امام جمعه اسلام آبادغرب در رزمایش اقتدار عاشورایی مطرح کرد:

نگاه استکبارستیزی ومبارزه با طاغوت درس جاودانه قیام امام حسین(ع) است

کد خبر: 302990
|
15:23 - 1397/06/26
نسخه چاپی
نگاه استکبارستیزی ومبارزه با طاغوت درس جاودانه قیام امام حسین(ع) است
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب در رزمایش اقتدار عاشورایی گفت: قیام امام حسین الگو و سرمشق انقلاب اسلامی است و این نگاه استکبارستیزی ومبارزه با طاغوت درس جاودانه این قیام است.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمد طه مهری  در رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان حضرت محمد رسول الله(ص)2 ؛ضمن عرض خوش آمدگویی خدمت تمامی بسیجیان بی ادعا و همیشه در صحنه شهرستان اسلام آباد غرب بیان کرد ؛ قیام عاشورا اگرچه در سال 61 هجری به وقوع پیوست اما از انجا که هدف آن مبارزه با حکومتی بود که بنیانش بر پایه سیاست تزویر ، دروغ بنا نهاده بود و برای رسیدن به خواست خود از هر کاری از جمله تحریف دین بهره جست قیامی زنده ، پویا و ماندگار در تاریخ هست و خواهد بود .

 

امام جمعه شهرستان افزود: بر این اساس نهضت حسینی و قیام عاشورا اباعبدالله عبرت های فراوانی را برای امروز  و فردای ما در طول تاریخ داشته و دارد بعد از قیام عاشورا قیام های حق طلبانه بسیاری شکل گرفت و از ان زمان تا دوران معاصر دارد و الگو و سرمشق خود را حادثه کربلا می دانند و دانسته اند.

 

وی تصریح کرد ؛ انتقلاب اسلامی ما از جمله قیام های برگرفته از قیام عاشورا است و نگاهی به زوایای نهضت حسینی که الگوی انتقلاب اسلامی است و نگاه ، نگاه استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم و کفر و طاعوت و بت پرستی است و این درس جاودانه نهضت حسینی بود.

 

نماینده ولی فقیه اسلام آباد غرب ادامه داد ؛ امام راحل آن یگانه دنیا این گونه می فرماید اگر ما بخواهیم مملکت ما یک جامعه مستقل و آزاد باشد باید رمز قضیه قیام سید الشهدا ع را حفظ کنیم و مردم به تبعیت از این رهبری بزرگترین معروف یعنی انقلاب اسلامی را تشکیل دادند

 

وی افزود:  در طول این سالیان و هشت سال دفاع مقدس و در طول این 40 سال انقلاب ما همواره مورد تهاجم ناجوانمردانه استکبار ،چه تهاجم سرزمینی و چه تهاجم فرهنگی و اجتماعی و چه تحریم ها و ترور ها  بوده ایم.

 

مهری در پایان یکی از عبرت های عاشورا را گفت ؛ که مهم ترین آن عدم اطاعت و اجابت دعوت ولی امر مسلمین در زمان وقت بود و خیلی از خواص بی بصیرت ان زمان در ان امتحان مردود شدند.

 

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد