معاون استاندار کرمانشاه:

اذهان مشکل‌زا نمی‌توانند نسخه راهگشای توسعه استان ارائه کنند

کد خبر: 302935
|
08:51 - 1397/06/22
نسخه چاپی
اذهان مشکل‌زا نمی‌توانند نسخه راهگشای توسعه استان ارائه کنند
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه گفت: ذهن‌هایی که مشکلات کنونی را پدید آورده‌اند نمی‌توانند نسخه‌های راهگشایی برای توسعه استان عرضه کنند.

به گزارشاسلام آباد خبر،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، و به نقل از استانداری کرمانشاه، هدایت حاتمی امروز در آیین معارفه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه اظهار داشت: طی این مدت ۳۲ ماه هر چند به لحاظ فیزیکی دور از کرمانشاه بود،م ولی با جدیت و علاقه مسائل استان در حوزه های مختلف را پیگیری می‌کردم.

وی افزود: استاندار کرمانشاه در طول یک سال گذشته خدمات فراوانی را در کرمانشاه انجام داده و به عنوان یک شهروند کرمانشاهی از ایشان قدردانی می‌کنم؛ خوشحالم که زلزله در زمانی رخ داد که مهندس بازوند مدیریت استان را عهده‌دار بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه نشانه‌های خدمات و تلاش‌های ویژه دولت در حوزه‌های مختلف استان و به ویژه در روند بازسازی زلزله به خوبی دیده می‌شود و این جای خوشحالی بسیار دارد.

حاتمی بیان داشت: پیش از این و در دوران ۶ ماهه‌ای که سرپرستی معاونت اقتصادی و توسعه منابع را عهده‌دار بودم، پایه های خوبی را در این حوزه طرح‌ریزی کردیم که در دور جدید مدیریتی با توجه به تجربیات ارزشمند گذشته و مقتضیات جدید آنها را دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه با مشکلات و موانع متعددی روبروست که برای حل آنها تلاش خواهیم کرد، گفت: شرایط فعلی کشور دارای سه ویژگی مهم است که یکی از مهمترین آنها موضوع تحریم ها و فشارهای اقتصادی است. دشمنان انقلاب و مردم ایران شمشیرها را از رو بسته اند و به دنبال در تنگنا قرار دادن این ملت بزرگ هستند. البته دشمنان هیچگاه راه به جایی نبرده و نخواهند برد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه ادامه داد: موضوع دیگر به مشکلات ساختاری و انباشت برخی مشکلات در این حوزه باز می‌گردد که کشور را در حوزه اقتصادی آسیب‌پذیر کرده است.

حاتمی گفت: خوشبختانه پس از حوادث اخیر، دلسوزان نظام با صراحت بیشتری به آسیب های این حوزه می پردازند که این موضوع را باید به فال نیک گرفت؛ برای عبور از این مشکل نیازمند همگرایی و اجماع بیشتر و همچنین رجوع به رویکردهای علمی هستیم.

وی تصریح کرد: اتفاق دیگر به تصمیم بزرگ نظام برای تحویل مدیریت به نسل جوانتر است و بی گمان شاهد یک زایش و رویش تازه و تحول ساز در کشور خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه بیان داشت: به باور من برای موفقیت در این استان نیازمند الزامات ۶ گانه‌ای هستیم. الزام اول به پاسخگویی و اصلاح سازه‌های ذهنی و اندیشه ای بازمی گردد. ذهن‌هایی که مشکلات کنونی را پدید آورده اند نمی توانند نسخه های راهگشایی برای توسعه استان عرضه کنند.

حاتمی الزام دیگر را گام برداشتن در مسیر شکل‌گیری یک دولت محلی موثر و مداخله گر دانست و گفت: بسیاری به دنبال کوچک کردن دولت هستند ولی دولت تنها در حوزه تصدی‌گری بزرگ است و در حوزه هایی مانند مداخله‌های توسعه‌ای و راهبردی چندان وسیع و اثرگذار عمل نکرده است.

وی بیان داشت: باید به سمت یک دولت محلی چابک، کارآمد، برنامه ریز و در عین حال هوشمند و جسور گام برداریم؛ هوشمندی لازمه کارهای جسورانه و پرشتاب است تا از آسیب های معمول در امان باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: وجود یک تعامل شایسته یکی دیگر از الزامات موفقیت در کارها است. در گذشته حاشیه بر متن غلبه داشت ولی اکنون خوشبختانه کار و فعالیت بر حاشیه ها غلبه پیدا کرده است که نشان از شکل گیری یک تعامل پویا با محیط پیرامونی دارد.

حاتمی الزام دیگر را همراهی و همگامی مردم برشمرد و اظهار داشت: باید این همراهی و همدلی را تعریف کرده و به حوزه های مختلف تعمیم دهیم.

وی ایمان به حل مشکلات را الزام دیگر عنوان کرد و افزود: نقطه مقابل ایمان، یاس است. مدیرانی که در برابر مشکلات اراده ای سست دارند نمی توانند کمکی به حل موانع موجود کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه ششمین الزام مشورت با نخبگان، تشکل ها و نهادها است که باید زمینه و بستر بهره گیری از اندیشه و مشورت این افراد را در راستای توسعه استان فراهم کنیم.

حاتمی تصریح کرد: با برنامه ای مدون برای توسعه کرمانشاه آمده ام.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد