شمخانی:

حمله تروریستی اهواز نشان دهنده تلاش سازمان‌یافته جریان تروریسم برای ایجاد ناامنی بود/آمریکا اراده جدی برای حذف داعش ندارد

کد خبر: 303098
|
09:58 - 1397/07/04
نسخه چاپی
حمله تروریستی اهواز نشان دهنده تلاش سازمان‌یافته جریان تروریسم برای ایجاد ناامنی بود/آمریکا اراده جدی برای حذف داعش ندارد
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: حمله تروریستی اهواز نشان دهنده تلاش سازمان‌یافته جریان تروریسم برای ایجاد ناامنی در کشور بود.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از خبرنگار حوزه سیاست خارجیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، امیر دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز(چهارشنبه) در نخستین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه با عنوان گفت‌وگوی امنیتی_ منطقه‌ای خاطرنشان کرد: تداوم گفت‌وگوهای سازنده نقشی مهم در ایجاد امنیت، صلح و رفاه برای منطقه خواهد داشت.

شمخانی اقدام تروریستی اخیر در شهر اهواز توسط یک گروه وابسته به بیگانگان را نشان‌دهنده تلاش سازمان‌یافته جریان تروریسم و حامیان آنها برای ایجاد ناامنی عنوان کرد و ضمن محکوم کردن این اقدام ضدانسانی خاطرنشان کرد: این حادثه تروریستی بار دیگر معضل برخورد دوگانه برخی از مدعیان دروغین مبارزه با تروریسم را به تصویر کشاند و واقعیت عریان پشتیبانان و حامیان تروریست‌ها را که حتی حاضر به محکوم کردن این جنایت هم شدند، در معرض نگاه جهانیان قرار داد.

وی با تقبیح اتخاذ معیارهای دوگانه از سوی برخی کشورها در مواجهه با تروریسم، افزود: استفاده ابزاری از تروریسم با حمایت مالی، سیاسی و لجستیکی، تولید و اشاعه مبانی اعتقادی انحرافی و تکفیری همچنین دخالت در امور داخلی کشورها و اشغالگری به بهانه مبارزه با تروریسم از مصادیق روشن اتخاذ استاندارد دوگانه است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تهدید تروریسم را جدی و رو به گسترش دانست و تصریح کرد: کماکان هزاران تروریست در سوریه و دیگر کشورها باقی ماندند و آینده و ثبات منطقه را در صورت عدم مقابله جدی با مخاطره مواجه خواهند کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در این سخنرانی تأکید کرد: با اشاره به مستندات اطلاعات موجود در خصوص عدم وجود اراده جدی در هیئت حاکمه آمریکا برای حذف داعش اظهار داشت: هواپیماهای آمریکایی به کرات و علی‌رغم داشتن اطلاعات دقیق از حضور تروریست‌ها در مناطق مشخص حاضر به انجام عملیات هوایی علیه آنها نشدند و در مواردی برای تروریست ها بار ریزی داشته و یا سران داعش را از محاصره ارتش‌های سوریه و عراق نجات دادند.

نماینده مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود مقابله با مبانی فکری تروریسم، رفع مشکلات داخلی در کشورهای مورد هدف و حذف مبادله خارجی را عرصه‌های اصلی مبارزه با تروریسم توصیف کرد و پیشنهادهای خود را برای گسترش همکاری‌ها و دستیابی به معماری امنیتی جدید مبتنی بر نقش و توان کشورهای منطقه ارائه داد.

نخستین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه با مشارکت کشورهای روسیه، چین، هند و افغانستان و با ابتکار جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، آجیت دوال مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند، حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان و دانگ جینگ وی مقام امنیت ملی چین نمایندگی کشورهای‌شان را در این نشست برعهده دارند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد