در گفتگوهای مختلف مطرح شد؛

واکنش نمایندگان مجلس به عدم اجرای دستور رئیس دستگاه قضا برای برخورد با رسانه‌های تفرقه‌افکن/ تعلل دادستانی در اعلام جرم دروغ‌پردازی رسانه‌ای پذیرفتنی نیست

کد خبر: 303134
|
13:00 - 1397/07/07
نسخه چاپی
واکنش نمایندگان مجلس به عدم اجرای دستور رئیس دستگاه قضا برای برخورد با رسانه‌های تفرقه‌افکن/ تعلل دادستانی در اعلام جرم دروغ‌پردازی رسانه‌ای پذیرفتنی نیست
با آنکه چند هفته‌ای از دستور رئیس دستگاه قضا به دادستان تهران مبنی بر برخورد با رسانه‌های منتشرکننده شایعه سواستفاده جنسی مردان عراقی از زنان ایرانی می‌گذرد اما هنوز هیچ خبری در رسانه‌ها از برخورد با منتشرکنندگان این شایعه منتشر نشده است. این سکوت دادستان تهران، واکنش نمایندگان مجلس نیز در پی داشته است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حدود بیست روز از جوسازی برخی رسانه‌‌ها با انتشار شایعه استفاده جنسی مردان عراقی از زنان ایرانی در منطقه اروند و شهرهای مشهد و قم می‌گذرد. خبر کذبی که ابتدا در سایت‌ خبری خبرآنلاین و خبرگزاری ایسنا منتشر و توسط روزنامه شرق پشتیبانی شد. این سوژه که ظاهرا با عنوان "پروژه عراق‌" روی میز دبیران رسانه‌های خاص قرار گرفته، با هدف تفرقه‌افکنی میان دو ملت ایران و عراق آن هم در آستانه ماه محرم، روزهای متمادی، اذهان مردم را مشوش کرد و بازتاب‌های مختلفی نیز در پی داشت.

علاوه برافکار عمومی که خواهان شفافیت انگیزه این خبرسازی‌ها بودند، از سوی رئیس قوه قضاییه نیز دستورات لازم برای شناسایی مسببان اصلی این شایعه‌پراکنی و برخورد با عاملان آن صادر شد.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضائیه چند روز بعد از انتشار این خبر، در جلسه مسؤولان عالی قضایی می‌گوید: «در ایام اخیر، با هدف تحریک مردم عزیزمان شایعه کردند زائران عراقی در مشهد مقدس اقدام به برخی اعمال خلاف و دون شأن می‌کنند. از سوی دیگر شاهد راه افتادن فتنه‌هایی در بصره بودیم. آنها به وضوح در پی ایجاد تقابل میان مردم ایران و عراق و بویژه در میان شیعیان هستند... ما باید در مقابل دشمنی که به آبروی زوار امام رضا(ع) هم رحم نمی‌کند، به هوش باشیم. همین چندهفته پیش که چنین مسائلی مطرح شد، بنده به دادستان محترم تهران گفتم این شروع یک فتنه است و باید با رسانه‌هایی که این موضوع را برجسته می‌کنند و از این طریق به ایجاد تقابل میان مردم ایران و عراق می‌پردازند، برخورد شود. البته ممکن است چند نفری هم در گوشه‌ای تخلف کرده باشند که باید در جای خود رسیدگی شود امابرجسته کردن موضوع و تعمیم آن به زوار عراقی حضرت امام رضا(ع) توسط برخی رسانه‌ها مستلزم اعلام جرم دادستانی است. انسان متاسف می‌شود، گویی اینان متوجه نمی‌شوند خط فتنه دشمن چیست».

اما با آنکه چند هفته‌ای از دستور رئیس دستگاه قضا به دادستان تهران مبنی بر برخورد با رسانه‌های منتشرکننده شایعه سواستفاده جنسی مردان عراقی از زنان ایرانی می‌گذرد اما هنوز هیچ خبری در رسانه‌ها از برخورد با منتشرکنندگان این شایعه منتشر نشده است. این سکوت دادستان تهران، واکنش نمایندگان مجلس را نیز در پی داشته است. آنها در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف خواهان برخورد فوری دستگاه قضا و دادستانی با رسانه‌های شایعه‌پراکن شده‌اند.

*****

 
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس:
رسانه‌های تفرقه افکن باعث وهن نظام هستند/تعلل دادستانی در اعلام جرم دروغ‌پردازی رسانه‌ای پذیرفتنی نیست

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو بادیار آفتاب؛ با اشاره به دروغ پردازی و شایعه سازی که برخی از رسانه ها انجام داده اند گفت: متاسفانه امروز شاهد هستیم که برخی از رسانه ها فعال مایشا شدند، هر چه دلشان می خواهد می نویسند و کسی هم مانع آنها نیست.

سلیمی اظهار کرد: شرایط به گونه ای شده است که اخبار خلاف در برخی از رسانه ها زیاد شده است که این موضوع می تواند آسیب های را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اخبار خلاف توسطه رسانه های داخلی باعث وهن نظام و برخی موجب خدشه به امنیت ملی می شود ادامه داد: در واقع انتشار این گونه اخبار با منافع ملی منافات دارد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتشار این گونه اخبار زمینه گسترش بی اعتمادی مردم به نظام را فراهم می کنند.

 سلیمی با اشاره به دستور صریح رئیس قوه قضائیه در برخورد با دروغ پردازی های رسانه ای بیان کرد: متاسفانه برخوردهای لازم با اینگونه رسانه انجام نشده و این تعلل پذیرفتنی نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید یک جا جلوی این گونه اقدامات گرفته شود بیان کرد: در صورتی که برخورد مناسب با اینگونه رسانه ها انجام نشود بازهم شاهد این گونه اقدامات خواهیم بود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در گذشته هم مواردی مشابه وجود داشته است که برخی از خبرنگارانی که در این رسانه ها فعالیت داشته اند با انتشار اخبار خلاف، آسیب های را وارد کرده اند و امروز به رسانه های معاند پناه برده اند.

سلیمی با تاکید بر اینکه دستور صریح رئیس قوه قضائیه در برخورد با رسانه های تفرقه افکن باید به سرعت پیگیری شود خاطرنشان کرد: اجازه ندهیم در این مورد دوباره کلاه سرمان برود.

 
 
رئیس فراکسیون رسانه ملی، مطبوعات و فضای مجازی:
رسانه‌ها موظفند سیاست‌های کلی نظام را تقویت کنند/ توقع ما از دادستانی برخورد جدی با رسانه‌های تفرقه‌افکن است

جبار کوچکی‌نژاد رئیس فراکسیون رسانه ملی، مطبوعات و فضای مجازی در گفت‌وگو با۸دیدر واکنش به عملکرد رسانه های تفرقه افکن بین روابط ایران و عراق، اظهار کرد: دشمنان جنگ روانی و جنگ رسانه ای علیه نظام جمهوری اسلامی را به راه انداخته است.

وی افزود: تلاش می کنند به یک شکلی در داخل قبایل، احزاب و گروه های سیاسی را با هم درگیر کنند و هم در خارج کشور به ویژه کشور هایی که مثل عراق به ما نزدیک اند این روابط را با مشکل مواجه کنند.

رئیس فراکسیون رسانه ملی، مطبوعات و فضای مجازی با اشاره به اینکه در ایام اربعین حسینی و حتی روزهای عادی بسیاری از زایران ایرانی به عراق برای زیارت عتبات عالیات سفر می کنند، تصریح کرد: از طرفی هم از عراق زایران زیادی وارد مرزهای کشور ما می شوند و به شهرهای زیارتی مثل مشهد و قم می روند.

نماینده مردم رشت در مجلس، گفت: رسانه های تفرقه افکن برای برهم ردن این ارتباطات موضوعات غیر واقعی را طرح می کنند تا باعث به هم خوردن این روابط شوند.

کوچکی نژاد با تأکید بر اینکه این رسانه ها گاهی مردم را از موضوعاتی که بر روی آن حساس اند تحریک می کنند، تصریح کرد: دستگاه قضایی وظیفه دارد با رسانه های تحریک کننده و هماهنگ با دشمن در جنگ روانی برخورد ارشادی، تذکری کند و در نهایت توقیف این سایت ها و نشریات را داشته باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: رسانه ها موظف اند در این مرحله که مرحله سختی است و دشمن چند جبهه جنگ اقتصادی و روانی و ایجاد شایعات علیه نظام جمهوری اسلامی را باز کرده است برای غلبه براین امواج، سیاست های کلی نظام را تقویت کنند.

کوچکی نژاد تصریح کرد: رسانه ها باید برای حفظ و تقویت این سیاست های کلی نظام کار کنند نه اینکه به دنبال تفرقه و درگیری و این مسایل باشند.

وی ادامه داد: دادستانی باید در حوزه برخورد با رسانه های تفرقه افکن دقت بیشتری داشته باشد و در این رابطه به موقع ورود کنند.

کوچکی نژاد در پایان تصریح کرد: ما توقع داریم دادستانی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای نظارت بر مطبوعات تذکرات لازم و اقدامات مورد نظر را انجام دهند و دادستانی هم برخورد جدی کند.

 

نماینده مردم زاهدان در مجلس:
دادستانی، دورغ پردازی رسانه‌ای درباره استفاده ابزاری از زنان را پیگیری کند

علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی هم بهعصرهامونگفته است که دادستانی باید به عنوان مدعی العموم در این موضوع ورود پیدا کند زیرا به احساسات مذهبی مردم خدشه وارد شده است.

وی گفت: پرادختن به این موضوع اقدام شیطان صفتانه و استفاده ابزاری برای تخریب اخلاقیات و ارزش های انسانی است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نباید با شئونات و جایگاه مردم ایران بازی شود بر این اساس مسئولان مربوطه باید با چنین افرادی برخوردی قاطع انجام دهند.

یارمحمدی ادامه داد: افرادی که اقدام به انتشار چنین مسائل کذبی می کنند باید پاسخگو باشند.

 

عضو کمیسیون قضایی مجلس:
دادستان کشور به موضوع توهین به زوار امام رضا(ع) ورود کند/با رسانه‌های دروغ‌پرداز برخورد قانونی شود

بهمن طاهرخانی در گفت‌وگو با صبح قزوینبا اشاره به شایعه‌پراکنی برخی از رسانه‌ها در مورد زوار امام رضا(ع) اظهار کرد: باورها و اعتقادات دینی مردم مسائلی نیست که بازیچه دست کسی قرار بگیرد.

وی افزود: باید با کسانی که به باورها و اعتقادات معنوی مردم تعرض کرده‌اند، برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد؛ زیرا این تعرض نمونه‌ای از ضددموکراسی است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس اضافه کرد: مراجع قانونی و دستگاه قضایی باید برخورد مناسب و عادلانه‌ای با رفتارهای غلط افرادی که چنین اهانت‌هایی کرده‌اند، داشته باشند.

وی عنوان کرد: حریم اعتقادی افکار مردم نباید به واسطه مسایل شخصی و گروهی شکسته شود و با توجه به قبح این کار نیاز است دادستان کل کشور عکس‌العمل مناسب و منطقی نشان دهد و به به موضوع توهین به زوار امام رضا(ع) ورود کند.

طاهرخانی اذعان کرد: پیگیری جدی بحث شایعه‌پراکنی برخی از رسانه‌ها در مورد زوار امام رضا(ع) و اقدام پیشگیرانه مناسب در سریع‌ترین زمان ممکن ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: طبیعی است که این موضوع باید از سوی مراحع قضایی کشور در سریع‌ترین زمان ممکن ریشه‌یابی شود تا سرنخ آن مشخص شده و بدانیم آبشخور این حرکت‌ها از کجاست.

در آستانه اربعین مسئولان مراقبت‌های لازم را انجام دهند
عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: با ریشه‌یابی این مسئله قطع به یقین بهتر و دقیق‌تر می‌توان راهکار لازم برای جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی در آینده ارائه داد.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه در آستانه اربعین حسینی قرار داریم و اگر جلوی این اقدامات ناپسند گرفته نشود، احتمال دارد شاهد چنین مواردی باشیم وظیفه مسئولان امر این است که مردم را نسبت به این مسئله آگاه کنند.

طاهرخانی افزود: مردم هم باید مراقب باشند تا تحت تأثیر این حرکات شوم دشمنان نظام و انقلاب قرار نگرفته و راه را اشتباه نروند.

وی یادآور شد: از مسئولان انتظار می‌رود در آستانه اربعین حسینی مراقبت‌های لازم را انجام دهند تا تا برخورد و کدورتی بین مردم ایران و عراق ایجاد نشود.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:
امیدوارم زودتر با روزنامه‌های خاطی برخورد شود

حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌و‌گو بانافعاظهار کرد: متأسفیم که روزنامه‌های زنجیره‌ای دست به تبلیغات و انتشار مطالبی می‌زنند که از طریق رسانه‌های بیگانه مطرح شده و همراهی می‌شود.

وی در ادامه گفت: این رسانه‌های داخلی با ایجاد تنش و انجام این اقدامات، امنیت و ارتباطات دو کشور و همچنین مسائل مربوط به مردم این دو کشور را به خطر می‌اندازند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این موضوع در کمیسیون فرهنگی مطرح و قبل از آن، از ناظر کمیسیون خواسته شد که حتماً در هیأت نظارت در این زمینه دقت کافی را داشته باشند، حتی قرار شد اگر رسانه‌ای خلاف رفتار کرده، طبق ضوابط قانونی با آن برخود شود.

وی افزود: چنین موضوع تنش‌زایی به طور مفصل در کمیسیون مطرح شد و هیأت نظارت تعهد داد که این مسئله را با قدرت پیگیری کند.

سالک با بیان اینکه قوه قضائیه به این موضوع ورود کرده و به طور طبیعی مسیر و روند کاری خود را دنبال می‌کند، تصریح کرد: روز سوم محرم دادستان کشور در این باره صحبت‌هایی عنوان کرده و امیدواریم هر چه سریع‌تر با خاطیان برخورد شود تا اینگونه رسانه‌ها با ارزش‌های دینی دو ملت بازی نکنند.

 

یک نماینده مجلس:
منتظر برخورد قضایی با رسانه‌های تفرقه‌افکن میان روابط ایران و عراق هستیم

حسن بهرام‌نیا، نماینده مجلس در گفتگوایلام بیدارگفت: ملت ایران و عراق بعنوان دو کشور دوست و همسایه از تعاملات و اشتراکات زیادی برخوردار هستند.

وی اظهار کرد: مهمترین حسن این روابط همجواری است که آمار 55 درصدی شیعیان در این کشور گواه و تأیید نمونه های اشتراکات و تعاملات میان این دو کشور تلقی می شود.

این نماینده مجلس افزود: مردم عراق از دوست داران امام رضا (ع) در ایران و مردم ایران نیز از دوست داران و محبین امامین معصوم در عراق هستند و همین موضوعات باعث دوستی و اتحاد بیش از پیش این دو ملت شده است.

بهرام نیا ادامه داد: امروزه می بینیم که رفت آمدهای دینی و مذهبی میان دو کشور به اوج خود رسیده و حتی افراد زیادی از کشور عراق برای درمان پزشکی به ایران مراجعه می کنند.

وی تصریح کرد: با این وجود و این ارتباط تنگاتنگ میان این دو کشور اما برخی نمی خواهند وحدت میان ایران و عراق وجود داشته باشند و در حقیقت چشم دیدن آن را ندارند و به دنبال قطع ارتباط ایران با دنیا هستند.

این نماینده مجلس بیان کرد: بنده معتقدم کشانی که به دنبال قطع روابط ایران با کشورهای دنیا و به خصوص ملت های دوست ما هستند، در راستای ساقط کردن نظام است،لذا بیان کردن موضوعاتی که نمی توان درستی آن را به اثبات رساند باید مورد رسیدگی تا حصول نتیجه نهایی انجام گیرد.

بهرام نیا با اشاره به پگیرهای قوه قضاییه در خصوص برخورد با رسانه هایی که به این قبیل مسائل و تحرکات دامن می زنند نیز گفت: اگر در جریان بررسی ها ثابت شود که این رسانه ها در راستای جدایی میان دو ملت این موضوعات را منتشر کرده اند باید برخورد قاطع با آنان صورت گیرد.

وی اضافه کرد: رعایت خط قرمزها از جمله موادری است که باید رسانه ها به آن توجه ویژه داشته باشند و برخی رسانه‌ها نباید از عینک بدبینی به این چنین مسائلو موضوعات نگاه کنند.

این نماینده مجلس در پایان تأکید کرد: منتظر برخورد قضایی با رسانه های تفرقه افکن میان روابط ایران و عراق هستیم.

 

دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی:
کوتاهی در برخورد با رسانه‌های دروغ‌پرداز یک نوع شائبه است

اکبر رنجبرزاده دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو بانافع، در خصوص عدم برخورد و اعلام جرم روزنامه‌های شرق، شهروند و سایت خبرآنلاین در خصوص دروغ‌پردازی این رسانه‌ها، اظهار کرد: تشویش اذهان عمومی در گستره خارج از مرزها و بیشتر از جغرافیای ایران در کشورهای مختلف با هدف تفرقه‌افکنی و از هم گسستگی بین مسلمانان باید پیگرد قضایی داشته و مشخص شود.

وی با تأکید بر اینکه رسالت رسانه‌ها در انعکاس اخبار سنگین است، گفت: به همان میزان اخباری که منتشر می‌شود، آثار، عواقب و گاهی تخریب گسترده به دنبال دارد.

دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هر خبری که منتشر می‌شود، باید تحلیل شده و با اطلاعات دقیق باشد.

وی افزود: حرکت در مسیری که دشمن نقشه آن را طراحی کرده، اگر در داخل نیز رسانه‌ها آن را برجسته کنند، ریل‌گذاری در مسیر دشمن است.

رنجبرزاده با بیان اینکه باید مشخص شود اگر انتشار خبری نادانسته بوده، متناسب با ناآگاهی با آنان برخورد شود، تصریح کرد: اگراحیاناً دانسته و از روی قصد و غرضی خبری منتشر شده، باید اعلام جرم شود چراکه ضربه زیان‌باری بر کشور داشته است.

وی با تأکید بر اینکه طی چهار دهه انقلاب مسیری که رفته‌ایم برای انسجام بین مسلمانان بوده است، ادامه داد: اگر رسانه‌هایی بخواهند اتحاد و انسجام بین مسلمانان را با اینگونه ادبیات در اخبار هدف بگیرند، قابل دفاع نیست و باید هرچه سریع‌تر با آنها برخورد شود.

دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کوتاهی در برخورد با رسانه‌های دروغ‌پرداز یک نوع شائبه است که باید مورد بحث و بررسی دستگاه قضا قرار گیرد.

وی یادآور شد: در این زمینه باید وزیر دادگستری در مجلس حاضر شود و یا نمایندگان مجلس مکاتباتی با رئیس قوه قضائیه در این زمینه داشته باشند؛ این اقداماتی است که مجلس می‌تواند اعمال کند.

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:
انتظار مجلس برخورد شدید دستگاه قضایی با رسانه‌های منتشرکننده شایعات علیه زائران عراقی است

ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با صاحب نیوزبابیان اینکه ما انتظار داریم دستگاه قضایی با رسانه‌هایی که شایعاتی پیرامون زائران عراقی را منتشر کرده‌اند به‌شدت برخورد کند، اظهار کرد: این کار یک خط فتنه تفرقه‌افکنانه‌ای است که قطعاً پشت آن سرویس‌های اطلاعاتی برخی از کشورهای منطقه و آمریکا وجود دارد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: تعاملات بسیاری خوبی بین ایران و عراق وجود داشته و است که نفوذی‌های عراقی می‌خواهند اختلاف ایجاد کنند.

وی افزود: نفوذی‌ها می‌خواهند از بحث اربعین و دیگر برنامه‌های بین دو کشور سو استفاده کنند که باید قطعاً دستگاه‌های قضایی به‌شدت با این‌ها برخورد کنند.

 

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس:
قوه قضاییه به موضوع هتاکی های رسانه ای ورود کند/ توهین به مقدسات ریشه‌یابی شود

علی قربانی، نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در پاسخ به این سوالعصر اترک ، درخصوص چرایی عدم برخورد با رسانه هایی که نقش قابل توجهی در شایعه پراکنی علیه زوار عراقی داشتند، اظهار کرد: ورود، رسیدگی و مقابله با هتاکی ها همچنین توهین به مقدسات و محرمات مذهبی با قوه قضاییه، دستگاه های امنیتی همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد است.

قربانی تصریح کرد: در صورتیکه قوه قضاییه نخواهد نسبت به این موضوع ورود کند، نمایندگان مجلس در نطق هایشان به قوه قضاییه تذکر خواهند داد.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دستگاه قضا وظیفه دارد که هتاکان را احضار و این مسئله را بررسی و ریشه یابی کند که مشخص شود این موضوع از کجا آب می خورد.

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که باید به محرمات و باورهای دینی تمام ادیان احترام گذاشته شوند، عنوان کرد: در این برهه از زمان که به سر می بریم کشور به وحدت و همبستگی ملی نیاز دارد و در این شرایط نباید مسائلی این چنینی بوجود آید.

قربانی در خاتمه تصریح کرد: مردم این سرزمین اعتقاد عمیقی به امام حسین(ع) و قیام عاشورا دارند بنابراین این حرکت سخیف هتاکی به باورهای دینی شیعیان، بر روی اعتقاد این مردم اثر نخواهد گذاشت و همانطور که مردم باورهای دینی خود را حفظ کرده اند، حفظ خواهند کرد.

 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:
فعالیت مستمر استعمار برای جدایی ایران و عراق/لزوم برخورد جدی قوه قضائیه و مسئولین با انتشار دهندگان شایعات

محمداسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو باراه آرمان؛ با بیان اینکه از مدت ها قبل یکی از سیاست های انگلیس و آمریکا کوچک کردن کشورهای منطقه از نظر ساختاری بوده است،گفت: تا بتوانند اختلافات اعتقادی، مذهبی و قومیتی ایجاد کنند و این کار به صورت مزمن و مستمر ادامه دارد.

وی عنوان کرد: غربی ها می خواستند کشورها نتوانند به ملت ها نزدیک شوند چرا که سابقه تلخی از تشکیل امپراطوری بزرگ اسلامی در ذهن غربی ها وجود داشت و آنان از شکل گیری امت واحده اسلامی به شدت نگران بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: پس از فروپاشی رژیم صدام و نزدیک شدن دو ملت ایران و عراق به یکدیگر وحشت در نظام سلطه و به ویژه آمریکا و انگلیس فرا گرفت؛دستگاه های جاسوسی و دلارهای رژیم آل سعود و وهابیت به منظور رو در رو قرار دادن دو ملت مورد استفاده قرار داده شد.

سعیدی بیان کرد: اما به فضل الهی و با هوشیاری ملت ایران و عراق، مرجعیت شیعه و مقام معظم رهبری تا کنون نتواسته اند کاری از پیش ببرند.

وی افزود: از نظر اعتقادی و مذهبی مراسمات اربعین سیدالشهدا علیه السلام باعث وفاق و همبستگی دو ملت شده است و این مسئله هم مزید بر علت باعث وحشت بیشتر انان شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: دشمنان برای اینکه تأثیر منفی در وفاق و همبستگی بین ملت های مسلمان بگذارند اقداماتی را انجام می دهند و متأسفانه برخی در داخل کشور نیز ناآگاهانه و غفلت مدارانه در زمین دشمن بازی می کنند.

سعیدی با تأکید بر اینکه در داخل کشور برخی عامدانه به این سمت سوق پیدا می کنند، اظهار کرد: دستگاه های مسئول و قوه قضائیه باید برخورد جدی داشته باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دشمنان در خارج از مرزهای کشور با ایجاد عملیات روانی و تبلیغاتی اقداماتی را انجام داده اند؛ شرایطی را ذهن ملت ایران ایجاد کرده اند که زائران عراقی در ایران و مقدسات را تحت الشعاع قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها