امام جمعه اسلام آبادغرب:

شعار مرگ بر آمریكا تا تغییر راهبردها و سیاست‌هاى غلط آمریكا باید ادامه یابد/نقش دو ملت ایران و عراق در اكرام زائران اربعین حسینى شایسته تقدیر است

کد خبر: 303655
|
13:48 - 1397/08/11
نسخه چاپی
 شعار مرگ بر آمریكا تا تغییر راهبردها و سیاست‌هاى غلط آمریكا باید ادامه یابد/نقش دو ملت ایران و عراق در اكرام زائران اربعین حسینى شایسته تقدیر است
امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: امروز شعار مرگ بر آمریكای ملت ایران فراگیر و جهانى شده و تا تغییر راهبردها و سیاست‌هاى غلط آمریكا باید ادامه یابد.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمد طه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز اظهار کرد: مراسم اربعین امسال با حضور بیش از ۲۰ میلیون نفر با شكوه‌تر و حماسى‌تر از سال‌هاى گذشته برگزار گردید و پیام هاى الهى، مذهبى، فرهنگى، اجتماعى و سیاسى بسیارى را براى دولت‌ها، ملت ها، جهان اسلام و شیعیان از خود بر جاى گذاشت.

 

وی افزود: ازجمله دستاوردهاى حماسه اربعین مى‌توان به وحدت امت اسلام به‌ویژه جهان تشیع، ارادت مسلمین به ساحت سالار شهیدان، تبلور تفكر عاشورایى در خلق حماسه‌هاى بزرگ، قدرت‌سازى كربلا براى آزادى قدس، همدلى و هماهنگى دو كشور ایران و عراق،بى‌تأثیر بودن تحریم‌ها و مشكلات اقتصادى در اراده مردم ایران و... اشاره كرد.

 


امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: برگزارى با شكوه، امن و مقتدرانه حماسه اربعین و تجمع میلیونی مومنان عاشق آل الله‌ بى‌شك بدون برنامه‌ریزى و هماهنگى میان دستگاه‌هاى دولتى، زحمات شبانه روزى نیروهاى نظامى و انتظامى، تلاش‌بى‌شائبه و مستمر سربازان گمنام امام زمان(عج)، خدمات مستمر وبى‌دریغ ارگان‌ها و ادارات كنسولى، خدماتى، پزشكى، بهداشتى، امدادى و ... دو كشور ایران و عراق ممكن نبود اما آنچه شایسته تقدیر و تشكر فراوان است، نقش دو ملت ایران و عراق در اكرام و تكریم زائران حسینى است كه جلوه‌هاى زیبایى از ایثار، گذشت، مهمانوازى، انسان دوستى و... به نمایش گذاشتند.


وی افزود: در حالى كه رسانه‌هاى وابسته به آمریكا و غرب چشمان خود را بر بزرگترین همایش فرهنگى جهان بسته بودند و اجازه انعكاس صحنه‌هاى جذاب و زیبا آن‌را ندادند، ارتش نژاد پرست نیجریه با حمله به زائران حسینى و قتل عام بیش از ۵۰ تن از آن‌ها عمق كینه و وحشت استكبار جهانى و ایادى آن‌ها از شیعیان و پیام روشنگرانه عاشورا را نشان داد


حجت الاسلام مهری در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به فرا رسیدن سالروز استکبارستیزی اظهار داشت: ۱۳آبان تسخیر لانه جاسوسى و روز ملى مبارزه با استكبار جهانى؛ روز دانش آموز - روز شکوفایی جوان مومن انقلابی است.

 

وی افزود: پیوند روز دانش آموز با روز ملى مبارزه با استكبار جهانى سبب پیشتازى جوانگرایى در عرصه آمریكا ستیزى و استكبار ستیزى شده است. جنایات آمریكا و استمرار آن تا ۱۳ آبان امسال كه از سوى رئیس جمهور این كشور موعد شروع دور جدید تحریم‌هاى نفتى تعیین گردیده سبب شده تا شعار مرگ بر آمریكا به شعورى ضد آمریكایى نه در ایران بلكه سراسر جهان تبدیل شود.

 

امام جمعه شهرستان گفت: شعار مرگ بر آمریكا واكنش ملت ایران به رفتارهاى خصمانه این كشور در ایران باز مى‌گردد كه با فلسفه انقلاب اسلامى نیز همخوانى داشت. لذا در بیان ریشه‌هاى شكل‌گیرى این شعار مى‌توان به ماهیت سلطه ستیزى، استكبار ستیزى، برائت از مستكبران و مشركان، دشمن‌شناسى و بصیرت ملت ایران، سابقه آمریكا در كودتاى ۲۸ مرداد ۳۲، حمایت از رژیم پهلوى، تلاش براى مقابله با قیام ملت ایران و تحمیل جنگ و تحریم‌هاى اقتصادى اشاره كرد.


وی خاطرنشان کرد: شعار مرگ بر آمریكا از همان ابتداى طرح آن مخالفانى هم داشته است كه برخى با آن‌ها برداشت‌هاى انحرافى از مباحث دینى و اخلاقى نظیر لزوم عدم تعیین مصداق براى استكبار و یا پرهیز مومنان از نفرین و لعن همراه بوده است اما تبارشناسى مخالفان نشان مى‌دهد این مخالفت‌هایى كه از سوى جبهه ملى، نهضت آزادى، برخى تكنوكرات‌ها به بهانه تنش زدایى، و جریان تجدید نظرطلب به‌دلیل تسلیم پذیرى در مقابل قدرت آمریكا داراى پشتوانه اعتقادى و حتى برنامه‌ریزى براى بازگرداندن آمریكا به كشور صورت‌گرفته و مى‌گیرد.

 

حجت الاسلام مهری بیان داشت: شعار مرگ بر آمریكا بنابه دلایل عقلى و نقلى زیادى باید استمرار داشته باشد ازجمله آن‌كه؛ كینه توزى آمریكا علیه كشورمان در قالب‌هاى مختلف جنگ رسانه اى، اقتصادى، سیاسى و فرهنگى ادامه دارد، ایادى آمریكا در ایران و سراسر جهان براى كاهش نفرت عمومى از این كشور هزینه مى‌كنند، این شعار به باور امام راحل(ره) داراى اثر وضعى و تأثیر عملى است، حذف شعار آمریكا با هدف دفاع از این كشور و وادار كردن مردم به توبه در نگاه به آمریكاباشد، امروز شعار مرگ بر آمریكای ملت ایران فراگیر و جهانى شده و تا تغییر راهبردها و سیاست‌هاى غلط آمریكا باید ادامه یابد.

 

وی تاکید نمود: ان شاءالله 13 آبان امسال هم ملت بصیر و انقلابی ایران اسلامی با حضور پر شور و شعور خود یکبار دیگر به دنیا نشان خواهند داد همچنان بر آرمانهای نظام اسلامی ایستاده اند و هراسی از این تهدیدهای تو خالی و تحریمهای ناجوانمردانه نخواهند داشت .

 

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: ۲۷ماه صفر در تقویم رسمى كشور به نام «روز وقف» نامیده شده است تا با نظرداشت سیره رسول گرامى اسلام(ص) به‌عنوان اولین واقف در اسلام، توجه همگان به ارزش‌هاى این عمل عبادى جلب شده و ضمن بهره‌بردارى از ظرفیت‌هاى معنوى آن به‌عنوان عملى خیر و جاودان براى افراد كه از ماندگارى بالاى منافع آن در طول مدت زمان برخوردار است، جامعه اسلامى نیز با برنامه‌ریزى درست و هدفمند از ظرفیت وسیع و قابلیت ذاتى آن براى رفع مشكلات رفاهى و اقتصادى و كمك به گسترش دانش و توسعة فرهنگ دین بهره مند شود.

 

وی افزود: ‌14 آبان؛ روز فرهنگ عمومى؛ عرصه تعالى و ارتقاء باورهاى بنیادین نظام اسلامى است‌؛ فرهنگ عمومى، شامل تمامى فعالیت‌هاى مبتنى بر اندیشه و عادت است كه در جهت برآوردن نیازهاى بشرى بسته به انواع جوامع از نظر تاریخى، سیاسى، اقتصادى، مذهبى، رفتارهاى عمومى مردم را شكل مى‌دهد. ازاین‌رو شخصیت اجتماعى مردم یك جامعه در فرهنگ عمومى آن خلاصه مى‌شود.

 


امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب  خاطرنشان ساخت: ‌28 صفر؛ سالروز رحلت (شهادت) حضرت ختمى مرتبت محمد مصطفى(ص) (11ه. ق) غروب آفتاب رحمت و ختم باب وحى الهى
‌ سالروز شهادت مظلومانه سبط اكبر امام حسن مجتبى(ع) امام حسن مجتبى(ع آیئنه تمام نماى صفات نبوى‌)؛ 29صفر؛ سالروز شهادت ثامن الحجج حضرت على ابن موسى الرضا(ع غروب اندوه بار
شمس الشموس آسمان امامت و ولایت؛ بشریت با رحلت آن حضرت، از نعمتى محروم شد كه با مرگ هیچ‌كس دیگرى از آن محروم نمى‌شد و آن، نعمت نبوت و رسالت و وحى الهى و آسمانى است؛ نعمتى كه مسلمانان آن‌را قدر ندانستند و به اوامر و وصایایش و مهم‌ترین آن یعنى تبعیت از ولایت على(ع) گوش ندادند و گمراه شدند و تفرقه و اختلاف در میان امت به‌وجود آمد.

 


وی اضافه نمود: از صفات برجسته و معروف امام حسن(ع) حلم و بردبارى بود. به گونه‌اى كه «الحِلْمُ الحَسَنِیَّه» در فرهنگ اسلامى ضرب-المثل شده است. بردبارى و سعه صدر آن حضرت به اندازه‌اى بوده است كه سرسخت‌ترین دشمنان او نیز به این صفت همواره اعتراف داشتند..

* امام رضا(ع) با قبول ولایت عهدى اجبارى هم چون امام حسن(ع) كه صلح تحمیلى معاویه را پذیرفتند به مردم فهماندند كه سیاستش از سیاست مأمون كاملاً جداست و در گفت وگو با مأمون درباره خلافت، با كمال صراحت به مأمون فرمود: «تو چكاره‌اى كه خلافت را به من واگذارى؟ اگر خلافت را خدا به تو داده، تو نمیتوانى آن‌را به دیگرى واگذارى، و اگر خدا به تو نداده، چه حقّى دارى كه درباره آن تصمیم بگیرى.».

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد