کالاهای احتکار شده باید به نرخ عادلانه بین مردم توزیع شود؛

آیت‌الله حجتی: احتکار کالا از مصادیق تضییع حق‌الناس است

کد خبر: 303203
|
19:32 - 1397/07/13
نسخه چاپی
آیت‌الله حجتی: احتکار کالا از مصادیق تضییع حق‌الناس است
امام جمعه موقت کرمانشاه، احتکار کالا را از مصادیق تضییع حق‌الناس دانست و بر لزوم توزیع کالاهای احتکار شده به نرخ عادلانه بین مردم تاکید کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، آیت‌الله محمد حجتی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه، احتکار کالا را از مصادیق بارز تضییع حق‌الناس برشمرد و اظهار داشت: امروز در شرایطی هستیم که یک آزمون بزرگ برای مردم و نظام است.

وی افزود: آنهایی که با احتکار در جامعه اختلال ایجاد کرده‌اند دچار تضییع حق‌الناس شده و باید کالاهای احتکار شده را به نرخ عادلانه در بازار بین مردم تقسیم کنند.

خطیب موقت جمعه کرمانشاه در شرایطی که دشمنان نظام همواره از هر فرصتی برای عنادورزی استفاده می‌کنند، ما مردم نباید خودمان در جامعه مساله‌ساز باشیم و با رفتار و اعمالمان به نظام و خودمان ضرر وارد کنیم.

آیت‌الله حجتی همچنین نوسانات ایجاد شده و اخلال در بازار ارز را یکی از خواسته‌ها دشمنان برای برهم زدن ثبات اقتصادی عنوان کرد و گفت: برخی‌ها هم از روی منفعت‌طلبی خواسته یا ناخواسته در مسیر دشمن حرکت کردند.

وی در ادامه افزود: مردم همانطور که به جسم اهمیت می‌دهند باید برای روح خود نیز اهمیت بیشتری قائل شوند و از طمع، حسد، کینه، دروغ و غیبت حذر کنند.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) گفت: پدر بزرگوار ایشان سیدالشهدا و معلم انسان‌ها و افتخار بشیریت تا روز قیامت هستند و این مکتب فراگیری که همراه با حریت است و ندای هیهات من ذلت که در جهان همیشه طنین‌انداز شده به خاطر وجود با برکت امام حسین(ع) است.

حجتی اشاره‌ای به روز روستا نیز داشت و آنها را بخش مولد اقتصاد و تامین‌کننده‌ای اصلی مواد غذایی برشمرد و تصریح کرد: دولت باید امکانات لازم را در اختیار آنها قرار دهد و پیشرفت و ترقی آنها در نهایت به نفع کل جامعه خواهد بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد