش آموزان اوتیسمی در برنامه درسی در نظر گرفتیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد