اقدامات جالب یک کمپ ترک اعتیاد در اسلام آبادغرب؛

اینجا ما را شکنجه نمی‌کنند/ به عشق امام حسین (ع) اعتیاد را ترک کردم

کد خبر: 303391
|
09:26 - 1397/07/24
نسخه چاپی
اینجا ما را شکنجه نمی‌کنند/ به عشق امام حسین (ع) اعتیاد را ترک کردم
اسلام آبادخبر: هیات مذهبی و متوسل به ائمه اطهار در اسلام آبادغرب توانست طی اقدامی موثر و جهادی در کمک به افراد بیمار برای ترک اعتیاد، بازگشت به زندگی سالم و چشیدن طعم روزهای شیرین تلاش کند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازخبرگزاری فارس هیات متوسلان به حضرت ابالفضل العباس(س) در اسلام آبادغرب در اقدامی جهادی دست به کار ارزشمندی زدند و در این راستا توانستند در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری (و عملی کردن آن در بحث آتش به اختیار پایگاه حضرت رسول (ص) این روستا) به صورت خودجوش در رفع معضل اعتیاد در این شهرستان خدمات موثری انجام دهند و در گام نخست حتی چند بیمار از استان‌های همجوار را مورد مداوا قرار دادند.

 

براساس این گزارش، معنای ترک اعتیاد به مواد مخدر به روند درمان روانی یا پزشکی اعتیاد به مواد مخدر و روان‌گردان مانند تریاک، هروئین، کوکائین، برخی داروها و الکل اطلاق می‌شود.

 

تعریف ترک اعتیاد (بهبودی از اعتیاد) به شرح زیر است: «بهبودی یک فرایند تغییر است که از طریق آن افراد برای به دست آوردن سلامت و رفاه و آسایش خود و به دست گرفتن اختیار زندگی تلاش کرده و سعی می‌کنند تا همه امکانات و قابلیت‌های بالقوهٔ خود را مجدداً به دست آورند.»

 

ترک اعتیاد با روش‌های کمپ و زور و درد بسیار رواج پیدا کرده که نتیجه روحی و روانی بدی را برای فرد بیمار به جا می‌گذارد، اما در تحقیق‌های میدانی متوجه شدیم به همت و دلسوزی تعدادی از مردم روستایمومه‌ای شهرستان اسلام آبادغرب که در قالب هیاتی و با توسل به حضرتابولفضلالعباس(ع) و برگزاری مراسم دعاهای شب جمعه با اراده و ایمان این بیماران به ترک اعتیاد اقدام کردند.

 

خبرنگار فارس در اسلامآبادغرببا تعدادی از این بیماران بهبود یافته از دام این مواد به گفت‌وگونشست که به شرح ذیل آمده است:

 

«بهزاد» در گفت‌وگوبا خبرنگار فارس در اسلام آباد غرب گفت: بعد از حدود 20 سال دستو پنجهنرم کردن با این بیماری سرانجام با اراده و ایمان قوی موفق به ترک مواد شدم.

 

اینجا کسی را شکنجه نمی کنند

«بهزاد» ادامه داد: در این کمپ نگهداری به نحوی با آن‌ها برخورد می‌شود که آن‌ها خودشان مایل به ترک مواد شدند.این شهروند تصریح کرد: در این محیط و فضای معنوی به بسیاری چیزهای عمیق می توانیم پی ببریم و همه باید بفهمیم اگر هر انسانی به ائمه اطهار(ع) ایمان کامل داشته باشد ناخودآگاه به سوی این مکان‌های مذهبی می‌آید.

 

وی گفت:در این مکان ترک اعتیاد، خدمات بر خلاف کمپ‌های دیگر با کتک کاری، اذیت و آزار، بستن فرد و بدرفتاری با بیمار نیست بلکه روند فرق دارد، اینجا کاری که یک کمپ اعتیاد در پنج سال انجام می‌دهد و برگشت پذیر است را در سه هفته انجام می‌دهند.

 

«علی» نیز در گفتوگوبا خبرنگار فارس در اسلام آباد غرب گفت: اینجا به عنوان یک کمپ اعتیاد شناخته نشده است و این بیماران واقعا عاجز هستند و یا خانواده آن‌ها در اذیت و آزار قرار دارند.

 

کسی که عاجز شده است به اینجا می آید

این شهروند بعد از طرح پرسشی مبنی بر اینکه زندگی قبل و بعد از اعتیاد وی چه تفاوتی باهم دارد، گفت: قبلا به‌طور کامل دغدغه‌ام فقط تهیه مواد و اعتیاد بود، اما اکنون معنای زندگی سالم را فهمیده‌ایم.

 

وی تاکید کرد: با توجه به تجربه زیادی که به دست آوردمو نمی‌خواهم تلخی دوران بیماری گذشته سبب شود که شیرینی این روزهای پاک بودن را نچشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: بیمارانی که به ما مراجعه می‌کنند که به مواد صنعتی مانند شیشه و کراک معتاد هستند، ما زمان بیشتری با آن‌ها هستیم وبیشتر رسیدگی داریم.

 

سپاه پاسداران تامین کننده برخی امکانات است

این مشاور درمانی ترک اعتیاد در اسلامآبادغربتاکید کرد:با توجهبه هزینه‌هایی که پیش از این برای این مهم دربرداشته و امکاناتی که الان سپاه پاسداران دراختیار ما قرار داد، لذا با همکاری و راهکارهای اطرافیان که در توانخودکمککردند توانستیم وسایل اولیه نظیر، آب ، بهداشت، دکتر روانشناس، مشاور و... را تامین کنیم.ع .د با اشاره به اینکه در این هیأت باید با نیت کامل و با طهارت و پاکی دل، همچنین برای رضایت افراد خانواده و رضایت خود شخص وارد شد، تصریح کرد: هر فردی که اقدام به ترک مواد کرد باید خوشرا بشناسندو باور داشته باشد تا از این منجلاب نجاست نجات پیدا کند.

 

مرتضی احمدیان با اشاره به اینکه این هیات مذهبی حدود ۱۵۰ بیمار را تحت درمان خود قرار داده است، بیان کرد: در این مرکز راهکارهای روز جهان برای ترک اعتیاد به بیماران ارائه می‌شود و برایبهبویکامل آنان تلاش می‌کنیم.

 

این مسؤول بیان کرد: ما بیماران مختلفی از شهرستان‌هایسرپل‌ذهاب، ایلام، اسلامآبادغربو... داریم و که آمدند و اراده کردند و در عرض 2 الی سه هفته درمان شدند، البته کسانی که زمینه را داشته باشند با ورود به این مرکز تمایل بیشتری به پاک شدن  و بهبودی پیدا می‌کنند.

 

احمدیان با بیان دلایلی که این افراد بیمار را پابند و مصمم به ترک مواد به پیش می‌برد، تاکید کرد: اعتقادات، تلاش، خودباوری رکن‌های اصلی است و پی می‌برند که با وجود این بیماری بسیاری از مسائل حتی خانواده را از خود دور کرده و یا از دست می‌دهند.

 

این مشاور درمانی ترک اعتیاد در اسلامآبادغربافزود: کار ما اقدامات هیأتیوسینهزنی است، اما در کنار آن به مداوای اینگونه افراد بیمار می‌پردازیم.

 

احمدیان یادآور شد: لذت کار ما جایی است که دعای خیر افراد و خانواده این بیمار نصیب ما می‌شود، لذا اینجا ما بایدابتداخودمان را به حضرتابالفضلالعباس(ع) ثابت کنیم.مشاور و عضو هیأت متوسلان به حضرت ابالفضل العباس(ع) گفت: با یک‌سری داروهای گیاهی و جوشانده به‌صورتدمنوشهمچنین کمک‌های تغییر رفتاری و مشاوره کارشناسان مجرب و ابراز محبت به آن‌ها سبب تغییراتی از لحاظ،‌ رفتار،گفتار، ترکمواد اعتیادآورو نیز ایجاد امید به زندگی به آنان کمک می‌کنیم.

 

این مسؤول اظهار داشت: ما به کمک نهادهایی همچون سازمان بهزیستی،‌ کمیته امداد امام خمینی(ره)‌ و خیرین نیک اندیش می توانیم گام‌های بیشتر و محکم تری در راستای بهبود این نوع بیماران برداریم و درخواست داریم که در روزهای آتی به همراهمسؤولاناز این طرح خودجوش و تک در منطقه بازدید شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد