در گفت‌وگو با فارس مطرح شد؛

تشریح اقدامات و خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) حمیل در نیم سال 97

کد خبر: 303444
|
11:48 - 1397/07/26
نسخه چاپی
تشریح اقدامات و خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) حمیل در نیم سال 97
اسلام آبادخبر: اقدامات بخش‌های مختلف کمیته امداد امام خمینی(ره) بخش حمیل از سوی مسؤولان مربوطه ارائه و تشریح شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، اقدامات بخش‌های مختلف کمیته امداد امام خمینی(ره) بخش حمیل از سوی مسؤولان مربوطه ارائه و تشریح شد.

 

جمشیدخدرویسیدر گفت‌وگوبا خبرنگار فارس در کرمانشاه از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) بخش حمیل از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: طی مدت مذکور اقدامات و خدمات موثری در این منطقه صورت گرفته است.

 

‌رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ‌بخش حمیل تصریح کرد: تعداد ۶ سرویس بهداشتی هرکدام به هزینه ۲ میلیون تومان، ۵ حمام هرکدام به هزینه ۲میلیون تومان، ۲ واحد آشپزخانه هر یک به هزینه ۴میلیون تومان دراحمیلساخته و پرداخت شده است.

 

وی با بیان اینکه تسهیلات  ۳طرح بهسازی روستایی در حمیل با اعتبار  ۵ میلیون پرداخت شده است، افزود: طی یک پروژه اداری ۱۲۰ واحد که در زلزله سال96 به عنوان تخریبی توسطبنیادمسکناعلام شده بود، 2 بازرس و ناظر را به صورت میدانی در جریان اقدامات قرار دادیم و طبق نظارت و رسیدگی به پرونده آن‌ها به هرکدام مبلغ بین ۱۰ الی۱۴ میلیون تومان پرداخت شد.

 

این مسؤول در مورد ساخت و ساز برای مددجویان تحت پوشش این منطقه، تاکید کرد: به مددجویان در رده‌های ۲ و۳ و۵ و۶ کمک‌هایی را پرداخت کردیم، اما اگر هم کسانی درخواستی داشته باشند پس از بررسیواستحقاقشناسایی، به آن‌ها ارائه کمکوخدمتارائه می‌شود.

 

شهریار طوسی با اشاره به اهداء وام حمیل در این جلسه عنوان کرد: از همان ابتدا حدود ۴ میلیون پرداخت وام کارگشایی داشته‌ایم که ۴ مورد آن درخواست وام عمرانی و ۱۰ مورد نیز وام رفع احتیاجات ضروری همچون درمان و بیماری‌ها بوده است.

 

دبیر و کارشناس وام و کارگشایی با بیان اینکه وام در صورتی که وام گیرنده تحت حمایت کمیته امداد باشند و محقق و کارشناس مددکاری شخص وام گیرنده را تایید کند، ارائه می‌شود،‌ ادامه داد: در مجموع کارها، مددکار و بهیار موارد درخواست وام را بررسی و تشخیص می‌دهند که آیا فرد استحقاق دریافت و شرایط وام را دارد.

 

وی با یادآوری اینکه از ابتدای سال تاکنون هفت مورد وام خودکفایی اهدا شده است، افزود: از این تعداد ۲ مورد اشتغالزایی به مبلغ ۶۰ میلیون تومان بوده، که یکی از این وام‌ها در زمینه طرح گوسفندداری و یکی هم خرید تراکتور صورت گرفته است، همچنین طبق سهمیه‌ها پرداخت وام داریم.

 

منصوری در این جلسه در مورد حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امامخمیمنی(ره) خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ما در کمیته امداد ۲ نیروی مددکار کم داریم، اما همکاران ما دارای سرعت عمل خوبی در قسمت حمایت هستند، از ابتدای سال با توجه به تخریب زلزله اخیر در سال ۹۶ اجازه ندادیم پرونده مددجوی این نهاد قطع شود و حتی نزدیک به ۲۰۰ پرونده جدید به تحت پوشش این کمیته افزوده شده است.

 

کارشناس حمایت در اداره امداد امام خمینی(ره) بخش حمیل ادامه داد: مستمری بگیران این اداره بالغ بر ۱۳۰۰ خانوار و شامل ۱۷۰۰ پرونده است، لذا خانوارهایچندخدمتییا تک خدمتی هم داریم که جمعیت تقریبی هر خانوار ۳ نفر و در کل ۳۰۰۰ نفر هستند، همچنین توسعه، حمایت و سلامت خانواده به‌خصوص این منطقه محروم مد نظر کمیته امداد است.

 

مهرانگیز نجفی در این جلسه با اشاره به طرح اقدام ایتام که طرحی به نام حمایتمحسنینخانواده است، گفت: این طرح شامل کودکانی است که پدران آن‌ها فوت شده و سرپرست آن‌ها به عهده مادر یا پدربزرگ یا مادربزرگ است و اکنون نیز ۶۰ نفر را تحت حمایت داریم و هر ۶۰ نفر یتیم دارای حامی هستند.

 

کارشناس اکرام و ایتام کمیته امام خمینی در بخش حمیل بیان کرد:‌ یتیم بدون حامی نداریم و میانگین حامی برای هریتیم پنجنفراستکه مدت حمایتهرحامیاز یتیمان نیز حداقل یکسال و تا ۱۰ سال هم می‌رسد، ۶۱ نفر حامی ایتام بومی منطقه و نزدیک ۲۸۰ نفر غیربومی منطقه از شهرهایی همچون تهران کرج و جاهای دیگر را داریم و حداقل حقوق پرداختی حامیان به یتیمان از ۲۰ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان در ماه است.

 

این مسؤول میانگین سرانه دریافتی هر یتیم را ۳۰۰ هزار توماندرماهدانست و افزود: طبق شناسه واریزی از طریق بانک به آن‌ها یک کد شناسه از طریق بانک ملت اعلام و دریافت می‌کنند، همچنین سالی یکبار از محل سکونت آنان بازدید می‌شود و نیازهایشان به حامی اعلام می‌شود.

 

نجفی اظهار داشت: به جز کمک‌های نقدی از قبیل هزینه تحصیل، در ایام نوروز و اعیاد، پوشاک و سایل مورد نیاز منزل به همراه مواد غذایی و دارویی در ایام مختلف برای آنان تهیه می‌شود.

 

منبع:فارس

 


انتهایپیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد