امام جمعه اسلام آبادغرب:

بسیج توان خود را صرف گره‌گشایى از مشكلات مردم نموده است/ نیروى انتظامى پاسدار امنیت و اقتدار كشور است

کد خبر: 303202
|
14:13 - 1397/07/13
نسخه چاپی
بسیج توان خود را صرف گره‌گشایى از مشكلات مردم نموده است/ نیروى انتظامى پاسدار امنیت و اقتدار كشور است
امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: سازمان بسیج مستضعفین توان خود را مصروف خدمت‌رسانى و گره‌گشایى از مشكلات مردم نموده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب باداشاره به برگزارى رزمایش خدمت‌رسانى بسیج كه در قالب هفت هزار و چهارده گروه خدمت‌رسان جهادى و در قالب ساخت و تكمیل ۱۹۷۳ پروژه بهداشتى، آموزشى، تولیدى، كشاورزى و فرهنگى صورت‌گرفته، گفت: این رزمایش نمایشى از توان‌ بی بدیل سازمان بسیج مستضعفین است كه همه همت و توان خود را مصروف خدمت‌رسانى و گره‌گشایى از مشكلات مردم نموده است.

 

وی افزود: نقطه اوج رزمایش خدمت بسیج با حضور مقام معظم رهبرى در ورزشگاه آزادى رقم خورد، در عین حال نباید از تلاش‌هاى مذبوحانه رسانه‌هاى بیگانه غافل بود كه تلاش دارند تصویرى مغرضانه از این جشنواره خدمت ارائه دهند و آن‌را به امنیتى كردن فضاى كشور و تلاش براى سركوب و ایجاد فضاى خفقان تفسیر نمایند.


امام جمعه شهرستان خاطرشان کرد: رهبری حکیم انقلاب اسلامی در تعبیرى ژرف و دقیق درباره بسیج فرموده‌اند: « بسیج براى جوانان شورآفرین، براى دوستان امیدآفرین و براى دشمنان بیم‌آفرین است.»، پیام نمایش ۱۰۰ هزار نفرى بسیجیان در ورزشگاه آزادى و در حضور فرمانده كل قوا، 700 هزار نفری سراسر کشور -پیامِ حضور در صحنه براى خدمت‌رسانى به مردم، كمك به دولت براى حل مشكلات جامعه، نمایش وحدت و انسجام ملى، نمایش شور انقلابى و تزریق امید و نشاط و اعتماد به جامعه خواهد بود.

 

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در این اجتماع عظیم بسیجیان جهاد گر با اشاره به اینکه دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی بعد از کنکاش فراوان، به تحریم رسیده است وجز تحریم اقتصادی راه دیگری ندارد و بقیه‌ی راه‌ها در مقابل او مسدود است،یاد آور شدند که تحریم اقتصادی شکننده‌تر از اقتصاد ملی ما است واقتصاد ملی ما می‌تواند تحریم را شکست دهد و شکست تحریم، شکست آمریکا است و آمریکا یک سیلی دیگر از ملت ایران خواهد خورد.


خطیب جمعه اسلام آبادغرب یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در تشریح ابعاد راهبرد دشمن و دلایل شکستش از مردم ایرن در این سخنان به نکاتی چند اشاره کردند؛
1. تصور نکنید راهی که پیش روی ماست یک اتوبان آسفالته‌ بی‌مانع است؛ نه، راه پیشرفت به روی ما باز است اما راه، پُرپیچ‌وخم است. موانعی وجود دارد. دشمن به‌طور کامل در مقابل ما فعال است. ما باید در مقابله با موانع، این راه را طی کنیم.

2. برای آنکه بتوانیم راه را طی کنیم، احساس حضور دشمن و وجود دشمن است. تا انسان نداند که دشمن در مقابل اوست برای خود حرز و دفاع و سنگر به وجود نمی‌آورد. آن روشنفکرِ راحت‌طلب و ریاکار و منافق که اساس دشمنی آمریکا را انکار می‌کند و نمی‌فهمد و نسخه‌ی تسلیم در مقابل آمریکا برای ملت و دولت می‌نویسد، اگر عامل دشمن نباشد، حداقل مرد میدان پیشرفت کشور نیست.

3. گام دیگر اعتمادبه‌نفس و عزم در ایستادگی در مسیر مبارزه است. آدم‌های بی‌روحیه‌ی خود‌کم‌بینِ فرصت‌طلب در این میدان هیچ هنری نمی‌توانند نشان بدهند؛ اگر مانع برای دیگران درست نکنند خودشان هیچ کاری که نمی‌توانند بکنند. البته جوان‌های ما در همه‌ی این جهات به این بلیه مبتلا نیستند و اعتمادبه‌نفس و شجاعت دارند.

4. عیب واقعی بن‌بست است که بحمدالله نداریم. ما بن‌بست نداریم.عیب واقعی این است که جوان کشور گمان کند راه‌حلی وجود ندارد جز پناه بردن به دشمن.بعضی سعی می‌کنند این را به جوانان ما القا کنند. دشمن این را می‌خواهد. دشمن می‌خواهد ملت ایران را به این نتیجه برساند که بن‌بست است، راه‌حلی وجود ندارد مگر زانو زدن و تسلیم شدن در مقابل آمریکا.

5. من صریحاً اعلام می‌کنم کسانی که در داخل کشور، این فکر را که مطلوب و محبوب دشمن است ترویج می‌کنند، این‌ها خیانت می‌کنند. این خیانت به کشور است. من به حول و قوه‌ی الهی و به کمک شما، تا جان و توان در بدن دارم نخواهم گذاشت این اتفاق در کشور بیفتد.

 

حجت الاسلام مهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پاسخ قاطع و سریع موشكى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى به عملیات گروهك‌هاى تروریستى در اهواز، گفت: این پاسخ قاطع نشان داد كه جمهورى اسلامى ایران در رابطه با امنیت ملى خود هیچ گونه مماشاتى صورت نخواهد داد و واكنش سریع در برابر اقدامات امنیتى صورت خواهد داد. بنابر تعریف رهبر معظم انقلاب دوران بزن و در رو تمام شده و هر دشمنى بخواهد كه كوچكترین اقدام علیه كشور صورت دهد، با واكنش قاطع از سوى ایران مواجه خواهد شد.

 

وی افزود: ایران توانایى و قدرت دسترسى به دشمنان را در هرنقطه‌اى دارد و موقعیت‌هاى مكانى و دور از محدوده جغرافیایى خللى در اقدامات جمهورى اسلامى ایران نخواهد داشت. ایران تنها كشورى است كه بعد از روسیه و آمریكا براى تنبیه دشمنان خود از موشك‌هاى دوربرد یا میان برد استفاده مى‌كند. منطق این مسأله بدین گونه است كه ایران توانایى اقدامات فراسرزمینى را علیه هر موجودیت و گروهى دارد.


امام جمعه شهرستان با اشاره به مناسبت های پیش رو بیان داشت: 25 محرم الحرام؛ شهادت «حضرت امام زین العابدین»(ع) (94 یا 95 ق) راوى نهضت حسینى وافشاگر ماهیت دستگاه فاسد اموى‌
شاهد و راوى واقعه خونبار كربلا كه از آغاز حركت پدر بزرگوار خویش به سمت كوفه و تا آخرین لحظات شهادت او و تمامى اهل بیت و یاران ایشان، شاهد و ناظر این واقعه تاریخى بود، كسى نبود جز حضرت امام على ابن الحسین(ع)؛ كسى‌كه سخت‌ترین لحظات زندگى را با دیدن فجیع‌ترین صحنه‌هاى جنایت بار یزیدیان نسبت به عزیزترین نزدیكان خود در بستر بیمارى تحمل كرد و بعد از آن نیز رسالت دفاع از اهل بیت امام حسین(ع) را در شرایط سخت اسارت و نیز دفاع از حریم خاندان وحى و ابلاغ پیام نهضت حسینى را بر عهده گرفت و با شجاعت تمام و به شایستگى این وظیفه را به انجام رساند؛ آنگونه كه تامل و تدبر در تاریخ زندگى آن امام عظیم الشأن نشان دهنده شخصیت و جایگاه بارز ایشان در تاریخ شیعه به‌عنوان مكتب شهادت و هدایت است.


وی همچنین با اشاره به13 مهر؛ هجرت تاریخى حضرت «امام خمینى»(ره) از عراق به پاریس (1357 ش)جهانى شدن پیام انقلاب‌ در هجرت تاریخى حضرت امام(ره) به پاریس‌ ، عصر روز سیزدهم مهر ۵۷، امام و همراهان به بغداد منتقل شده و روز بعد، این مهاجر بزرگ با كاروان كوچك همراهش، براى خدا، به‌سوى خدا و در راه خدا، هجرتى تاریخى و سرنوشت‌ساز در تاریخ انقلاب اسلامى را آغاز نمودند. این هجرت تاریخى كه به شكلى شگفت‌انگیز به اندیشه امام خطور نموده و حضرت امام علت آن‌را «فقط خواست و اراده خداوند» عنوان مى‌نمایند و اقامت كوتاه چهارماهه ایشان در پاریس، نهضت انقلابى مردم ایران را جهانى كرد، تحلیل‌ها و طرح‌هاى حضرت امام در پاریس باعث شد ایشان به چهره‌اى انقلابى و بین‌المللى تبدیل شود و صحبت‌هاى ایشان از این نقطه از جهان به اقصى نقاط عالم مخابره شود. علاوه براین منش و سیره و سبك زندگى ایشان در طول این مدت از سوى این رسانه‌ها نشر پیدا كرد و از ایشان چهره‌اى محبوب و رهبرى زاهد و اخلاقى، اما عالم و شجاع معرفى نمود و آن‌را در تقابل با قدرت‌هاى كاخ نشین جهان قرار داد.

 

حجت الاسلام مهری بااشاره به 13مهر روز نیروى انتظامى؛ اظهار کرد: نیروى انتظامى؛پاسدار امنیت و اقتدار كشور از اركان‌هاى حفظ اقتدار كشور و حفاظت و صیانت از نظم و امنیت و تأمین آسایش عمومى و فردى جامعه اسلامى و نگهبانى و پاسدارى از دستاوردهاى انقلاب اسلامى، نیروى انتظامى جمهورى اسلامى ایران است كه با رشادت مردى‌ها و شجاعت و دلاورى‌هاى سربازان خود و تقدیم نمودن ۱۳ هزار شهید كه ۸ هزار شهید مربوط به دوران دفاع مقدس بوده و مابقى در راستاى تأمین امنیت مردم در داخل كشور و در مرزها و در راه مبارزه با اشرار به‌خصوص قاچاقچیان مواد مخدر و نیز عوامل و گروهك‌هاى وابسته به دشمنان نظام اسلامى به شهادت رسیدند، این وظیفه خویش را تاكنون به احسن وجه به انجام رسانده است. هم‌چنین نیروى انتظامى ۲۲ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامى كرده كه از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ جانباز مربوط به دوران دفاع مقدس است.

 

وی افزود: نیروى انتظامى به‌دلیل جایگاه و اهمیتى كه در نظام اسلامى و نیز به‌دلیل ارتباط مستقیمى كه با عموم مردم دارد، همواره ارتقاء توانمندى‌ها و نیز افزایش كارآمدى آن و نیز اقدام به موقع و رشادت این نیرو، مدنظر مقام معظم رهبرى قرار داشته و به آن توصیه نموده‌اند و هم‌چنین این نیروى توانمند و مقتدر را مایه افتخار و سربلندى نظام اسلامى عنوان فرموده‌اند.

 

وی با اشاره به مناسبت16 مهر؛ سالگرد شهادت سردار حسین همدانى در سوریه (1394) ابراز کرد: حبیب مدافعان حرم‌ شهید حاج حسین همدانى ازجمله یاران و سربازان دیرین انقلاب اسلامى است كه پس از سال‌ها مجاهدت در جبهه‌هاى جنگ و در جایگاه فرماندهى و سازماندهى نیروهاى نظامى و پس از اتمام این دوران مجاهدت، حافظ سنگرهاى مهم نظام اسلامى بود و آن زمان كه محافظت از مرزهاى اعتقادى و دینى و مبارزه با قدرت‌هاى سلطه‌طلب را فراتر از مرزهاى كشور و در خط مقدم جهاد با تروریست‌هاى تكفیرى دانست، به این جبهه شتافت و دلاورمردانه در این خط مقدم جنگ جهاد كرد و سرانجام به دست اشقیاى زمان به شهادت رسید و به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

 

وی با یادآوری 15 مهر؛ روز روستا و عشایر خاطرنشان ساخت: روستائیان و عشایر؛سرمایه‌هاى كارآمد پیشرفت اقتصادى كشور هستند که ضرورت توجه به برنامه‌ریزى و سیاستگذارى در جهت ارتقا و پیشرفت روستاها و عشایر كشور-اتخاذ تدابیرى همچون اختصاص وام‌هاى كشاورزى و تولیدى به كشاورزان و صنایع و تعاونى‌هاى كوچك روستایى، برنامه‌ریزى و آموزش كشاورزان و روستائیان در جهت بهبود تولیدات دامى و كشاورزى، ایجاد ظرفیت‌هاى نوین تولیدى با ارائه خدمات و ابزارهاى به روز و كارآمد، توسعه گردشگرى روستایى و جلب توریسم فرهنگى و مذهبى، ایجاد زمینه‌هاى صادرات محصولات فرهنگى و صنایع دستى ومواردى از این قبیل است كه مى‌تواند با استفاده از تجارب كشورهاى دیگر و برنامه‌ریزى هدفمند ثمرات قابل توجهى را در زمینه توسعه روستاها فراهم نماید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد