در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

ممنوعیت اعزام دانش آموزان مدارس غیر دولتی خارج از کشور/ تعیین چارچوب مهارت آموزی برای ساعات فوق برنامه مدارس

کد خبر: 303640
|
08:50 - 1397/08/10
نسخه چاپی
ممنوعیت اعزام دانش آموزان مدارس غیر دولتی خارج از کشور/ تعیین چارچوب مهارت آموزی برای ساعات فوق برنامه مدارس
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی اعزام دانش آموزان مدارس غیر دولتی به خارج از کشور به عناوین مختلف را خلاف چارچوب این سازمان دانست.

به گزارشاسلام آباد خبر، مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اقدام برخی مدارس و مراکز غیر دولتی برایاعزام دانش آموزانبه مسابقات علمی  خارج از کشور با عناوین مختلف اظهار کرد: مدارس برای چنین اقداماتی هیچگونه مجوزی از سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی دریافت نکرده اند که دانش آموز را برای انجام  آزمون به خارج از کشور اعزام کنند.

وی ادامه داد:چنین برنامه هایی به هیچ وجه حتی جزء برنامه های فوق برنامه هم مجوز ندارند؛ در حالت کلی برگزاری آزمون ها واردوهای خارج از کشورهرگز به منزله برنامه های فوق برنامه تلقی نمی شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی تصریح کرد: مدارس غیر دولتی هرگز اجازه اعزام دانش آموزان را به خارج از کشور پیدا نمی کنند و خانواده ها باید مواظب باشند تا برخی مدارس از فرصت سو استفاده نکنند و برنامه های این چنینی را جز کارهای قانونی مدرسه ندانند.

زینی وند با تاکید بر اینکهمدارس غیردولتیمحدودی چنین اقدامات خارج از ضوابطی را انجام می دهند، بیان کرد: هرگز کلاس‌های فوق برنامه با برگزاری المپیادها در خارج از کشور ارتباطی پیدا نمی کنند وساعات فوق برنامه پیش از اجرا به تایید ادارات مناطق و استان ها رسیده است و چنین اعزام های خارج از کشور در آن جایی ندارد.

سیاست تشویقی برای فعالیت های فوق برنامه مهارت محور

وی با بیان اینکه امسال ساعات فوق برنامه های مدارس غیر دولتی مهارت محور در نظر گرفته شده است، گفت: تمام اقدامات در ساعات فوق برنامه‌ باید در چارچوب سامانه مهارت باشد که امسال برای اولین بار راه اندازی شد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی تصریح کرد: هرساله مبلغی را به عنوان کیفیت بخشی در شهریه لحاظ می‌کنیم که برای سال گذشته 15 درصد در نظر گرفته شده است و احتمال دارد سال آینده درصد آن بیش از مبلغ امسال باشد و بر اساس برنامه ریزی که داشتیم حداقل 10 درصد از این میزان به موضوعمهارت محوریتوجه دارد یعنی مدارسی که به ساعات  فوق برنامه مهارتی توجه کرده باشند از مزایای کیفیت بخشی بهره مند می شوند و سایر مدارس غیر دولتی از آن بی بهره هستند.

زینی وند اظهار کرد: مهارت‌ها برای مدارس غیدولتی  کاملا در چارچوب مشخصی تعریف شده است که مدرسه می تواند طبق شرایط خود چند مهارت را از بین فهرست در نظر گرفته شده انتخاب کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد