به مناسبت اولین روز ازهفته دفاع مقدس

برگزاری رژه حماسی 31شهریور ماه دراسلام آبادغرب+تصاویر

کد خبر: 303033
|
12:01 - 1397/06/31
نسخه چاپی
برگزاری رژه حماسی 31شهریور ماه دراسلام آبادغرب+تصاویر
اسلام آبادخبر: در اولین روز ازهفته دفاع مقدس رژه نیروهای نظامی ارتش سپاه، بسیج و انتظامی اسلام ابادغرب برگزارشد.

به گزارشاسلام آباد خبر، مراسم رژه نیروهای مسلح شهرستان اسلام آبادغرب همزمان با سراسرکشور صبح امروز با حضور نیروهای  نظامی ارتش، سپاه، انتظامی  و اقشارمختلف بسیج وآحاد مردم شهیدپرور  شهرستان برگزارشد.

 

در این مراسم سرهنگ دکتر امیرغلامعلیان فرمانده تیپ 181 ارتش در اسلام آبادغرب ضمن خیر مقدم به مدعوین و مردم دوستدار نیروهای مسلح و تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان به تشریح رشادت های رزمندگان درطول دفاع مقدس پرداخت.

 

 

وی با مروری بر اسناد تاریخی اظهار کرد: مشاهده می شود در طول زمامداری پادشاهان گذشته هزاران کیلومتر از خاک ایران از کشور جدا شده است اما در دفاع مقدس با رشادت های رزمندگان اسلام و جانفشانی نیروهای مسلح  وجبی از خاک کشور جدا نشد، در صورتیکه جنگ در شرایطی به کشور ما تحمیل شد که نیروهای نظامی ما درگیر مشکلات داخلی و غائله های شمال، جنوب، غرب و شرق کشور بودند، در حالیکه ارتش عراق با 12 لشکر زرهی و 5 لشکر مکانیزه و ... با پشتیبانی کشورهای مرتجع منطقه  و قدرت های وقت به کشور ما حمله کرد اما در دفاع مقدس نیروهای مسلح با پیروی از دم مسیحایی امام(ره) اجازه ندادند ارتش بعث عراق به هیچ کدام از اهداف دیکته شده استکبارجهانی  برسد.

فرمانده پادگان الله اکبر اسلام آبادغرب  با اشاره آزادسازی ارتفاعات میمک توسط نیروهای جان بر کف این تیپ، تصریح کرد: تیپ 181 ارتش بعنوان یک یگان پا در رکاب ولایت مسئولیت امنیت منطقه غرب کشور را برعهده دارد و این تضمین مدیون جانفشانی شهداست، دشمنان بدانند ۀنانی که امنیت نظام جمهوری اسلامی را نشانه گرفته اند و از بحث های اقتصادی سوءاستفاده می کنند، نیروهای مسلح با اقتدار دست در دست هم داده و اجازه دست درازی به دشمن نخواهند داد و انشاءالله این نظام را بدست صاحب اصلیش امام عصر(عج) خواهند رساند.

 

در ادامه دکتر افشین کریمی فرماندار اسلام آبادغرب بامقایسه صبرومقاومت خانواده   معظم شهدا، رمز پیروزی دفاع مقدس را پیروی ازصبر واستقامت حضرت زینب (س) دانست.

 

 

وی با تسلیت ایام محرم گفت: این ایان ایام زینب است، زینب (س) در کربلا کاری کرد که الگو شد؛ زمانی که یزیدیان قصد تحقیر اهل بیت را داشتند، زینب (س) دست بر زیر بدن بی سر امام حسین(ع) انداخت و فرمود؛ خدایا این کمترین را ازآل محمد بپذیر و همچنین در بارگاه یزید که به ایشان طعنه می زد، زینب (س) فرمود؛ در کربلا چیزی جز زیبایی ندیدم، که این ضمن خوار نمودن دشمنان زمینه ساز قیام های بعد از واقعه کربلا شد.

 

فرماندار شهرستان خاطرنشان کرد: این بیان صبوری و استقامت زینب (س) شاید برای نسلی که دفاع مقدس را ندیده باور پذیر نباشد اما ما در دفاع مقدس دیدیم که پدران و مادران شهید بدن تکه تکه فرزندان شان را می پذیرفتند و می گفتند برای دین و اسلام فدا شده اند.

 

وی افزود: دفاع مقدس برگ زرینی از انقلاب اسلامی است، آنچه موجب پیروزی ما شد؛ ایمان، اراده و دوری از منیت بود به گونه ای که در نیروهای مسلح ما لباس و مقام مطرح نبود و همه با لباس خاکی برای دفاع از وطن به جبهه آمده بودند، اما امروز علاوه بر ایمان به خدا و توکل مردم، نیروهای مسلح ما در اوج اقتدار هستند، ارتش قهرمان، سپاه، بسیج و انتظامی با صلابت آمادگی دارند تا از کیان جمهوری اسلامی دفاع کنند.

 

دکتر کریمی عنوان کرد: دشمن با ابزارهای مختلف جمهوری اسلامی را تهدید می کند، امروز هم باید با اتحاد دولت، ملت و نیروهای مسلح در پشت سر مقام معظم رهبری قرار بگیریم تا این پیچ تاریخی را بگذارانیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد