آیت‌الله علما:

عزاداری‌ها برگرفته از آموزه‌های اسلامی باشد

کد خبر: 302961
|
13:25 - 1397/06/24
نسخه چاپی
عزاداری‌ها برگرفته از آموزه‌های اسلامی باشد
امام جمعه کرمانشاه گفت: هیئات مذهبی در برپایی عزاداری‌ها توجه کنند که این مراسم برگرفته از آموزه‌های اسلامی باشد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: درس‌های قیام امام حسین (ع) که همانا مبارزه با ظلم بود تا قیامت ادامه دارد.

وی با اشاره فلسفه قیام عاشورا در احیاء امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد:‌ این فریضه الهی روح و اساس دین است و جامعه را به سمت کمال مطلوب هدایت می‌کند، لذا در انجام آن باید فضا را بسنجیم تا هزینه ای برای نظام و اسلام در پی نداشته باشد.

خطیب جمعه کرمانشاه بر لزوم توجه بیشتر بر محتوی عزاداری‌های ماه محرم تاکید کرد و افزود: عزاداری‌های این ماه باید برگرفته از آموزه‌های اسلامی باشد.

آیت‌الله علما در ادامه به توطئه‌های آمریکا علیه ایران اسلامی طی ۴۰ سال اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: القای یاس و ناامید از انقلاب با ناکارآمد نشان دادن نظام مهمترین برنامه دشمنان نظام است که در این راه یک جنگ تمام عیار اقتصادی به راه انداخته‌اند.

وی سیاه‌نمایی و بزرگنمایی مشکلات را دیگر حربه دشمنان نظام برای تضعیف نظام و اعتماد مردم برشمرد و گفت: ممکن است مدیریت در برخی از مواقع مشکلاتی داشته باشد و درست مدیریت نکنیم، اما محتوای اسلام کامل و کارآمد است.

امام جمعه کرمانشاه همچنین با اشاره به گرانی‌ها و وضعیت اقتصادی فعلی کشور افزود: کسی منکر این مسائل نیست اما باید هوشیار باشیم که ما در یک جنگ رسانه‌ای و اقتصادی قرار گرفته‌ایم.

آیت‌الله علما تصریح کرد: هدایت‌ و فرامین مقام معظم رهبری حجت شرعی ، سیاسی و عرفی است و امروز برای عبور از این گردنه‌های سخت همه باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم تا با موفقیت از آن عبور کنیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد