دانا گزارش می دهد؛

مغزهای کوچک زنگ زده مروج خشونت در جامعه است/ سکانس‌های مملوء از فحش و خشونت

کد خبر: 303600
|
08:53 - 1397/08/07
نسخه چاپی
مغزهای کوچک زنگ زده مروج خشونت در جامعه است/ سکانس‌های مملوء از فحش و خشونت
در این آشفته بازار سینما که فیلم های کمدی مبتذل در حال جولان دادن بر روی پرده سینماها هستند، شنیدن نام یک فیلم در ژانر اجتماعی می تواند ما را ترغیب کند که به سینما برویم تا شاید یک فیلم خانوادگی را ببینیم و ساعتی را با خانواده بگذرانیم، اما گاها با چنین فیلمی مواجه می شویم که هم مروج خشونت و خلاف و فحاشی کردن است هم تقریبا می توان گفت که تمام بد آموزی هایی که می ترسیم فرزندانمان یاد بگیرند در فیلم مغزهای کوچک زنگ زده وجود دارد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فیلممغزهای کوچک زنگ زدهیک فیلم سراسر خشونت است، معلوم نیست هدف کارگردان از ساختن این فیلم چه بوده است.

فیلمی که از ابتدا تا انتهای آن همه کاراکترها به سر و کله همدیگر می زنند، حتی می بنیم که دوستی هایشان نیز با فحش و کتک کاری است، فیلممغزهای کوچک زنگ زدهبه شدت سیاه و خشن است و سکانس‌هایی دارد که خشونت در آن به حد اعلا می‌رسد.

فیلم در حلبی آبادی حوالی تهران آغاز می‌شود و روایتگر یک مشت جوان قلچماق است که برای مردی به اسم شکور (با بازی فرهاد اصلانی) کار می‌کنند. کار این بزن بهادرهای بی‌مغز محافظت از آشپزخانه مواد مخدر شکور و امپراتوری فاسد او در منطقه است.

 

 

 

نقد فیلم مغزهای کوچک زنگ زده، بدو گله بدو

 

 

محمدرضا فروتنکه یکی از اعضای هیات داوران سی و ششمین جنشواره فیلم فجر بود در مورد انتخاب نشدن و جایزه نگرفتن فیلملاتاریگفته بود: بنده معتقدملاتاریفیلمی بود که در ترویج خشونت نقش دارد. من دوست دارم در فیلم ها مذاکره و تعامل ببینم و اگر مشکل و معضلی هست برایش راهکارهای سازگارانه انتخاب کنیم نه اینکه قهرمان قصه کسانی باشند که انتقام می گیرند. اگر ما الگوی رفتاری خاصی را ترویج داده و مثلا قتل و خشونت را بروز دهیم در واقع داریم دو بار قتل و خشم را به جامعه بروز می دهیم.

اگر بخواهیم نظراتمحمدرضا فروتندرباره«لاتاری»را بپذیریم و با استدلال‌هایفروتنبه نقد آثاری که وی در آن به ایفای نقش پرداخته است به لیست بلندبالایی می‌رسیم که به زعممحمدرضا فروتنترویج خشونت محسوب میشود.

 

نقد فیلم مغزهای کوچک زنگ زده، بدو گله بدو

به گزارش خبرگزاری صبا، پسر جوانی که تحت تاثیر فیلم«مغزهای کوچک زنگ زده»روی پدر دوستش اسید ریخته و با ضربه‌های چاقو او را تا یک قدمی مرگ برده بود، پس از ۲۴ روز سکوت لب به اعتراف گشود. متهم در تحقیقات مدعی شد بعد از دیدن فیلم، جراتاسید‌پاشیپیدا کرده است. پیش از این نیز مجرمان تحت تاثیر فیلم های جنایی مرتکب جرایم خشن مانند قتل و سرقت مسلحانه شده بودند، به اعتقاد کارشناسان همزاد پنداری مجرمان با قهرمانان این فیلم های خشن خطرناک است.

به نظرآقای فروتنفیلممغزهای کوچک زنگ زدهترویج خشونت نیست؟ فیلمی که نه تنها خشونت فیزیکی بلکه خشونت کلامی بسیار زیادی را نیز در آن می بینیم، نوع رفتار فرزندان با پدر و مادرشان خالی از احترام است و با ادبیاتی زشت با والدین خود حرف می زنند.

 

نقد فیلم مغزهای کوچک زنگ زده، بدو گله بدو

خشونت به حدی زیاد است که حتی بچه های 10، 12 ساله هم با چاقو سر و کار دارند و همدیگر را مورد ضرب و شتم قرار می دهند، تا جایی که شهروز برادر نوجوان شهره اقدام به قتل خواهر خود می کند، آدم ها را به گوسفند تشبیه می کنند و در یک صحنه از فیلم می بینیم که امیر به شاهین می گوید: "باید به روی این دختر و پسرها اسید پاشید".

 

در این آشفته بازار سینما که فیلم های کمدی مبتذل در حال جولان دادن بر روی پرده سینماها هستند، شنیدن نام یک فیلم در ژانر اجتماعی می تواند ما را ترغیب کند که به سینما برویم تا شاید یک فیلم خانوادگی را ببینیم و ساعتی را با خانواده بگذرانیم، اما گاها با چنین فیلمی مواجه می شویم که هم مروج خشونت و خلاف و فحاشی کردن است هم تقریبا می توان گفت که تمام بد آموزی هایی که می ترسیم فرزندانمان یاد بگیرند در این فیلم وجود دارد.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها