پاسداشتی برای مهمانان نام‌آشنای دیروز

کرمانشاهی‌ها با «شهدای گمنام» وداع کردند

کد خبر: 302987
|
14:56 - 1397/06/26
نسخه چاپی
کرمانشاهی‌ها با «شهدای گمنام» وداع کردند
شهدای گمنام دیشب مهمان کرمانشاهی‌ها بودند و شمع محفل عزاداری‌های شهر شدند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، «از تو یک تکه پلاک و استخوان آورده است / باد، تابوتی پر از رنگین کمان آورده است»؛ بالاخره از راه رسیدند مهمان‌های عزیز شهر.

شب از نیمه گذشته و نسیم عارفانه عشق در دروازه کربلا وزیدن گرفته است؛ مهمان‌های محرمی شهر تازه از راه رسیده‌اند و شمع محافل عزداری شده‌اند.

خاطرات محرم های دوران دفاع مقدس دوباره برای کرمانشاهیان تداعی شد؛ عزادرای زیر بمباران در روزهای جنگ با آژیرهای قرمز ممتدش با حضور رزمنده‌هایی که از جای جای وطن مهمان کرمانشاه بودند؛ مهمان‌هایی که یک روز رفتند و دل به دریا زدند و برنگشتند.

امروز اما همان مهمان‌ها برگشته‌اند؛ رسم مهمانوازی را خوب به جا آوردند کرمانشاهیانی که پشت به پشت به مهمانوازی و مردم‌داری معروفند، استقبال گرمی داشتند از مهمانانی نام‌آشنای دیروز و گمنام امروز.

امشب شهر معطر شده بود از نفس گرم شهیدانی که آرامش امروز این مرز و بوم را از خون آنها وام داریم؛ عطر سلام و صلوات گوشه گوشه شهر پیچیده است.

 

مساجد  و حسینیه‌های سطح شهر کرمانشاه امشب میزبان 9 شهید گمنام والامقام دوران دفاع مقدس بودند و به محافل عزداراری امام حسین (ع) حال و هوای عرفانی داده بودند.

مردم با شاخه‌های گل به استقبال آشنایان بی نشان آمده‌ بودند تا رسم مهمان‌نوازی را به جا آوردند و تابوت‌های شهدا را گلباران می‌کردند.

سینه‌سوخته‌های پاسدار وطن امشب تمام غریبگی و دوری از وطن در این سال‌ها را با محبت مردم فراموش کردند تا سبکبال‌تر پرواز کنند ...

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد