مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه اسلام آباد غرب:

امروز درمان خیلی از مشکلات کشور خصوصا مفاسد اقتصادی امر به معروف و نهی از منکر است

کد خبر: 302945
|
19:10 - 1397/06/23
نسخه چاپی
امروز درمان خیلی از مشکلات کشور خصوصا مفاسد اقتصادی امر به معروف و نهی از منکر است
اسلام آبادخبر: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه اسلام آباد غرب گفت: امروز درمان خیلی از مشکلات کشور خصوصا مفاسد اقتصادی امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت الاسلام عزتی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه اسلام آباد غرب، در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه امروز اسلام آبادغرب بمناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر ، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر,یکی از واجبات الهی است که طبق گفته مقام معظم رهبری یک واجب فراموش شده است یعنی انچه که شماها وظیفه دارید و باید بروید به آن بپردازید حق مطلب را به جا نیاوردید.

 

 

وی افزود: یکی از علت های قیام امام حسین (ع),زنده کردن سنت پیغمبر و از بین بردن بدعت هایی است که جای سنت پیغمبر را گرفته است.

 

 

حجت الاسلام عزتی گفت: امروز درمان خیلی از مشکلات کشور خصوصا مفاسد اقتصادی امر به معروف و نهی از منکر است، چه بسا راهکار درمان نیمی از مشکلات نیز امر به معروف و نهی از منکر است.امروزه اگر برخی چیز هایی که در این جامعه وجود دارد ما را اذیت می کند.یک جنبه از این موارد به خود ما برمی گردد؛ امر به معروف و نهی از منکر هرجایی که بخواهد رها بشود,جامعه از مسیر هدایت منحرف و در مسیر ضلالت قدم برمی دارد.

 

 

وی با اشاره به تاکیدات مقام معطم رهبری است در سال 1379 به امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: جامعه  باید به امر به معروف و نهی از منکر پایبند باشد، باید به ملت تان و به دولت تان به مسئولین تان که این امر در جامعه ما پایبند به آن هستند را یادآوری کنید.

 

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه اسلام آباد غرب  با بیان اهمیت شرایط امر به معروف و نهی از منکر، بیان داشت: اگر به رساله مراجع تقلید دقت کنید و رجوع کنید مسائل بسیار زیادی را قرار داده است.یکی از شرط های امر به معروف و نهی از منکر این است ما اکتفای اثر کنیم یعنی اینکه هنگامی که ما امر به معروف و نهی از منکر انجام می دهیم درآینده اثر کند منتهی معنای اثر کردن گاهی اوقات غلط انجام میدهم,یعنی اینکه اگر شما کسی را دیدید که دارد منکری را انجام می دهد؛اگر آن  کسی  منکر را انجام میدهد بگوید چشم و بپذیرد تا بلکه یک معجزه ای رخ بدهد در درونش و بخواهد که هدایت شود ،,اینکه می گویند اثر می کند به این معنا نیست,اثر کردن امر به معروف و نهی از منکر این است که به شخصی چندین نفر تذکر بدهند,اولین نفر تذکر بدهد, نفر دوم تذکر بدهد, نفر سوم تذکر بدهد, این تذکر های مکرر که انجام میگیرد, شخص مقابل دیگر علنی گناه انجام نمیدهد.

 

 

وی افزود: هرگاه ما در مقابل منکرات ساکت بوده ایم آنگاه مسیر جامعه عوض بشود,همه ی مردم ان جامعه ضرر می کنند.امروزه اگر بعضی از عزیزان از مشکلات اقتصادی رنج میبرند هرگز نباید امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کنند. در زمان انتخابات دقت کنید که چه کسی را باید انتخاب کنید و با همین انتخاب,جلوی مشکلات اقتصادی را بگیرید. خود ان کسی که به عنوان نماینده در یک مکانی خدمت می کند,اولین وظیفه آن شخص جلوگیری از منکرات باید باشد. اگر جلوی این مسائل گرفته شود می توانیم در بسیاری از جاهای دیگرقدم برداریم و پیشرفت کنیم.

 

 

حجت الاسلام عزتی با بیان اینکه؛ نقش روحانیت در جامعه بسیار نقش مهمی است، گفت:  ان کسی که امر به معروف انجام میدهد و نهی از منکر انجام می دهد عادل میشود,علم معروف ها را داشته باشد و علم منکر ها را نیز داشته باشد,اینطوری نباشد که امر به معروفی که انجام میدهد,اگر معروف را نشناسد,امر به معروف ها را امر به منکر میداند,یا نهی از معروف میداند,باید معروف ها شناخته شود و منکر ها نیز شناخته شود این امر نیز باید پاسخ متخصصین و علمای دینی که به امر به معروف و نهی از منکرها اطلاع کافی دارند رجوع شود.

 

وی افزود: پیرمردی خدمت پیامبر اسلام رسیدند گفتند:انچه که خود ما به ان عمل میکنیم,دیگران را نیز به آن دعوت کنیم,و انچه که خود ما به ان عمل نمی کنیم دیگران را نیز به ان دعوت نکنیم. پیامبر اسلام فرمودند:شما اشتباه می کنید,امر به معروف و نهی از مکر این نیست,بنده امکان دارد گناه کار باشم اما گناه رو علنی نکنم,وظیفه من این است که جامعه را به گناه دعوت نکنم.  این یک واقعیتی است که اگر در جامعه به ان پرداخته نشود,در ان جامعه اولین کسی که ضرر میکند خود ان مردمان و ملت ان جامعه هستند.

 

 

سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه امروز اسلام آبادغرب ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله با تبعیت از درس های عاشورا، با تبعیت از امام حسین (ع) که به عنوان بزرگترین عامل امر به معروف و نهی از منکرو الگویی بسیار بسیار قوی و عزیز است؛ امیدوارم در این ماه غریب خدا تابع امام حسین (ع) باشیم,در مقابل ظم بجنگیم,در مقابل ظلم سکوت نکنیم.

 

 

وی خاطرنشان ساخت:  مثال های نهی از منکر در جامعه بسیار ریز است اما گیر دادن به برخی از مسائل جزئی هر چند به معنای امر به معروف و نهی از منکر است ولی خیلی کارگشا نیست، لذا باید حواسمون به  کسانی باشد که دارند فرهنگ غربی را رواج میدهند و آن را د ر جامعه ما نهادینه می کنند.

 

 

حجت الاسلام عزتی  تصریح کرد: آن افراد میخواهند که فرهنگ غرب را در فرهنگ اسلامی فرو کنند,مثلا ان کسانی که غربی هستند یا مفسده هایی در این جامعه هستند,آن کسانی که به عنوان مسئول و برنامه ریز این مسائل هستند بانی اصلی هستند,اگر انها درست بشوند این گستاخ های کوچک نیز در این جامعه هم درست خواهند شد. ان شاءالله در این ایام محرم که واقعا بهترین زمان برای بصیرت است, از امام حسین (ع) درس بگیریم .

 

گفتنی ست؛ بمناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر جمع کثیری از پاسداران و بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان در نمازجمعه حضور پیدا کردند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد