مصری:

مجمع نمایندگان کرمانشاه به دنبال احقاق حق مناطق جنگی است

کد خبر: 303046
|
09:28 - 1397/07/01
نسخه چاپی
مجمع نمایندگان کرمانشاه به دنبال احقاق حق مناطق جنگی است
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان استان به دنبال احقاق حق مردم در مباحث مختلف از جمله مناطق جنگی است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: ستاد فرماندهی کل قوا بر اساس شاخص های موجود مناطق جنگی را مشخص و اعلام می کنند.

وی با اشاره به اینکه نباید مناطقی که صرفا بمباران شده اند با منطقه جنگی اشتباه گرفته شوند افزود:برخی مناطق در استان ما در هشت سال دفاع مقدس در مقاطعی جنگی بوده است و برخی مناطق نظیر اسلام آباد غرب و کرند در جنگ تحمیلی به صورت مستقیم درگیر بوده اند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کرمانشاه و برخی شهرستان ها مدام بمباران می شدند، گفت: شهرهایی که بمباران می شدند اما منطقه جنگی نبودند و نیروهای نظامی به آنجا وارد نمی شدند از سوی ستاد کل منطقه جنگی اعلام نمی شوند.

وی گفت: شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب به عنوان منطقه جنگی محسوب شده است اما مناطقی نظیر کرمانشاه، هرسین، کنگاور و صحنه جنگی به حساب نیامده اند.

مصری با بیان اینکه شهرستان پاوه نیز به طور مستقیم درگیر جنگ بوده است، بیان کرد: تشخیص مناطق جنگی با دولت و مجلس نیست بلکه با ستاد کل است که بر اساس معیارهایی که دارند این دسته بندی ها را انجام می دهند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: البته مجمع نمایندگان استان نیز در دوره گذشته و این دوره بسیار تلاش کردند که حقی از کرمانشاه، ضایع نشود.

وی با بیان اینکه دولت اعتبارات مربوطه را اختصاص نداده که چنین مناطقی فراگیر تر اعلام شوند، افزود: نمایندگان استانهای درگیر جنگ نیز به اتفاق دنبال این هستند که احقاق حق صورت گیرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد