امام جمعه اسلام آبادغرب:

عده ای با ترویج افکار دشمن وانمود می كنند كه تنها راه باقى مانده تسليم شدن در برابر آمريكاست

کد خبر: 303323
|
13:24 - 1397/07/20
نسخه چاپی
عده ای با ترویج افکار دشمن وانمود می كنند كه تنها راه باقى مانده تسليم شدن در برابر آمريكاست
اسلام آبادخبر: عده‌اى با ترويج افكار دشمن تلاش مى كنند تا با «بن‌بست نمايى» و «بحران نمايى» چنين وانمود كنند كه تنها راه باقى مانده تسليم شدن در برابر آمريكاست.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: بزرگ‌ ترين خيانتى كه در حال حاضر در حق ملت ايران صورت مى‌گيرد اين است كه عده‌اى با ترويج افكار دشمن تلاش مى كنند تا با «بن‌بست نمايى» و «بحران نمايى» چنين وانمود كنند كه تنها راه باقى مانده تسليم شدن در برابر آمريكاست.

 

وی افزود: اين‌ كه دشمن تلاش مى‌كند تا ملت ايران متوجه واقعيت‌هاى موجود در توانايى خود و ناتوانى ترامپ در دسترسى به اهدافش نشود، كاملا قابل درک است اما اين‌ كه چرا عده‌اى از داخل كشور به‌ دنبال چنين خواسته‌اى هستند و سعى مى كنند موازنه قدرت به نفع غرب در ايران تغيير كند، مسأله‌اى است كه فهم آن نياز به شناسايى عاملان و درک انگيزه و اهداف آن‌ها دارد.

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: فهم درست از واقعيت‌هاى جهان و ايران، از واقعيتى بنام عزت ايران، اقتدار نظام و شكست ناپذيرى ملت ايران، سبب مى‌شود تا مردم ايران به تعبير رهبر معظم انقلاب خود را براى زدن سيلى ديگرى به آمريكا آماده كنند و ترامپ نيز صداى اين سيلى سخت را شنيده و همچون معاويه كه با شنيدن صداى پاى مالک دست به حيله گرى زد، جهت انحراف در فهم مردم ايران به‌ ويژه جوانان از طریق گوناگون ازجمله شبكه‌هاى اجتماعى دست به كار شده است. اولين توطئه آن‌ها بزرگ‌ نمايى در قدرت آمريكاست در حالى كه اين كشور براى ادامه تحريم‌ها عليه ايران با چالش‌هاى اقتصادى، سياسى، حقوقى و... زيادى مواجه مى‌باشد.

 

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبرى چهار راهكار راهگشا، مجرب و عملياتى را مورد اشاره قرار دادند: 1-استفاده از جوانان‌، 2-توجه به واقعيت‌هاى سه گانه‌ یعنی اول عظمت ايران، دوم اقتدار جمهورى اسلامى و سوم شكست‌ناپذيرى ملت، 3-گرفتن ابزار رسانه از دست دشمن‌ 4-حفظ وحدت و يكپارچگی. لازمه عبور از اين مقطع از نظر رهبر معظم انقلاب اعتماد به نفس و عزم بر ايستادگى است ،اما وجود آدم‌هاى مردد، ترسو، فرصت‌طلب و خودكم‌بين در اين ميدان نه تنها هيچ سودى ندارد، بلكه مى‌تواند مانعى براى ديگران باشد. خودشان كه هيچ كارى نمى‌توانند بكنند، گاهى مانع هم در مقابل ديگران به‌وجود مى‌آورند؛ چون مأيوسند، ديگران را هم مأيوس مى‌كنند.

 

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: اين‌را همه توجه داشته باشند هم مسئولين كشور، هم آحاد مردم و به‌خصوص جوانان عزيز، ما بايستى به دشمن پيام قدرت بدهيم، نه پيام ضعف؛ در حرف ما، در رفتار ما و در منش زندگى ما، دشمن بايد احساس كند با يك مجموعه‌ى مقتدر مواجه و روبه‌رو است؛ اگر در ما احساس ضعف بكند جرى مى‌شود و شدت عملش را افزايش خواهد داد؛ مراقب باشيد.

 

وی افزود: روزهاى آغازین ماه صفر به روایتى مصادف است با رحلت جانسوز دردانه حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، حضرت رقیه ۳ ساله(س)؛ دخترى كه در سنین كودكى صحنه‌هاى دلخراشى را كه هیچ‌كس را طاقت تحمل آن نیست، با چشمان اشک بار خود دید و بعد از آن نیز همراه كاروان محنت و درد و با عمه بزرگوار خود سختى‌ها و مصیبت‌هاى اسارت را از كربلا تا شام این دردانه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به جان خرید و پیام رسان مظلومیت خاندان عصمت و طهارت شد و سرانجام داغ هجران پدر او را به وصالش رساند و شهید اسارت در اوج محنت و اندوه شد.

 

وی گفت: هشتم صفر سال ۳۵ هجرى، سالروز وفات بزرگ یار ایرانى پیامبر اكرم(ص) سلمان فارسى است، همان كسى‌كه پیامبر(ص) او را از اهل بیت خواند و فرمود: «سلمان منّا اهل البیت»، هم‌چنین به‌ دلیل جایگاه رفیع این صحابه گرانقدر و خدمات او به اسلام، در تقویم كشور ۷ صفر همزمان با سالروز حفر خندق به‌عنوان روز حضرت سلمان نامگذارى و در تقویم ملى كشورمان ثبت شده است تا مقام و شخصیت ایشان در زمان حاضر بیشتر شناخته شود.شخصیت، منش و رفتار، ایمان و بصیرت، ولایتمدارى و دفاع از حریم ولایت ازجمله شاخصه‌ها و ویژگى‌هاى حضرت سلمان است كه او را به الگویى براى شیعیان درتمامى اعصار به‌ویژه دوران حاضر و به‌طور خاص ما ایرانیان تبدیل مى‌نماید، دورانى كه حریم اهل بیت و نظام اسلامى هدف توطئه و خدعه دشمنان براى براندازى از طریق حمله نظامى و فرهنگى قرار گرفته و این جوانان ایرانى هستند كه در سنگر مجاهدت با الگوپذیرى از آن مدافع ولایت، به دفاع از مرزهاى فكرى و عقیدتى مى‌پردازند و راهش را ادامه مى‌دهند؛ راهى كه همچنان ادامه خواهد یافت تا به همراه حضرت سلمان در صف مجاهدان و یاران آخرین منجى عالم بشریت قرار گیرند.

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: 26مهرماه سالروز شهادت سردار شهید نورعلى شوشترى است.شهید نورعلى شوشترى ازجمله این یادگاران دفاع مقدس است كه پس از سال‌ها مجاهدت شجاعانه و دلاورمردانه در جبهه‌هاى جنگ، به یكى از مهم‌ترین سنگرهاى دفاع از آرمان‌هاى نظام اسلامى كه هدف برنامه‌هاى دشمنان قرار داشت یعنى سنگر «وحدت» وارد شد و با اقدامات تأثیرگذار، دلسوزانه و مدبرانه خود توانست منطقه سیستان و بلوچستان را كه یكى از اهداف مورد نظر دشمن براى اجراى راهبردافراد و اهالى این منطقه، فعالیت‌هاى اجرایى و فرهنگى بسیارى را اجرا و زمینه‌سازى نماید.

 

وی افزود: 21 مهرماه سالروز تصویب لایحه ننگین كاپیتولاسیون در مجلس شوراى ملى است،نه بزرگ خمینى كبیر(ره) به سلطه بیگانه و درس امروز ماست.23مهر؛ شهادت پنجمین شهید محراب حضرت آیت‌الله اشرفى اصفهانى است.آن شهید با حضور مشتاقانه خود در جمع مجاهدان اسلام و ایراد سخنرانى‌هاى شجاعانه، روح شهادت‌طلبى، ایثار و ازخودگذشتگى را در میان رزمندگان اسلام مى‌ دمید و عزم آنان را براى مقابله با دشمن بعثى راسخ‌ تر مى‌نمود. علاقه آن شهید براى حضور در جبهه‌ها و در میان رزمندگان اسلام تاحدى بود كه در این باره مى‌فرمود: «وقتى به جبهه مى‌روم تا مدتى روحیه‌ام قوى مى‌شود.»

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها