آیت‌الله علما:

ملت ایران مقاوم‌تر از گذشته مقابل استکبار ایستاده‌اند

کد خبر: 303658
|
15:57 - 1397/08/11
نسخه چاپی
ملت ایران مقاوم‌تر از گذشته مقابل استکبار ایستاده‌اند
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تهدید شروع تحریم‌های جدید علیه ایران گفت: در این شرایط ملت ایران مقاوم‌تر از گذشته مقابل استکبار ایستاده‌اند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته کرمانشاه اظهار داشت: حضور در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی (ع) نشان از تقوی است و این حرکت بزرگ به برکت خون شهدا و استقامت ملت بزرگ ایران شکل گرفته است.

وی با قدردانی از تمامی آنهایی که در زمینه برپایی این راهپیمایی باشکوه تلاش کرده‌اند، افزود: اربعین مختصات اسلام است و تبلیغ آن به معنای تبلیغ دین اسلام و رسول الله (ص) است.

امام جمعه کرمانشاه گفت: اگر تمام قدرت‌های دنیا جمع شوند نمی‌توانند این چنین اجتماعی که مردم با همه وجود خود در آن حضور یافته‌اند را یکجا جمع کنند.

آیت‌الله علما تصریح کرد: امروز روز حاکمیت اسلام است و جوانان ما باید آن را حفظ کنند و نسل به نسل به آیندگان بسپارند.

از دستاوردهای مبارزه با استکبار غافل نباشیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ١٣ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بیان کرد: پیغمبر اکرم (ص) تا آخرین لحظات عمر پربرکت خود در مقابل استکبار ایستادند و ملت ما با تاسی از ایشان در مقابل استکبار ایستاده است.

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: امسال روز ١٣ آبان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که شخصی نادان این روز را به عنوان روز تحریم ما قرار داده است، اما ملت ما باز هم پرشورتر از قبل در این راهپیمایی حضور می‌یابند و به دنیا نشان می‌دهند مقاوم و استوارتر از همیشه ایستاده‌اند.

آیت‌الله علما همچنین با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در مورد مبارزه با استکبار گفت: به فرموده امام راحل هیچگاه سلاح مبارزه با استکبار را بر زمین نمی‌گذاریم و آثار و برکات این استکبارستیزی را در طول ٤٠ سال انقلاب دیده‌ایم.

وی همچنین مشکلات جامعه را گذرا دانست و گفت: ایستادگی مردم در مقابل استکبار دستاوردهای بزرگی دارد و نباید از برکات آن غافل باشیم ضمن اینکه مسئولان باید به این مشکلات توجه ویژه داشته باشند.

وقف؛ سرمایه‌ای ماندگار

امام جمعه کرمانشاه همچنین با گرامیداشت هفته وقف اظهار داشت: وقف سرمایه‌ای ماندگار است که برای انسان باقی می‌ماند.

آیت‌الله علما با بیان اینکه در استان کرمانشاه برخی از موقوفات ٢٤ هزار عقبه دارند، بیان کرد: کارهای فرهنگی زیادی با موقوفات انجام می‌شود و باید فرهنگ وقف را در جامعه نهادینه کنیم.

وی همچنین ضمن دعوت همگان به تقوا اظهار داشت: تقوا یک سرمایه الهی است و خداوند متعال در قرآن کریم انسان ها را به تقوا و عمل صالح دعوت کرده، تقوا درهای برکات آسمان و زمین را به روی انسان ها می‌گشاید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد