با 126 رای مخالف نمایندگان

مجلس با یک فوریت طرح مستثنی کردن شهردار تهران مخالفت کرد

کد خبر: 303536
|
12:17 - 1397/08/02
نسخه چاپی
مجلس با یک فوریت طرح مستثنی کردن شهردار تهران مخالفت کرد
وکلای ملت در جلسه علنی امروز با یک فوریت استفساریه تبصره یک قانون اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان مخالفت کردند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نمایندگان در صحن علنی امروز(چهارشنبه 2 آبان ماه) با یک فوریت استفساریه تبصره یک قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب 6 شهریور ماه سال 97 با 94 رأی موافق، 126 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 226 رأی مأخوذه مخالفت کردند.

 
بر اساس این استفساریه طراحان خواسته بودند تا شهردار تهران همانند وزرا و معاونان رئیس جمهور در قانون منع به کارگیری بازنشستگان مستثنی شود که نمایندگان با یک فوریت این استفساریه مخالفت کردند.
 
نکته قابل توجه در بحث مخالفت با یک فوریت این طرح مخالفت برخی اصلاح طلبان مانند سیدفرید موسوی و دیگران بود.
 
داداشی نماینده مردم آستارا در موافقت با یک فوریت این استفساریه گفت: شهرداری تهران شاید هم تراز با سه وزارتخانه باشد، آیا شهرداری تهران نمی‌تواند هم تراز یک وزیر باشد؟
 
وی ادامه داد: شهردار منتخب مردم و شوراست، ما هم منتخب مردم هستیم، لذا باید برای منتخبان ارزش قائل شد.
 
داداشی تأکید کرد: شخصی که 30 سال کار کرده آیا نمی‌تواند شهردار شود؟ کلان شهر تهران نیاز به انسان با تجربه‌ای دارد، لذا به این استفساریه رأی دهید تا در کمیسیون اگر ایرادی هم دارد رفع شود.
 
اما مقدسی نماینده مردم اراک در مخالفت با یک فوریت این استفساریه گفت: بنده سه سال شهردار کرج و همچنین معاون سازمان شهرداری‌ها بوده‌ام و به مسائل وزارت کشور اشراف دارم.
 
وی ادامه داد: اخیرا قانونی مصوب شده مبنی بر عدم به کارگیری بازنشستگان لذا نمی‌توان اکنون برای یک فرد قانونی را اصلاح کرد.
 
مقدسی تأکید کرد: هنوز دو ماه از اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان نگذشته و می‌خواهیم این قانون را اصلاح کنیم، از زمان قاجار تاکنون برای یک فرد قانونی را اصلاح نکرده‌اند. زمانی که افکار عمومی واکنش مثبتی به این قانون داشته چرا باید یک فرد را از آن استثنا کرد؟
 
انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد