استاندار کرمانشاه:

چندین پروژه مهم کرمانشاه آماده واگذاری به بخش خصوصی است

کد خبر: 303313
|
09:31 - 1397/07/19
نسخه چاپی
چندین پروژه مهم کرمانشاه آماده واگذاری به بخش خصوصی است
استاندار کرمانشاه از آماده بودن چندین پروژه مهم استان برای واگذاری به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، و به نقل از استانداری کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست با اعضای شورای عالی استان که با حضور معاونین استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: بعد از مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بزرگترین پارلمان محلی، شورای اسلامی استان است و این پارلمان به لحاظ اینکه دارای جایگاه بسیار خوبی می باشد می تواند بستر مناسبی برای کمک به توسعه و پیشرفت استان باشد.

وی با بیان اینکه همه ما باید برای کمک به عمران و آبادانی استان بهای بیشتری برای این پارلمان محلی قائل شویم، تصریح کرد: اینکه تا امروز آنطور که باید و شاید از جایگاه شورای اسلامی استان برای کسب همکاری لازم جهت توسعه و پیشرفت استفاده نشده یکی به دلیل کم توجهی مدیران در دعوت نکردن از آنها برای تصمیم سازی در جلسات است و یکی هم خود شورایی ها مقصر هستند که به مسائل توسعه ای استان کم توجه هستند و بیشتر به مسائل شهرهای خود می پردازند.

استاندار کرمانشاه کسب نظر و سهیم شدن اعضای شورای استان در تصمیم گیری ها را گامی موثر برای پیشرفت استان عنوان کرد و بیان داشت: رای مردم به اعضای شورا رای به عمران، آبادانی و پیشرفت شهرها است و این جدا از رای سیاسی است که همین موضوع می تواند کمک حال مدیران برای رسیدن به توسعه و پیشرفت استان باشد.

مهندس بازوند با بیان اینکه همه وظیفه داریم در راستای تقویت این پارلمان محلی گام برداریم،اظهار داشت: نه تنها در استان کرمانشاه بلکه در کل کشور شوراها به دلیل اینکه هنوز درگیر یکسری مسائل حواشی هستند هنوز آنطور که باید نتوانستند به مسائل اصلی بپردازند لذا ما در استان قصد داریم که این جایگاه تقویت شود زیرا اعضای شورای های اسلامی نظرات و طرح هایی که ارائه می کنند می تواند با یکسری پیگیری ها تبدیل به قانون شود لذا ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به ساختار شهرداری ها و مشکلات آنها در کسب درآمد و عدم توانایی در اجرای طرح های مهم خاطرنشان ساخت: شهرداری ها عموماً شهرداری های بدهکاری هستند و حتی قادر نیستند که حق و حقوق پرسنل خود را بپردازند لذا اعضای شورای اسلامی استان با توجه به شناخت خود می توانند کمک حال مدیریت استان باشند و در همین راستا می توان بستر مناسبی را برای حل مشکل شهرداری ها با کمک مدیران و اعضای شوراها ایجاد شود.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: اعضای شورای اسلامی استان باید یک مطالبه گر قوی باشند تا نظرات آنها هم از طریق نمایندگان به مجلس شورای اسلامی و هم از طرف مدیریت استان به دولت اعلام شود و در این زمینه همه برای توسعه بیش از پیش استان گام برداریم.

وی تشویق بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای ایجاد سرمایه گذاری را گامی موثر و بسیار مهم در راستای توسعه استان عنوان کرد و افزود: با توجه به مشکلات موجود همه باید کمک کنیم که بخش خصوصی و سرمایه گذاران انگیزه لازم را برای سرمایه گذاری در استان پیدا کنند و اعضای شورا با توجه به شناختی از توانمندی های منطقه ای خود دارند حتماً در این زمینه می توانند اثربخش واقع شوند.

استاندار کرمانشاه گفت: در حال حاضر پروژه های مهمی مانند اجرای راه آهن سریع السیر همدان تا کرمانشاه، اجرای طرح آزادراه کرمانشاه_همدان، اجرای سدها، طرح های آبرسانی و... از جمله طرح هایی هستند که در استان آماده واگذاری به بخش خصوصی می باشند و دولت در این زمینه موافقت خود را اعلام کرده است لذا با تشویق و ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران می توانیم در این زمینه کمک حال استان باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه قصد داریم همراه با معاونین استانداری بیش از گذشته از نظرات و پیشنهادات اعضای شورای استان در پیشبرد امور استفاده کنیم، گفت: رئیس شورای اسلامی استان مسائل و نظراتی که در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی دارند با اعضای شورای اسلامی استان می توانند با هر کدام از معاونین استانداری جلسات جداگانه داشته باشند و نظرات و مسائل خود را برای کل استان در میان بگذارند و تصمیم گیری های خوبی در این زمینه اتخاذ گردد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد