امام جمعه اسلام آبادغرب:

اقدام تروریستی اهواز نشان داد که نظام سلطه در پیشبرد جنگ همه‌جانبه خود برای شکست اراده مردم ایران از طریق فشار و تحریم اقتصادی به اهداف خود دست نیافته است

کد خبر: 303119
|
14:40 - 1397/07/06
نسخه چاپی
اقدام تروریستی اهواز نشان داد که نظام سلطه در پیشبرد جنگ همه‌جانبه خود برای شکست اراده مردم ایران از طریق فشار و تحریم اقتصادی به اهداف خود دست نیافته است
اسلام آبادخبر: امام جمعه اسلام آبادغرب گفت:اقدام تروریستی اهواز نشان داد که نظام سلطه در پیشبرد جنگ همه‌جانبه خود برای شکست اراده مردم ایران از طریق فشار و تحریم اقتصادی به اهداف خود دست نیافته است

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه اسلام آبادغرب اظهار داشت:روز ۳۱ شهریور ماه و در سالروز آغاز جنگ تحمیلی ۸ساله نظام سلطه علیه مردم ایران ، تروریست‌های تکفیری بار دیگر مردم اهواز را آماج گلوله‌های اهدایی دشمنان نظام اسلامی قرار داد و به زعم خود با دهشت‌آفرینی و ارعاب در صدد برهم زدن امنیت این منطقه حساس از میهن اسلامی بودند،به شهید و مجروح شدن بیش از ۹۰ نفر از مردم و کارکنان نیروهای مسلح انجامید.

 


وی افزود:اقدام تروریستی اهواز نشان داد که نظام سلطه در پیشبرد جنگ همه‌جانبه خود برای شکست اراده مردم ایران از طریق فشار و تحریم اقتصادی به اهداف خود دست نیافته و نتوانسته است جریان اجتماعی مطلوب خود در برابر نظام اسلامی را ایجاد کند و لذا با بهره گیری از عوامل نیابتی به دامن زدن به چالشهای امنیتی تمسک پیدا کرده و تلاش داشت این حادثه و شدت آسیب‌های وارده را به عرصه‌ای برای آشوب‌ها تبدیل کند که این بار نیز ناکام ماند.

 


امام جمعه شهرستان گفت:در میان صفیر خونبار گلوله تروریست‌ها، درمیدان رژه اهواز، آن‌چه بیش از هرچیز در قاب تصاویر و یاد مردم ایران ماندگار شد، جان پناه شدن نیروهای نظامی برای زنان و کودکان بود، پناهگاهی امن در مقابل مزدوران بیگانه که امنیت ایران را نشانه گرفته‌اند. غافل از این که مدافعان وطن، راست‌قامت‌تر از همیشه جان بر سرِ دست گرفته‌اند. هوشیاری و حمایت مردم و ازخودگذشتگی نیروهای مسلح سبب شد این حادثه، مانند حوادث گذشته به عرصه‌ای برای تحکیم انسجام و وحدت ملی تبدیل شود.

 


وی خاطرنشان کرد:از همین رو است که مقام معظم رهبری در بخشی از پیام خود در مورد این حادثه یادآور شدند: به کوری چشم آنان، ملت ایران راه شرافتمندانه و افتخارآمیز خود را ادامه خواهد داد و مانند گذشته بر همه‌‌ دشمنی‌ها فائق خواهد آمد.

 


خطیب جمعه اسلام آبادغرب در بخش دیگری از سخنان خویش بیان کرد:در سفر رییس جمهور محترم به سازمان ملل ،آمریكایى‌ها كه با سروصداى بسیار و جنجال فراوان تلاش كرده بودند منازعه ساختگى خود با ایران را به سازمان ملل متحد بكشانند، دو گام در پیش روى خود طراحى كرده بودند، گام نخست مجمع عمومى سازمان ملل و گام دوم، شوراى امنیت این سازمان بود.

 


وی افزود:همان‌طور كه پیش بینى مى‌شد در مجمع عمومى سازمان ملل، ترامپ نه تنها نتوانست آمریكا را از انزوا خارج كند، بلكه زمینه‌اى را فراهم كرد كه توجهات به سمت نظرات ایران جلب شده و یكبار دیگر حقانیت ایران به افكار عمومى بین‌المللى ثابت شد اما در این سوى ماجرا، نطق رئیس جمهور اسلامى ایران بود كه یقینا با نطق‌هاى سال‌هاى گذشته او در این سازمان بسیار متفاوت بود. تقریبا همه كارشناسان معتقدند سخنرانى ۱۵ دقیقه‌اى آقاى روحانى خوب، محكم، مؤثر، بجا و اقناع‌كننده بود. مواضع رسمى او نسبت به ایالات متحده، بیش از آن‌كه ناظر بر مسائل موقعیتى و گذرا و ایذایى باشد، ساختارگرایانه و اصولى و متوجه بنیان‌هاى ضد حقوقى و نقد مؤثر رویكردهاى یكجانبه‌گرایانه دولت آمریكا بود.که جا دارد از این مواضع اصولی رییس جمهور محترم تشکر کنیم .

 


در یك كلام،آقای روحانى توانست در یك نطق پانزده دقیقه‌اى، ضمن ارائه تصویرى شفاف و مشروع از چهره مستحكم، منطقى، مصمم و قاطع و استوار از ایران و افشاء و محكوم نمودن طرف آمریكایى از جهات حقوقى، برنده قطعى دوئل دوجانبه با ترامپ، در مقابل جامعه جهانى باشد.

 


ای كاش همانگونه كه چهارشنبه شب از تریبون سازمان ملل رییس جمهور توانست سخن حق و منطق جمهورى اسلامى ایران را بدرستى بیان كرده و به تصویر بكشد، مى‌توانست محیط داخلى و سیاست اقتصادى دولت را با اقدامات مناسب برنده چالش‌هاى سخت موجود كرده و بذر آرامش و امید به آینده را در ملت ایران به‌ویژه در میان طبقات محروم جامعه بپاشد تا دیگر شاهد یاوه گویى‌هاى ترامپ نباشیم.

 


خطیب جمعه اسلام آبادغرب در بخش دیگری از سخنان خویش بیان کرد:مهرماه ۱۳۶۰روز فرماندهان شهید دفاع مقدس شهیدان« فكورى، فلاحى، نامجو، كلاهدوز و جهان‌آرا» است.تجربه گران‌سنگ این فرماندهان شهید، تجربه‌اى بسیار عظیم براى حال و آینده انقلاب اسلامى است، چراكه با آغاز جنگ تحمیلى و با مشكلاتى كه در درون نیروهاى نظامى ارتش و سپاه وجود داشت، اعتماد به نیروهاى جوان اما كارآمد و شجاع، اقدامى جسورانه محسوب مى‌شد. اما به‌كارگیرى این جوانان در پست فرماندهى عالى جنگ، در كنار افراد كارآزموده و دلسوز و كسب تجربه درزمینه‌ى جنگ و سازمان‌دهى نیروهاى نظامى به‌ویژه در فرماندهى بسیج و سپاه و كسب موفقیت‌هاى‌بى‌نظیر آنان كه با طراحى و اجراى عملیات‌هاى موفق خود را نمایان نمود، نه‌تنها درستى این اقدام را ثابت نمود بلكه اثبات كرد كه مى‌توان به نیروى جوانان مؤمن و انقلابى حتى در عالى‌ترین عرصه‌ها اعتماد كرد و با استفاده از توان و نیروى جوانى آنان مشكلات بزرگ را از پیشه رو برداشت.

 


وی خاطرنشان کرد:مسأله‌اى كه امروز در حل مشكلات كنونى كشور بسیار راهگشا مى‌باشد. چنان‌كه با مطالعه تاریخ جنگ و كتاب‌هایى كه در این زمینه نگارش یافته است، به‌خوبى متوجه حضور تأثیرگذار فرماندهان جوانى همچون شهیدان حسن باقرى، زین‌الدین، خرازى، كاظمى، باكرى و بسیارى دیگر از فرماندهان جوانى مى‌شویم كه با نبوغ‌بى‌نظیر و ذكاوت و هوش بالا و تعهد خود چه دستاوردها و موفقیت‌هاى بزرگى در عرصه فرماندهى عملیات‌هاى نظامى به دست آوردند، تا آن اندازه كه هنوز این تجارب از منظر تحلیل گران نظامى جنگ حیرت‌انگیز است و در مراكز و دانشگاه‌هاى نظامى بحث و بررسى مى‌شود.

 


علاوه بر عرصه فرماندهى جنگ، به‌كارگیرى این نیروى جوان فرماندهان در راستاى تولید نیازمندى‌هاى نظامى كشور نیز در آن زمان كه كشور نیازمندى شدید به این تجهیزات راهبردى و خاص داشت، بسیار موفقیت‌آمیز بود، تجربه‌اى كه به فرموده حضرت امام(ره) باید آن‌را از دستاوردهاى مهم جنگ دانست.

 


به‌كارگیرى این تجربه و ادامه آن توسط دلاورمردان باهمتى همچون شهید «تهرانى مقدم» بود كه توانست دستاورد عظیمى در عرصه صنایع دفاعى و موشكى كشور به همراه داشته باشد و كشور را به این موفقیت‌هاى بزرگ نائل نماید و ضمن ایجاد روحیه خودباورى در میان جوانان و نیروهاى نظامى، قدرت و توان دفاعى و بازدارندگى كشور را تا این حد چشمگیر ارتقا دهد به آن اندازه كه امروزه دشمنان به این‌قدرت برتر اقرار مى‌نمایند.

 


بنابراین مى‌توان این تجربه‌هاى ارزشمند دفاع مقدس را امروزه در تمامى عرصه‌هاى مختلف كشور به كار گرفت و نتایج و پیامدهاى قابل‌توجه و مهمى را از آن همچون گذشته انتظار داشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد