تاجر و سرمایه‌گذار بزرگ آمریکایی در گفتگو با RT:

دلار‌آمریکا تنها چند سال‎کوتاه با از دست‌دادن تسلط‌جهانی فاصله‌دارد/ ایالات‌متحده بزرگ‌ترین‌کشور بدهکاردر جهان است/ مردم قدرت واشنگتن را دوست ندارند

کد خبر: 302965
|
08:59 - 1397/06/25
نسخه چاپی
دلار‌آمریکا تنها چند سال‎کوتاه با از دست‌دادن تسلط‌جهانی فاصله‌دارد/ ایالات‌متحده بزرگ‌ترین‌کشور بدهکاردر جهان است/ مردم قدرت واشنگتن را دوست ندارند
تاجر و سرمایه‌گذار بزرگ آمریکایی، گفت: " در چند سال آینده، دلار آمریکا موقعیت خود را به عنوان واحد پول ذخیره جهان و رسانه مبادله جهانی از دست خواهد داد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  به نقل ازتیتریک، جیم راجرز تاجر و سرمایه‌گذار بزرگ آمریکایی در گفتگو باراشا تودی، گفت: دلار آمریکا تنها چند سال کوتاه با از دست دادن تسلط جهانی فاصله دارد.به گفته این نخبه اقتصادی که با راشا تودی در حاشیه مجمع اقتصاد شرقی ( EEF ) در "ودی وِستوک" در پریمورسکی روسیه صحبت کرد ، ایالات‌متحده بزرگ‌ترین کشور بدهکاردر جهان است و دائما " اوضاع بدتر و بدتر می‌شود ".

راجرز اذعان می‌کند که او هنوز مالک بسیاری از دلارهای آمریکا است، اما نه به این دلیل که این پول یک ارز قوی است." بنابراین، شما می‌گویید که پس چرا آن را دارید؟! من فکر می‌کنم چون آشفتگی بیشتری در حال آمدن است، مردم به دنبال یک بهشت امن در آشفتگی هستند تا با دلار بروند. این کار بی‌خطر نیست، اما آن‌ها فکر می‌کنند که چنین چیزی وجود دارد ."
این سرمایه‌دار بزرگ توضیح داد که واحد پول آمریکا در حال افزایش است اما بسیاری از کشورها مانند چین، ایران، روسیه و دیگر کشورها در حال حاضر سعی دارند از شر آن خلاص شوند.
 

دلار‌آمریکا تنها چند سال‎کوتاه با از دست‌دادن تسلط‌جهانی فاصله‌دارد/ ایالات‌متحده بزرگ‌ترین کشور بدهکاردر جهان است/ مردم قدرت واشنگتن را دوست ندارند

راجرز گفت: " در چند سال آینده، دلار آمریکا موقعیت خود را به عنوان واحد پول ذخیره جهان و رسانه مبادله جهانی از دست خواهد داد " و افزود که جهان در گذشته هم همیشه ارز رسمی بین المللی کنار گذاشته شده و شرایط تغییر کرده‌است.او گفت که پوند انگلیس قبلا به عنوان واحد پول رایج در جهان استفاده می‌شد، و قبل از آن واحدهای رایج دیگر مثل اسپانیایی‌ها، فرانک فرانسه وهلندی‌ها وجود داشتند.آن‌ها همه این موقعیت را در یک زمان دیگر داشتند اما بعد به حد افراط رفتند و دیگر آن صدا را نداشتند …


مردم قدرت واشنگتن را دوست ندارند، بنابراین آن‌ها دور می‌شوند و راه‌هایی برای دور شدن از دلار پیدا می‌کنند.
 
راجرز ادامه داد: " در طول تاریخ این اتفاق برای ارزهای گوناگون افتاده است، مثلا برای پونداسترلینگ که شما بقیه داستان را می‌دانید. " و افزود که لازم نیست نگران باشید زیرا این یک فاجعه نیست ."


تاجر بزرگ آمریکایی به روسیه و ترکیه به عنوان نمونه‌ ای از کشورهایی اشاره کرد که در حال حاضر شروع به تجارت با یکدیگر در واحد پول خودشان کرده اند.

راجرز در باره پولی که ممکن است جایگزین دلار آمریکا در معاملات جهانی شود، گفت: " تنها ارزی که من در افق می‌بینم یوآن چینی است، اما به زودی تغییر نمی‌کند. یوآن حتی قابل تبدیل نیست، بنابراین برای مدتی ممکن نیست ."

این سرمایه‌گذار اضافه کرد که ما می‌توانیم ارز منطقه‌ای برای مدتی داشته باشیم اما هیچ معنایی در داشتن دو یا سه واحد پول غالب وجود ندارد.

فرنگیس مهراوی 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها