کشف جسد روزنامه‌نگار منتقد سعودی در استانبول

کد خبر: 303216
|
08:45 - 1397/07/15
نسخه چاپی
کشف جسد روزنامه‌نگار منتقد سعودی در استانبول
خبر‌های اولیه حاکی از پیدا شدن جسد جمال خاشقجی روزنامه‌نگار مشهور سعودی در یکی از مناطق استانبول ترکیه است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، خبر‌های اولیه حاکی از پیدا شدن جسدجمال خاشقجیروزنامه‌نگار مشهور سعودی در یکی از مناطق استانبول ترکیه است. وی از هفته گذشته پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول به طرز مشکوکی ناپدید شده بود.

الجزیره پیش از این به نقل از پایگاه میدل ایست‌آی اعلام کرده بود جمال خاشقجی قبل از کشته شدن در کنسولگری عربستان در استانبول، شکنجه شده است.

خبرگزاری رویترز نیز شب گذشته گزارش داد دو منبع آگاه ترکیه‌ای گفته‌اند برآورد اولیه پلیس این کشور حاکی از آن است که جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی در داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول کشته شده است.

این منابع آگاه ترکیه‌ای گفته‌اند که خاشقجی ترور شده و جسدش از کنسولگری به بیرون منتقل شده است.

یکی از این منابع گفته بود: «ارزیابی اولیه پلیس ترکیه این است که خاشقجی داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول کشته شده، ما معتقدیم این قتل با برنامه‌ریزی قبلی صورت گرفته و جسد او به بیرون از کنسولگری منتقل شده است.»

انتشار گزارش‌ها درباره احتمال ترور شدن این روزنامه‌نگار منتقد سعودی با واکنش‌های زیادی همراه شده است. سازمان عفو بین‌الملل در همین رابطه با بیان اینکه ترور جمال خاشقجی پیام وحشتناکی برای منتقدان سعودی است، عنوان کرد این اتفاق به این معنی است که منتقدان [آل‌سعود] حتی در خارج از عربستان نیز امنیت جانی ندارند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد