رئیس اداره بازرسی سازمان صمت کرمانشاه:

افزایش خریدهای احتیاطی مردم دلیل اصلی گرانی‌هاست

کد خبر: 303081
|
12:39 - 1397/07/03
نسخه چاپی
افزایش خریدهای احتیاطی مردم دلیل اصلی گرانی‌هاست
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزایش خریدهای احتیاطی مردم را دلیل اصلی گرانی‌ها دانست.

به گزارشاسلام آباد خبر، عباس سجادی راد در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: به منظور کنترل بازار ۲۰ گروه در مرکز استان با مشارکت سایر دستگاه های نظارتی کار نظارت را دنبال و چند کارشناس نیز این بحث کمبود ها را رصد می کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از این کمبودها مصنوعی است، افزود: قیمت رب گوجه فرنگی یکبار از اول تیر ۹ درصد افزایش یافت و یک بار هم اخیرا بر اساس اعلام تنظیم بازار ۱۷.۵ درصد افزایش یافت یعنی مجموعا بیش از ۲۶ درصد رسما افزایش داشته است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل تامین مواد اولیه، وضعیت قیمت روغن روز به روز با اعلام قیمت جدید بهتر می شود دراین میان با شرکت های پخش و توزیع روغن جلساتی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه انجمن صنفی واحدهای تولیدی اعلام کرده اند که در عرضه روغن مشکلی ندارند، گفت:جلسه ای با صنف خوار و بار فروشان برگزار می شود تا تمام مغازه داران را ملزم کنند مواد مورد نیاز مراجعه کنندگان را در حد نیاز تامین کنند.

سجادی راد گفت: متاسفانه در شرایط فعلی به دلیل افزایش خرید های احتیاطی، مردم یک سری پیش نیاز تامین می کنند که در واقع این وضعیت جوی روانی ایجاد می کند این در حالی است که ما کمبود کالا نداریم بلکه خریدهای مردم افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه صادرات رب گوجه فرنگی نیز با توجه به افزایش قیمت آن ممنوع شده است، افزود: مشکل، کمبود مواد اولیه قوطی و گوجه بود که با تصویب ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی و تامین قوطی آن با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی این مشکل افزایش قیمت حل می شود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: این افزایش قیمتها در مقطعی کوتاه مدت است و عامل اصلی آن، خرید های احتیاطی مردم است در صورتی که اگر مردم در حد نیاز روزانه یا حتی هفتگی خرید کنند مشکلی پیش نمی آید در قفسه های فروشگاهای زنجیره ای هم مواد غذایی موجود است و مشکلی وجود ندارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها