سرپرست شبکه دامپزشکی دالاهو خبر داد:

دفن بهداشتی دام های صاعقه زده در دالاهو

کد خبر: 303446
|
11:56 - 1397/07/26
نسخه چاپی
دفن بهداشتی دام های صاعقه زده در دالاهو
اسلام آبادخبر: سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان دالاهو از دفن بهداشتی ۱۷ راس دام که در اثر صاعقه زدگی تلف شده بودند، خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، اردلان جمشید بیگی امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارشناسان دامپزشکی دالاهو پس از دریافت گزارش تلفات دامی سریعا به محل حادثه اعزام شدند.

 

وی افزود: گله دامها در ارتفاعات تنگ باریکه مشغول تعلیف بودند که به دلیل بارش های فصلی تعداد ۱۷ راس از آنها بر اثر صاعقه زدگی تلف شدند.

 

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان دالاهو با اشاره به بررسی انجام شده توسط کارشناسان دامپزشکی، جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت گفت: در ساعات اولیه رخداد حادثه به محل مراجعه کردیم و طبق بررسی های بعمل آمده مشخص شد که تعداد ۱۰ راس گوسفند و ۷ راس بز بر اثر صاعقه زدگی تلف شده اند.

 

وی بیان کرد: به منظور جلوگیری از آلودگی زیست محیطی و انتشار بیماری، لاشه دام های تلف شده به روش بهداشتی دفن شد.

 

جمشید بیگی تصریح کرد: صاعقه های اخیر، صدمات جانی و مالی بسیاری را به مردم این شهرستان وارد کرده است براین اساس مردم توجه داشته باشند هنگام رعد و برق از درختان بلند، تپه ها، سیم برق هوایی دوری کنند و به دامداران توصیه میشود از چراء بردن گله در زمان رعد برق جدا خودداری کنند.

 

وی همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده اینگونه موارد، مراتب را از طریق ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با دامپزشکی در میان بگذارند.

منبع:مرصاد

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد