حجت‌الاسلام ابوترابی در خطبه‌های نمازجمعه:

دولت استقراض از بانک‌ها را کنار بگذارد/مسئولان با مردم صادقانه صحبت کنند/ماشین جنگی آمریکا و رژیم صهیونیستی به گل نشسته است

کد خبر: 303557
|
14:08 - 1397/08/04
نسخه چاپی
دولت استقراض از بانک‌ها را کنار بگذارد/مسئولان با مردم صادقانه صحبت کنند/ماشین جنگی آمریکا و رژیم صهیونیستی به گل نشسته است
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دولت استقراض از بانک‌ها را کنار بگذارد، گفت: به مردم صادقانه بگویید منابع هزینه‌ها کجاست، زیرا دست اندازی به منابع بانک‌ها به معنای افزایش نقدینگی و نابسامانی است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از خبرنگارحوزه احزاب و تشکل‌هایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه تهران با توصیه نمازگزاران، ملت ایران و خویشتن به تقوای الهی گفت: امیدوارم با آراستگی به تقوای الهی، ایمان و عمل صالح مسیر عزت و سعادت را آنگونه که شایسته جامعه اسلامی است، بپیماییم.

وی ادامه داد: درآستانه اربعین حضرت اباعبدالله قرار داریم، قیام عاشورا در سایه فریاد بلند و ماندگار حضرت زینب کبری (س) به یک حرکت حیات‌آفرین انسان‌ساز و ثبت شده در تاریخ مبدل شد.

وی با اشاره به نقش برجسته حضرت زینب (س) در حادثه کربلا تصریح کرد: نقش این بانوی بزرگ اهل بیت پیامبر اعظم در بالندگی حرکت عاشورا نقش استثنائی و کم نظیر است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان اینکه جامعه زنان ایران با اقتدا به حضرت زینب کبری (س) بستر پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس را پدیدآوردند، تصریح کرد: ایستادگی شما زنان به این بانوی بزرگ جهان اسلام بود که این راه را تداوم بخشید.

وی با بیان اینکه امروز به ایثار زنان مومن ایران و امت اسلام نیازمندیم، خاطرنشان کرد: حضرت زینب کبری (س) امروز و راهپیمایی اربعین را می‌دیدند و حیات امت اسلام را مشاهده می‌کردند که خطاب به یزید اعلام کردند: «یزید به خدا سوگند نخواهی توانست یاد ما را از ذهن‌ها پاک کنی و وحی ما را بمیرانی.»

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد ادامه داد: در آستانه شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) هستیم و شهادت این بزرگوار را تسلیت عرض می‌کنم و برای شما آرزوی زیارت مقبول اربعین را دارم.

حجت اسلام ابوترابی فرد در خطبه دوم نمازجمعه تهران با اشاره به قرار داشتن کشور در آستانه تدوین بودجه سال ۱۳۹۸ اظهار کرد: نقش بودجه در اداره کشور و تحقق سیاست‌های کلان نظام که رهبر معظم انقلاب ابلاغ کرده‌اند کلیدی است. بودجه آیینه‌ای است برای چگونگی اداره کشور و می‌گویند اگر می‌خواهید با توانایی و کیفیت کسانی که کشور را اداره می‌کنند آشنا شوید، بودجه آن کشور را مورد توجه قرار دهید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ریشه مشکلات امروز کشور به نحوه بودجه‌ریزی باز می‌گردد و نظام بودجه‌ریزی بر اساس هزینه‌های کشور است؛ تصریح کرد: این نوع بودجه‌ریزی وابستگی به نفت را افزایش می‌دهد و دولت را بزرگتر می‌کند لذا به رئیس‌جمهور پیشنهاد می‌کنم اساس بودجه مبتنی بر عملکرد را مد نظر قرار دهد چراکه این کار انقلابی است و نوعی آینده نگری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این پرسش که چرا با وجود تاکیدات رهبرمعظم انقلاب بر قطع وابستگی به نفت، همچنان این روال در بودجه ریزی کشور ادامه دارد، بیان کرد: دلیل این اتفاق عدم آینده نگری مسئولان است.

ابوترابی فرد با تاکید بر اصلاح نظام بانکی کشور، افزود: ریشه مشکلات امروز در این نظام پر آسیب است، بنابراین باید در بودجه سال٩٨ اصلاح نظام بانکی، افزایش استقلال بانک مرکزی و افزایش نظارت قانون‌مند بر بانک‌های دولتی و خصوصی را در کنار توجه به معطوف به رشد اقتصاد، افزایش درآمد سرانه، کاهش بیکاری و اشتغال کامل مورد توجه قرار بگیرد و در یک کلمه برنامه‌ها معطوف به عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: از تمام طرفیت‌های خود استفاده کنید تا هزینه‌ها را کاهش و بهره وری را ارتقا بدهید و از هزینه‌های غیر ضروری دوری کنید.

وی با توصیه به مسئولان مبنی بر اینکه با مردم صادقانه صحبت کنند، خاطرنشان کرد: بر این امر به گونه حرکت کنید تا اعتماد ساز باشد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه به طور جدی حتی یک پرژوه عمرانی جدید در کشور کلید نزنید، تاکید کرد: دولت و مجلس همراه باشید و برای کشور هزینه نتراشید و بگذارید رشد اقتصادی رخ بدهد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد افزود: با استفاده از تجربه موفق سال ٩٧ در واگذاری پروژه‌های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی، در این موضوع اهتمام داشته باشید و از بخش خصوصی کمک بگیرید و نقدینگی را در مسیر رشد اقتصادی استفاده کنید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دولت استقراض از بانک‌ها را کنار بگذارد، اظهار کرد: به مردم صادقانه بگویید منابع هزینه‌ها کجاست! زیرا دست اندازی به منابع بانک‌ها به معنای افزایش نقدینگی و نابسامانی نظام بانکی است.

وی خطاب به دولتمردان گفت: با برنامه اعلام کنید برای پرداخت بدهی‌ها چه نقشه راهی را دارید و به مردم توضیح دهید که یارانه‌ها باید هدفمند شود.

وی با اشاره به اینکه در این راه باید با عقلانیت، علم و اجماع حرکت کرد، گفت: دولت محترم در راستای اصلاح نظام بانکی و کاهش استقراض خود از بانک مرکزی و بانک‌های دولتی به حداقل ممکن، اراده جدی داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تزریق یکصد میلیارد دلار یارانه به کشور بی فایده بوده است، زیرا طبقات پایین جامعه از ثمرات این مساله بهره‌مند نشده اند، اضافه کرد:اینکه عده‌ای با شرایط مطلوب اقتصادی از یارانه بهره‌مند شوند به معنای شکل گیری دولت رانتی است در نتیجه رانت اجازه نمی‌دهد اقتصاد مولد شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه به مردم صادقانه توضیح دهید و راه‌های اصلاح را تبیین کنید، خاطرنشان کرد: به جناح‌های سیاسی می‌گوییم اگر قرار است مچ دولت را بگیریم هیچ اقدام اصلاحی صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برای اصلاح باید با همدلی حرکت کرد، تصریح کرد: آقایان باید اعلام کنید برای اجرای سیاست‌های کلان ابلاغی از سوی رهبری باید با اجماع حرکت می‌کنید.

وی ادامه داد: دولت محترم برای تعیین بودجه کشور از چهره‌های سیاسی درون نظام، مرکز پژوهش مجلس، دیوان محاسبات و بانک مرکزی دعوت کند به طوری که سازمان برنامه بودجه اعلام کند، بودجه با حمایت بانک مرکزی اقتصادانان جریان‌های سیاسی و مرکز‌های پژوهش‌های مجلس تعیین شده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در دولت نباید تصمیمات به شکل بخشی گرفته شود، تصریح کرد: تصمیمات بخشی موجب می‌شود برای مثال در نظام آموزش عالی کشور شاهد بی عدالتی باشیم در حالیکه در حوزه بهداشت و درمان شاهد پیشرفت باشیم بنابراین تصمیمات وزرا در هیات دولت باید ملی باشد و وزار تصمیمات را فقط منحصر به وزارت خانه خود ندانند.

وی ادامه داد: امروز آمریکا در مقابل ایران قرار نگرفته است بلکه در مقابل دو میلیارد جمعیت ایستاده است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: قطعا در این رویارویی و با استناد به سخنان رییس جمهور سابق آمریکا و اظهارات تحلیلگران غربی و شرقی این نکته را مطرح می‌کنم که امروز دوران بالندگی و روبه رشد جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: این تحریم‌ها همان کاری را خواهد کرد که دفاع مقدس با ما کرد، به طوری که امروزه دفاع مقدس ماشین جنگی آمریکا را در منطقه متوقف کرده است و اینکه امروز می‌گویند ایران در دوازه دقیقه می‌تواند منطقه را بگیرد حاصل این اتفاق است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ماشین جنگی آمریکا و اسرائیل به گل نشسته است، تصریح کرد: استراتژی و راهبرد ایران این است که مانع جنگ شود و نگذارد که آمریکا به اهداف خود در این زمینه دست پیدا کند. انشاءالله سایه شوم جنگ در سایه اقتدار امت اسلامی رخت ببندد.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه رژیم منحوس عربستان امروز مورد نفرت همه است تنها ترامپ رئیس جمهور آمریکا از ان‌ها حمایت می‌کند در پایان افزود: این رژیم دیگر نمی‌تواند به جنگ افروزی دست بزند.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها