معاون دبیر کل حزب‌الله:

سوریه گورستان تروریست‌ها شد نه پایگاه آنان /اقدامات عربستان در یمن «جنایت صرف» است

کد خبر: 303194
|
11:38 - 1397/07/12
نسخه چاپی
سوریه گورستان تروریست‌ها شد نه پایگاه آنان /اقدامات عربستان در یمن «جنایت صرف» است
معاون دبیر کل حزب الله لبنان ضمن انتقاد از جنایات عربستان سعودی در آمریکا، تأکید کرد که مهم‌ترین چالشی که محور مقاومت طی هفت سال گذشته با آن روبه‌رو بود، تروریسم تکفیری است که با هدف تغییر نقشه خاورمیانه ایجاد شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان تأکید کرد که هم اکنون در خاورمیانه دو بحران بزرگ وجود دارد: هژمونی آمریکا و اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی.

قاسم با اشاره به جنگ نرم و سخت آمریکا علیه کشورهای منطقه، تأکید کرد که این جنگ‌ها بر جسب منافع آمریکا و برای غارت ثروت ملت‌های منطقه است و این کشور از تمامی نیرنگ‌های شیطان استفاده کرده است، «لذا ما باید با شیطان بزرگ مقابله می‌کردیم».

پایگاه رسمی «المقاومه الاسلامیه» به نقل از این مسئول حزب الله گزارش داد، درباره اسرائیل نیز باید گفت که این رژیم اشغالگری خود را گسترش داده و طمع آن را دارد که از نظر جغرافیایی از فرات به نیل برسد و از نظر سیاسی به همه کشورهای دنیا، ولی مقاومت و جهاد مردم فلسطین و کسانی که با آنان بودند سبب شد اسرائیل به راهکارهای کنونی برسد.

وی با بیان اینکه مهمترین چالش محور مقاومت در هفت سال گذشته تروریسم تکفیری در سوریه بود، اظهار داشت که این تروریسم محصول آمریکاست که آن را در افغانستان به وجود آورد و با پول کشورهای عربی حاشیه خلیج فرس به ویژه عربستان آن را ادامه داد و رژیم صهیونیستی نیز از آن بهره‌برداری کرد.

قاسم با اشاره به نقش مهم محور مقاومت در مقابله با تروریسم تکفیری که با هدف تغییر نقشه خاورمیانه به وجود آمد، تأکید کرد که محور مقاومت در خطرناکترین مواجهه پیروز شد و همه «نقشه‌ها و پیش‌بینی‌های آنان شکست خورد. پیش‌بینی می‌کردند که طی سه ماه بر سوریه مسلط خواهند شد... ولی سوریه ایستاد و ثابت کرد که سوریه مقاوم با چنین رهبر، ملت، ارتش و همپیمانانی نمی‌تواند شکست بخورد».

معاون دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه محور غربی تروریستهایی را از 80 کشور به سوریه آورده بودند تا پایگاه آنان شود، اظهار داشت که در حال حاضر این کشور گورستانی بر آنهاست.

وی با اشاره تأثیر منفی حمایت از تروریستها بر اقتصاد عربستان سعوی، اعلام کرد که آمریکا نیز دیگر قادر نیست که قواعد بازی را در زمین به دست گیرد؛ به همین دلیل راهکارهای سیاسی را نمی‌پذیرد.

قاسم با تأکید بر اینکه ایستادگی ملت فلسطین توانست اجرای «معامله قرن» را متوقف کند، اظهار داشت که مردم این کشور به مردم جهان گفتند که فلسطین باید در مسیر پیروزی گام بردارد، همان گونه که محور مقاومت در لبنان، عراق و سوریه پیروز شد؛ هر چند که پیروزی نهایی به تأخیر افتاده ولی مسیر مقاومت کنندگان، مسیر پیروزی است.

معاون دبیر کل حزب الله درباره ملت یمن نیز گفت که این ملت با ایستادگی اسطوره‌ای خود پیروز خواهد شد و آنچه عربستان علیه این کشور انجام می‌دهد جنایت صرف است و هیچ ارتباطی به سیاست، آینده، اسلام و اخلاق ندارد، بلکه رابطه آن با جنایت است.

وی در پایان تأکید کرد که حضور حزب الله در سوریه محل مناقشه با احدی نیست؛ زیرا این مسئله با هماهنگی کامل با حکومت سوریه انجام می‌گیرد و اهداف مشترک و واحدی بین طرفین وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها