به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزارشد:

مراسم یادواره 46 شهید دهستان حسن آباد اسلام آبادغرب+تصاویر

کد خبر: 303116
|
09:50 - 1397/07/05
نسخه چاپی
مراسم یادواره 46 شهید دهستان حسن آباد اسلام آبادغرب+تصاویر
اسلام آبادخبر:مراسم یادواره شهید دهستان حسن آباد باحضور مسئولین، خانواده معظم شهدا، بسیجیان و مردم شهیدپرور این دهستان برگزارشد.

به گزارشاسلام آباد خبر، مراسم یادواره 46 شهید دهستان حسن آباد و یادواره آبروی محله شهید محمدرضا پور آزادی باحضور امام جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج وسایر مسئولین شهرستان وبا حضور پرشور بسیجیان حوزه مقاومت بسیج مرصاد و مردم شهیدپرور این دهستان از توابع بخش مرکزی اسلام آبادغرب برگزارشد.

 

حجت الاسلام مهری در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 9800 شهید استان کرمانشاه و شهدای حادثه تروریستی اهواز و تسلیت ایام سوگواری سرور و سالر شهیدان، اظهار کرد: یکی از مسئولیت های مسئولان نظام و همه اقشار جامعه این است که یاد و خاطره و نام شهدا و آنان که در 8 سال دفاع مقدس خوش درخشیدند را زنده نگه دارند.

 

وی افزود: به برکت همین مجاهدت هاست که انقلاب شکوهمند اسلامی استقلال پیدا کرد و انشاءالله با الهام گرفتن از وصیت نامه شهدا این خط مقدس با قدرت بیشتری پیش برود.

 

امام جمعه شهرستان عنوان کرد: در کنار همه قوانین و رسالتی که نبی مکرم اسلام داشت، می بینیم خداوند متعال یک امر بسیار مهمی را متوجه پیامبر می کند؛ (ای پیامبر استقاومت کن) و امر به استقامت می کند، یعنی انسان بر همان راهی که صراط مستقیم است ذره ای فاصله نگیرد.در این زمان که توطئه ها بیشتر و دشمنی ها عمیق تر و پول هایی که برای شکست مقاومت مسلمانان هزینه می کنند قابل مقایسه با گذشته نیست.

 

وی افزود: دشمنان برای اینکه کشور کوچکی مثل سوریه را شکست بدهند چرا چون که حمایت کرده است از مقاومت ،چونکه استکبار ستیزی را سرلوحه کار خودش قرار داده است .چقدر این ها پول خرج کرده اند در کشوری مثل سوریه ؟ چقدر شب و روزتوسط دولت های مرتجع منطقه پول می گیرند خرج می کنند علیه جمهوری اسلامی ،علیه شیعیان،شیعه هراسی ،اسلام هراسی.چرا ؟چون دیده اند مردم ایران اسلامی در پرتو اسلام اند که انقلاب کردند برای دفاع از اسلام و انقلاب جوان های خودشان را امثال همین 46 شهید عزیز را تقدیم کردند.

 

حجت الاسلام مهری خاطرنشان کرد: بیش از پنجاه سال است در مراکز تحقیقاتی آمریکا و اسرائیل نشسته اند برای انحراف مردم دین سازی می کنند، لذا شروع کردند به دین سازی،به انسان سازی،به عرفان سازی به دعا سازی. دین بدلی درست کردند،مسلمان بدلی درست کردند. به فرموده امام (ره) اسلام امریکایی درست کردند،آن زمانی که امام راحل عظیم شان اسلام ناب محمدی و اسلام امریکایی را مطرح کردند، این افراد کم توجه، سطحی نگر، ظاهر بین گفتند یعنی چه؟مگر ما چند تا اسلام داریم؟این تقسیم کردن اسلام یعنی چه؟این تقسیم از کجا آمد؟امروز می بینیم اسلام آمریکایی در قالب وهابیت ،در قالب بعضی از احزاب به میدان آمده. چه اسلامی است؟اسلامی که می گوید در مقابل ظلم سرت را پایین بینداز، سکوت کن، تسلیم شو.اسلامی که می گوید اگر کفاربر تو مسلط شدند مشکل ندارد . خودشان را خادمین حرمین می دادند ولی اگر اسرائیل مردم فلسطین را کشت و کشت وکشتار راه انداخت سکوت می کنند و با آنها هم پیاله می شوند این اسلام آمریکایی است. اسلامی که در قرآنش آیات جهاد نباشد.


وی افزود: استقامت امری است که پیامبر عظیم شان هم آن را واجب شد.حالا اگر یک مومن مسلمان انقلابی در زمان ما از این امر مهم استقامت غفلت کند از قطار انقلاب و همراهی با مردم پیاده می شود از پیروی از شهدا،امام و رهبری جدا می شود، استقامت برادران و خواهران به این معناست که بدانیم آرمان های انقلاب چه بود؟ بدانیم مبارزه با آمریکا و اسرائیل و استکبار ستیزی یکی ازوجوه انقلاب ماست. ما در همین دهه های اخیر به چشم خودمان دیدیم یک عده ای در بطن انقلاب بودند اما نسبت به این اصل متزلزل شدند ودر تریبون ها و روزنامه ها گفتند در ویدئوهای سیاسی گفتند: آقا ما خسته شده ایم تا چه زمانی باید با آمریکا مبارزه کنیم؟ تا کی باید با آمریکا دشمنی کنیم؟ به تعبیر امام ره این شیطان بزرگ مگر توطئه اش نسبت به ما کم شده است ؟مگر دشمنی اش کم شده است؟مگر تهدید های ظالمانه و ناجوان مردانه را برداشته است که ما دست از دشمنی برداریم.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به دشمنی رییس جمهور آمریکا با ملت ایران، گفت: شما دیروز دیدید که این مردک دیوانه در سازمان ملل بخش اعظمی از صحبت هایش بر علیه ایران و مردم ایران بود .مگر این ها دشمنی خود را کم کرده اند برعلیه جمهوری اسلامی که ما دشمنی را برداریم. ((فَاسْتَقِمْ كَمَاأُمِرْتَوَمَنْ تَابَ مَعَكَ)) که به پیغمبر می گوید فقط برای زمان پیغمبر نیست، اذا یوم القیامه،  تا زمانیکه ظلم هست، استکبار هست،جنایت هست در مقابل این ها باید ایستادو استقامت کرد.

 

وی تصریح کرد: دشمنان دیدند با جنگ نظامی نمی توانند کاری بکنند با تحریم های ناجوانمردانه نمی توانند کاری بکنند با تهاجم فرهنگی نمی توانند کاری کنند امروز جنگ ناجوانمردانه تمام عیار اقتصادی را برعلیه جمهوری اسلامی شکل دادند .سفره های مردم را هدف قرار دادند. این ها خیال می کنند اگر چهار روز بتوانند بازار مسلمین را دچار مشکل کنند همه دست از آرمان ها بر می دارند،دست از شهدا برمی دارند ،مدافعین حرم را فراموش می کنند خط سرخ شهادت فراموش می شود. خیر این جا هم دارید اشتباه می کنید استقامتی که به پیغمبر امر شددر وجود تمام مسلمین و مومنین هست تا یوم الدین، تا زمانی که شما این طور ناجوان مردانه علیه ملت ایران باشید،ملت ایران هم در مقابل شما خواهد ایستاد.


امام جمعه اسلام آبادغرب عنوان کرد: پیام شهدا ،درس شهدا،هدف شهدا همین بوده و هست .استقامت در راه هدف،استقامت در راه دین استقامت برای آنچه که انتخاب شده و انتخاب کرده ایم و امروز همان حساسیتی که اول انقلاب نسبت به امامت و ولایت امام ره داشته ایم همان حساسیت را هم نسبت به ولایت فقیه و امامت رهبری بزرگوار هم داریم و برادران و خواهران بزرگوار تا وقتی که چشممان به دهان مبارک رهبری عظیم و شان تا وقتی که این راه عزت و راه استقامت را دنبال کنیم ،تا وقتی که استکبار ستیزی جزو از اصول و ارزش های این نظام باشد دشمنی ها هم ادامه دارد. راه شهدارا انتخاب کرده ایم و پای آن هم ایستاده ایم لذا فرمود :پشتیبان ولایت فقیه باشید تا اسیبی به شما نرسد .


وی افزود: انشاءالله این هم با تدبیر و هوشیاری مسئولین و مردم این فشارهایی که امروز در بعد اقتصادی بر کشور ما تحمیل کرده اند این هم می گذرد همچنان که در چهل سال گذشته نتوانسته اند ذره ای از عزت و شرف و پایمردی مردمان ایران اسلامی را کم کنند از این به بعد هم انشاالله نخواهند توانست و تازمانی که ما راه اما م و شهدای عزیز و فرامین رهبری را با اتحاد برادری،صمیمیت در این مملکت دنبال می کنیم دشمن هیج غلطی نمی تواند کند.

 

 در ابتدای مراسم سرهنگ پاسدار فرامرز باوند پور فرمانده سپاه اسلام آبادغرب ضمن گرامیداشت یاد شهدا، تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین، تبریک هفته دفاع مقدس و خیرمقدم به مسئولین ومدعوین از حضور خانواده های معظم شهدا و بسیجیان در این مراسم معنوی تقدیر نمود.

 

وی با اشاره به استفاده از دو تاکتیک رزم و عملیات روانی در نبرد حق علیه باطل، اظهار کرد: قدمت تاکتیک عملیات روانی به اندازه نسل بشر است و تاریخ نشان می دهد که جبهه حق همواره ار تاکتیک عملیات روانی دشمن صدمه های زیادی دیده است.

 

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گفت: یکی از دورانی که تاکتیک عملیات روانی به شدت بر علیه جبهه حق اجرا شد در دوران امامت امام حسن(ع) می باشد که آن صلح تلخ را به شیعیان تحمیل شد و به جرأت می توان گفت: معاویه در آن دوران از تمام تاکتیک ها و خدعه های نمرود، فرعون، ابوسفیان و تمام حاکمان بر علیه امامت امام حسن(ع) به کار گرفت.

 

وی افزود: شکل گیری این حادثه 2 دلیل داشت؛ یکی اینکه فضای عمومی جامعه را آماده کردند که اوضاع نابسامانی است و دلیل دوم تاثیرگذاری توان و قدرت روانی بنی امیه بود، تاکتیک بنی امیه این بود که اذهان و گفتار مردم را تحت تاثیر قرار دهند که در نتیجه سیاست بنی امیه مردم به 4 گروه تقسیم شدند؛ گروهی بی تفاوتی پیشه کردند، گروهی هم به شامیان ملحق شدند، گروهی هم دنیا گرایی را پیشه کردند و گروه چهارم هم در کنار امام حسن ماندند.

 

سرهنگ باوند پور خاطرنشان کرد: در فضای امروز کشور چیزی شبیه دوران امام حسن(ع) رخ می دهد؛ امروز معاویه صفتان از خارج در حال هجمه بر علیه جمهوری اسلامی هستند و عمرو عاص های داخلی هم سیاست های معاویه را دنبال می کنند که اینگونه به جامعه القا کنند که مشکلات کشور جز با مذاکره یا صلح حل نخواهد شد.

 

وی افزود: عمرو عاص های زمان تلاش می کنند که ناکارآمدی عوامل اجرایی را به گردن حاکمیت بیندازند و می خواهند بین مردم و حاکمیت شکاف ایجاد کنند و تلاش دارند که که غیرت، هویت دینی و اسلام را از ما بگیرند و برای این اهداف معیشت مردم را انتخاب کرده اند و ای فشار ها برای آن است که به این نتیجه برسند که تنها راه حل مشکلات کشور مذاکره است، در صورتی که ما کشور فقیری نیستیم و سوء مدیریت کشور ما را به این وضعیت انداخته است.

 

فرمانده سپاه شهرستان گفت: رهبری این نظام فرمودند؛ نه جنگ میشود و نه مذاکره می کنیم و اگر ما گوش به فرمان ولایت نباشیم شاید سرنوشت ما مانند توابین در عصر امام حسین(ع) بشود.
وی تصریح کرد: این نظام متعلق به خانواده شهداست و امروز همان مقطعی است که باید هوشیارانه تصمیم بگیریم و نباید کاری کنیم که شرمنده اهل بیت(ع) بشویم.

 

به گزارش خبرنگار اسلام آبادخبر؛ اجرا و رجز خوانی مجری برنامه کربلایی میلاد احمدیان، سینه زنی حضار با مداحی ذاکر اهل بیت(ع) کربلایی محسن محمدی و اجرای نمایش سیرت و صورت با موضوع شناخت نسل جدید از دفاع مقدس از دیگر بخش های این مراسم معنوی بود.

پایان بخش این مراسم تجیلیل از خانواده شهید شاخص دهستان حسن آباد شهید محمدرضا پور آزادی  و گوش دادن به درد دل خانواده معظم شهدای حاضر در این محفل نورانی بود.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد