در راستای پایتخت کتاب ایران صورت گرفت؛

اهدای ١٥٠ جلد کتاب به کتابخانه شورای شهر اسلام آبادغرب

کد خبر: 303158
|
11:41 - 1397/07/09
نسخه چاپی
اهدای ١٥٠ جلد کتاب به کتابخانه شورای شهر اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: در راستای شعار" اسلام آبادغرب در مسیر پایتخت کتاب ایران"، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ١٥٠ جلد کتاب به کتابخانه شورای اسلامی شهر اسلام آبادغرب اهداء نمود.

به گزارشاسلام آباد خبر، در راستای شعار" اسلام آبادغرب در مسیر پایتخت کتاب ایران"، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ١٥٠ جلد کتاب به کتابخانه شورای اسلامی شهر اسلام آبادغرب اهداء نمود.

 

براساس این گزارش؛ نشست دوستانه و صمیمی رئیس شورای شهر اسلام آباد غرب با اعضاء دبیرخانه پایتخت کتاب ایران ظهر امروز در محل شورای اسلامی شهر اسلام آباد غرب با تاکید بر رویکرد همگرایانه در حوزه فرهنگی و هنری برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه تمری با تشکر از حمایت شورای اسلامی شهر و شهرداری در برگزاری جشنواره ملی تئاتر مرصاد به عنوان یک رویداد مهم هنری کشور بیان داشت : نقش شورای اسلامی شهر و شهرداری در روند توسعه فرهنگی و ارتقاء فرهنگی یک شهر ، نقشی برجسته و پراهمیت است و این نقش اگر سمت و سوی هگرایانه و با برنامه ریزی باشد می تواند به موثر واقع شود.

 

تمری افزود : نمی توان بدون برنامه و بدون توجه به ظرفیت های سایر دستگاهها در مسیر رشد و بالندگی گام گذاشت و لذا ضرورت برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های دستگاههای اجرایی یک امر ضروری و حتمی است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با عنایت به طرح پایتخت کتاب ایران افزود : طرح پایتخت کتاب ایران یکی از طرح های ارزشمند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است توانسته ظرفیت مناسبی برای توسعه مطالعه کتاب و کتابخوانی فراهم کند و اگر شهری بنیان های فرهنگی خود را بر محوریت کتاب و کتابخوانی قرار دهد بدون شک می تواند به درجه بالایی از دانایی دست یابد و حتی مناسبات رفتار عمومی و فرهنگ عمومی را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد.

 

تمری افزود : اسلام آباد غرب ظرفیت های فرهنگی و هنری بالایی دارد که اگر بتوان به شکل مناسبی از این ظرفیت ها استفاده کرد می توان نتایج مثبتی گرفت .

 

وی افزود : لزوم بهره گیری از اذهان خلاق ، ایجاد همگرایی بین نهادهای فرهنگی ، دلسوزانه عمل کردن و برگزاری رویدادها و فستیوال های بزرگ می تواند این ظرفیت ها را نمایان کند.

 

در ادامه پرویز رزم دیده رئیس شورای اسلامی شهر اسلام آبادغرب به اهمیت فرهنگ اشاره و بیان داشت : در حوزه فرهنگ در هر زمانی که افراد مراجعه کرده اند حتی در زمانی که رئیس شورا نبوده ام حمایت جدی صورت گرفته است .

 

وی افزود : برخی از رفتارهای اجتماعی مانع از آن شده تا رشد و توسعه متوازنی داشته باشیم و لذا باید برای اصلاح این رفتارها تلاش و کوشش کنیم.

 

رزم دیده افزود : داشتن صداقت یکی از الزامهای رفتار اجتماعی است که باید خودمان را به این رفتار حسنه آراسته بکینم و جامعه را نیز به این سمت و سو سوق دهیم.

 

رئیس شورای اسلامی شهر اسلام آبادغرب در ادامه افزود : آماده هر گونه مشارکت در فعالیت های فرهنگی از جمله پایتخت کتاب ایران هستیم.

 

در ادامه نیز روناک رستمی مسئول دبیرخانه پایتخت کتاب ایران در اسلام آباد غرب گفت : در دوره آموزشی که در کاشان برگزار شد شاهد حضور شهرداران ١٠ شهر منتخب برای پایتخت کتاب ایران بودیم و این طرح می تواند به رشد وبالندگی شهرستان کمک کند و از شورای اسلامی شهر تقاضا داریم به صورت ویژه از این طرح حمایت نمایند.

 

در پایان تعداد ١٥٠ جلد کتاب به شورای اسلامی شهر اهداء شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد